Sveavägen just nu (20.30, 19/7)

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Noll-Koll skrev:
2319032 Fattar inte ordningsmakten att ju fler poliser som trakaserar oss på onsdagar, desto mer bus! Titta på Helsingfors, dom fick en raka att busa på, och stan blev mycket lugnare..kanske blev billigare i längden?? Dom poliserna som inte behövdes mot busarna på hoj kanske kunde synas på andra ställen för att förebygga annan brottslighet..bara en tanke, men vad vet jag.

Om det ändå var upp till ordningsmakten? De hade med största säkerhet sett att vi fick en raka o leka på, då visste de dessutom var vi var.

Ring din lokala kommunfullmäktige! :banana

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
KJECOP skrev:
Precis, jagade bort honom/henne...

Såg klumpigt ut???? Moi???? Klumpig???? :wiggle

Samma sak till dig, kom fram och snacka vet jag!!.

:rodnar..inte du :rodnar..hojen (fan nu har man förolämpat en trafikpolis :rofl)
Får komma o hälsa nästa gång :) Du hade ju redan en beundrarskara som var ogenomtränglig :hihi

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Jag tror ändå att polisen har lite mer att säga till om hos komunen mot vad jag har...kanske har helt fel.
Lucius skrev:
2319043 Om det ändå var upp till ordningsmakten? De hade med största säkerhet sett att vi fick en raka o leka på, då visste de dessutom var vi var.

Ring din lokala kommunfullmäktige! :banana

KJECOP

Guest
Anderzzon skrev:
2319015 Haha ja de va ju den 19:e igår, om du skrev någon lapp igår och skrev den 18:e som datum så var det ju jättesnällt :tummenupp

Fakk såg du det :rodnar :hihi

Jag menade tidig kväll, då är det du man sett när man ska ut mot Bromma ibland.. Haha ja annars tänker man att ni tänker kolla på muppen, fast de gör ni nog ändå, motorbromsen lär ju höras :D

Alltid kul med Poliser som är trevliga, tar sig tid och inte kör militär stuket rakt av :tummenupp
Jag skrev bara en flygande inspektion igår och det var på en chopper som lät på tok för mycket och hade en del andra brister. Men jag skrev inga böter.

Jag skall börja lyssna extra efter motorbroms på vägen ut mot Bromma, då vet jag vem det är. Tack för tipset... :tummenupp

Då vågar du dig fram sen då? ;)

Markus skrev:
2319012 Så ni är handlingsförlamade? Ok.
Ja skrev jag ju....

KJECOP

Guest
crw skrev:
2319023
KJECOP skrev:
2318990 Vad kan jag säga??? :tummenupp

Kul att du tycker det! :)

På tal om att skjuta... Det enda skott man får avfyra utan att stå till svars är väl skottet i råttan... :Rockbanan

Skottet i råttan får man väl VERKLIGEN stå till svars för..... :rullandeu
Tänk så många skott jag dragit av men får bara stå till svars för två... :hihi

Noll-Koll skrev:
2319032 Fattar inte ordningsmakten att ju fler poliser som trakaserar oss på onsdagar, desto mer bus! Titta på Helsingfors, dom fick en raka att busa på, och stan blev mycket lugnare..kanske blev billigare i längden?? Dom poliserna som inte behövdes mot busarna på hoj kanske kunde synas på andra ställen för att förebygga annan brottslighet..bara en tanke, men vad vet jag.
Jag fattar det...

Håller med dig, men allt är så byråkratiskt här i landet :mad:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
KJECOP skrev:
2319088 Tänk så många skott jag dragit av men får bara stå till svars för två... :hihi

Men som en god polis har du väl de flesta gångerna skjutit på benen?? :)

Sorry, kunde inte motstå den! Mea Culpa! :pannkyss

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
KJECOP skrev:
2319080 Jag skrev bara en flygande inspektion igår och det var på en chopper som lät på tok för mycket och hade en del andra brister. Men jag skrev inga böter.

Jag skall börja lyssna extra efter motorbroms på vägen ut mot Bromma, då vet jag vem det är. Tack för tipset... :tummenupp

Då vågar du dig fram sen då? ;)

Nu måste jag sluta skriva, snart har du ju ett helt signalement på mig :D

Ja nästa gång jag ser dig så ska jag knalla fram och passa på att fråga lite :tummenupp

KJECOP

Guest
Nursey skrev:
2319063 :rodnar..inte du :rodnar..hojen (fan nu har man förolämpat en trafikpolis :rofl)
Får komma o hälsa nästa gång :) Du hade ju redan en beundrarskara som var ogenomtränglig :hihi
Nej då, du har inte förolämpat mig. Du har bara förlämpat hojen jag kör... :hihi

Var inte rädd att kliva fram i "beundrarskaran". Det är ju mest killar som kommer och snackar och ventilerar sina åsikter (inget om killar det är inte så jag menar) och det vore kul om en tjej också gör sin röst hörd.

Noll-Koll skrev:
2319069 Jag tror ändå att polisen har lite mer att säga till om hos komunen mot vad jag har...kanske har helt fel.
Visst är det nog så att kommunen lyssnar lite extra om polisen kommer med några förslag och idéer. Men frågan blir ju sedan vem som skall betala, ingen vill ju slanta upp det som krävs för att få till en bana. Och jag har läst att Stockholms kommun stödjer motorbanan i Enköping...

Jag kan ju försöka att engagera mig i den delen och se vad man kan göra och vad som sätter stopp för en bana i Stockholm. Jag kan ju fundera på saken om ni tror att den skulle komma till använding...

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
KJECOP skrev:
2319101 Nej då, du har inte förolämpat mig. Du har bara förlämpat hojen jag kör... :hihi

Var inte rädd att kliva fram i "beundrarskaran". Det är ju mest killar som kommer och snackar och ventilerar sina åsikter (inget om killar det är inte så jag menar) och det vore kul om en tjej också gör sin röst hörd.

Ciao, en liten fråga, har en trafikare som bor granne med vår sommarstuga, han var med på att de fått konkret information om vad de ska leta efter, miniskyltar, olaglig belysning, och att på nyare hojar med helfordonsgodkännande gå på allt som inte är original, visst, mycket är säkert som förut, att regskylt ska synas osv, men han påstod att de ska ta på detaljer som inte har med säkerhet eller liknande att göra, utan även estetiska delar som inte är original, för att "skrämma" mc-folket att inte bygga om sina hojar...?!?!?!

Något du vet något om? Känns bara att man letar efter detaljer när det finns lite större puckar att gå på (30-vägar, skolområden, viktiga stopskyltar osv.).

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
KJECOP :tummenupp Kanon trevligt med poliser som du, kan inte sägas för få gånger!

KJECOP skrev:
2319080 Jag skrev bara en flygande inspektion igår och det var på en chopper som lät på tok för mycket....

Tur att min chopper har motorproblem annars skulle vi säkert haft ett samtal :hihi

KJECOP

Guest
Naurin skrev:
2319086 kanonjobb med allt svarande och förklarande KJECOP! :tummenupp
Tack!

Jag känner det nästan som att jag spammar den här tråden med alla mina inlägg... :3freak

Lucius skrev:
2319095 Men som en god polis har du väl de flesta gångerna skjutit på benen?? :)

Ja visst har jag skjutit på benen men även i ansiktet...

Sorry, jag kunde inte heller låta bli... ;)

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Lucius skrev:
2319095 Men som en god polis har du väl de flesta gångerna skjutit på benen?? :)

Aha, det är det som är skillnaden på polisen och oss andra. Vi siktar mot ansiktet :banana

Det är skitbra att poliserna visar sina ansikten här, det tror jag gör susen.

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Förresten, en liten eloge, skönt att ni lagt krut på alla moppepojkar, nu är det ju tyst på nätterna så man får sova...det jagades en hel del i södertälje, det var kanon :tummenupp

KJECOP

Guest
Anderzzon skrev:
2319096 Nu måste jag sluta skriva, snart har du ju ett helt signalement på mig :D

Ja nästa gång jag ser dig så ska jag knalla fram och passa på att fråga lite :tummenupp
:D

Ja gör det... :tummenupp

rfb skrev:
2319116 Ciao, en liten fråga, har en trafikare som bor granne med vår sommarstuga, han var med på att de fått konkret information om vad de ska leta efter, miniskyltar, olaglig belysning, och att på nyare hojar med helfordonsgodkännande gå på allt som inte är original, visst, mycket är säkert som förut, att regskylt ska synas osv, men han påstod att de ska ta på detaljer som inte har med säkerhet eller liknande att göra, utan även estetiska delar som inte är original, för att "skrämma" mc-folket att inte bygga om sina hojar...?!?!?!

Något du vet något om? Känns bara att man letar efter detaljer när det finns lite större puckar att gå på (30-vägar, skolområden, viktiga stopskyltar osv.).
Nej det där har jag inte hört. Jag har inte hört några speciella direktiv om hur och vad man skall kontrollera och rapportera. I maj så var det en speciell mc-kontrollvecka och då fanns det direktiv som var ungeär som de du beskriver.

Mares skrev:
2319117 KJECOP :tummenupp Kanon trevligt med poliser som du, kan inte sägas för få gånger!

Tur att min chopper har motorproblem annars skulle vi säkert haft ett samtal :hihi
Tack än en gång! :rodnar :)

Ja kanske eller kanske inte... ;)

rfb skrev:
2319126 Förresten, en liten eloge, skönt att ni lagt krut på alla moppepojkar, nu är det ju tyst på nätterna så man får sova...det jagades en hel del i södertälje, det var kanon :tummenupp
Toppen!

Fast jag var inte med där så jag är "oskyldig" till det bra utförda jobbet.

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
tar väl bäst om man skjuter i bröst-höjd.... :va

dax att sluta kanske.... sorry:(

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Noll-Koll skrev:
Så det är en mänsklig rättighet att ha en raka att busa på bara för att man gillar det?

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Gustav O skrev:
2319249 Så det är en mänsklig rättighet att ha en raka att busa på bara för att man gillar det?

Jag kan bara vädra min egna lilla röst, men vore det inte bättre o enkelt att flytta buset till ett eller ett par ställen där detär tillåtet? Ponera om man körde världsmästerskap mitt i stan, i rådande trafik, det vore nått kul o se.... :tomten

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ewook skrev:
2319265 Jag kan bara vädra min egna lilla röst, men vore det inte bättre o enkelt att flytta buset till ett eller ett par ställen där detär tillåtet? Ponera om man körde världsmästerskap mitt i stan, i rådande trafik, det vore nått kul o se.... :tomten
Tanken kanske är god men diskussionerna om det här på SH får mig varje gång att tänka på en sketch i TV-programmet Lorry:
"A men vi har ju inge loookaaaal ju!"

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...