Sveavägen just nu (20.30, 19/7)

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
KJECOP skrev:
2318712 Oj oj oj... Var skall jag börja???? Jag stod vid donken på Sveavägen från klockan 20.30 - 23.15. Jag skall nog skriva en bok om onsdagen den 18 juni 2006 och den skall heta: "Ur en mc-polis perspektiv på Sveavägen den 18 juni 2006".

Nu ska jag vara jobbig, om du skriver en bok om onsdagen den 18:e juli -06 så kommer du skriva en bok om en dag som inte finns :tungan

Såg att ni stog där ett par st men jag puttrade snällt förbi i sällskap med två andra vid 22 snåret ( måste fixa skylten först innan jag vågar stanna och prata lite ) :)

Du brukar stå vid Buell center tidig eftermiddag på Onsdagar va? Ibland kommer man av sig lite försynt vid rödljuset innan när man ser dig!

Du verkar vara en trevlig prick av vad man hört och sett :tummenupp

KJECOP

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
2318791 Det var jag som hade den avställda hojen, men jag tyckte inte att jag fick skäll, och det var bra att vi redde ut det hela :) Jag klandrar ingen för att de gör sitt jobb, vilket ni gör och de allra flesta av er på ett mycket bra sätt, gör man något man inte får och blir upptäckt så är det ingen ide att gnälla.
Nej jag tyckte inte heller att det var något tjafs mellan oss. Och du förstod ju vår reaktion utefter vad datan gav oss för information.

Många gånger kan det vara just som det var när vi pratade. Flera personer ser att man pratar och grottar om något och då utgår de ifrån att vi jävlas och alltid skriver ut böter. Ibland kan det till och med vara så att en person kommer fram till oss och vill fråga om något och vi sen står och slår i våra pärmar och kollar datorn för att kunna ge svar på frågan. Sen kan man efteråt få sura och nedlåtande kommentarer av andra och man kan även läsa om vad man tycker om vårt nitiska beteende i en del forum. Man utgår då enbart ifrån att vi jävlas och tänker inte på att vi kanske HJÄLPER någon.

Hoppas att du fick en trevlig kväll!

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
ZX10r, -04
KJECOP skrev:
Men vad skulle ännu flera vilja, tänka, säga och skriva om vi körde på folk kors och tvärs? Då skulle vi ju kunna skjuta folk i ryggen istället direkt istället för att försöka stoppa någon. Han kanske skulle försöka dra... :tummenner
Äh, skjut först, fråga sen! :yoparty

Ärligt talat fattar jag inte att folk orkar gnälla på polisen... alla som stuntar eller gör något annat busigt vet att det är olagligt att det polisen jobb att förhindra det, eller att se till så att folk slutar ställa till med.
Så, nästa gång du åker dit, be a man/woman, och ta dit straff!

All cred till Kjell (och en hel del andra konstaplar för den delen) som man kan föra en vettig diskussion med, och tom få sig ett gott skratt med.
Är man trevlig mot dem, är de garanterat trevliga tillbaka!

Be safe!

KJECOP

Guest
Nursey skrev:
2318827 Jag tyckte du gjorde rätt :) det framgick kanske inte i mitt inlägg. Tyckte att det var HÖG fjortisnivå på det beteendet av motardföraren. Ni var tolerantare än jag hade varit :)
Jo jag såg det sen i ett senare inlägg av dig. Och jag tror att de flesta tycker som du. Jag skrev det tidigare och kan nämna det igen, jag vet vem han är...

Men vet du inte att jag är en tolerant och snäll "kille" i mina bästa år... ;) :Rockbanan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
KJECOP skrev:
2318859 Då skulle vi ju kunna skjuta folk i ryggen istället direkt istället för att försöka stoppa någon. Han kanske skulle försöka dra... :tummenner

Nä, vänta tills någon parkerar sin R1 i en barnvagn istället - det är väl så polisen brukar göra? (Handlingsförlamat titta på)

KJECOP

Guest
EBS skrev:
2318835 Du såg så läskig ut i polismunderingen. :rolleyes: Nej men, nästa gång lovar jag att komma fram och byta ett par ord. Har snackat med dig förut tror jag på nått möte vi hade på BOX-kontoret under min tid som mc-bud (förra våren kanske?). :)

Det kanske va lite felaktig kritik från min sida, skäll va väl inte rätt ord. Påpekande är väl mer korrekt. Tror inte han uppfattade det som skäll alls. Tycker det sköttes snyggt, det är alltid trevligt med poliser som tror på det man säger och som inte går nitiskt efter lagboken.
Tycker du skötte det hela snyggt på sveavägen måste jag säga, dock mindre snyggt av dina kollegor i bil som stannade mitt i vägen utanför dom dubbelpakerade mc-poliserna.
Ja visst ser jag otäck ut... :cdevil

Ja jag var med på BOX mötet förra året, jag och min gruppchef var där. Så det är inte alls omöjligt att vi pratade med varandra då. Så det tycker jag att vi gör igen :)

Nu vill jag inte kritisera kollegor i ett forum på nätet, men visst håller jag med dig. Andra bilar tvingades över spärrlinjen på fel sida av körbanan. Kanske inte riktigt så snyggt som man skulle önska...

crashtestdummy skrev:
2318847 Bra av länsman att inte bjuda på jakt när någon så uppenbart vill visa sig på styva linan. :tummenupp
Kjecop berätta om det ikullvälta påliscykeln.
Tack! :)

Jag vet tyärr inga detaljer om händelsen mer än att det hände.

KJECOP

Guest
Bonnie skrev:
2318892 Det var rätt lugnt och trivsamt på donken igår. Någon enstaka som gjorde bort sig bara (som vanligt), de personerna var inga hjältar bland oss som kollade hojar och sög på en Cola.

Själv gömde jag mig bakom kaptenen när ni pratade....
Håller med dig till fullo...

Ja det står någon bakom Kaptenen när vi pratade men det var svårt att se förbi honom. Hela donken försvann ju när han ställde sig framför mig... :hihi

Då kliver du fram nästa gång då och gör din röst hörd?

KJECOP

Guest
semper skrev:
2318905 najs med en polis som tar sig tid o svara och diskutera med folket, mer sånt :tummenupp
Självklart!

Men hur många är vi som gör det? Jag och chrolo... Eller finns det någon mer?

Jag tycker att det är kul och trevligt :tummenupp Och alla har ju rätt till sin åsikt.

Anderzzon skrev:
2318907 Nu ska jag vara jobbig, om du skriver en bok om onsdagen den 18:e juli -06 så kommer du skriva en bok om en dag som inte finns :tungan

Såg att ni stog där ett par st men jag puttrade snällt förbi i sällskap med två andra vid 22 snåret ( måste fixa skylten först innan jag vågar stanna och prata lite ) :)

Du brukar stå vid Buell center tidig eftermiddag på Onsdagar va? Ibland kommer man av sig lite försynt vid rödljuset innan när man ser dig!

Du verkar vara en trevlig prick av vad man hört och sett :tummenupp
En dag som inte finns??? Men då lär ju boken bli en storsäljare... "Onsdagen den 18 juli 2006, dagen som inte finns". ;)

Ja det var några som passerade. Så det var du med reg.skylten... ;) Missar inget, vet du :D Skoja bara ;)

Ja ibland har jag stått inne vid Buell men det är mellan klockan 17.30 till strax efter klockan 18. Har väntat på Potatoes för att snacka lite.

Men kommer du av dig? För lilla snälla mig som har packväskorna fulla med rapportblock och flygande inspsektioner...??? ;)

Tack! Kul att höra :rodnar Nu får väl Olsson vatten på sin kvarn eftersom han tycker att jag fiskar efter komplimanger...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Pratade med en polis idag och enligt han har det gått ut nya direktiv att verkligen ta i med hårdhanskarna mot alla motorcyklister, tyvärr blir ju ganska många drabbade pga en idiot.

KJECOP

Guest
DrPain skrev:
2318920 Äh, skjut först, fråga sen! :yoparty

Ärligt talat fattar jag inte att folk orkar gnälla på polisen... alla som stuntar eller gör något annat busigt vet att det är olagligt att det polisen jobb att förhindra det, eller att se till så att folk slutar ställa till med.
Så, nästa gång du åker dit, be a man/woman, och ta dit straff!

All cred till Kjell (och en hel del andra konstaplar för den delen) som man kan föra en vettig diskussion med, och tom få sig ett gott skratt med.
Är man trevlig mot dem, är de garanterat trevliga tillbaka!

Be safe!
Vad kan jag säga??? :tummenupp

Kul att du tycker det! :)

På tal om att skjuta... Det enda skott man får avfyra utan att stå till svars är väl skottet i råttan... :Rockbanan

Markus skrev:
2318936 Nä, vänta tills någon parkerar sin R1 i en barnvagn istället - det är väl så polisen brukar göra? (Handlingsförlamat titta på)
Ja... Och?

P@trik skrev:
2318980 Pratade med en polis idag och enligt han har det gått ut nya direktiv att verkligen ta i med hårdhanskarna mot alla motorcyklister, tyvärr blir ju ganska många drabbade pga en idiot.
Jag har inte hört några sådana direktiv. Inte ännu i alla fall...

KJECOP

Guest
Nu tror jag att jag hunnit ifatt...

Men det blev personligt rekord i inlägg på en och samma gång...

:corn

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
;)
KJECOP skrev:
2318712 Oj oj oj... Var skall jag börja???? Jag stod vid donken på Sveavägen från klockan 20.30 - 23.15. Jag skall nog skriva en bok om onsdagen den 18 juni 2006 och den skall heta: "Ur en mc-polis perspektiv på Sveavägen den 18 juni 2006".

Jag skall försöka att sammanfatta min kommande bok och ge några svar från mitt sätt att se på det. Så luta er tillbaka, slå upp en grogg (eller vad ni nu vill dricka), ta fram lite att käka för det här blir långt...

Kjelle for President!!! :Bugar

Btw: onsdagen den 18 juni 2006 finns inte... men däreomt onsdagen 19 juli 2006 ;)

KJECOP

Guest
Lucius skrev:
2318996 Äum... 18 år får man som minst på det om man har otur! :3freak
Jo det är sant... Det kan till och med bli 19 och ända upp till 20 år om resultatet går i skola så länge.

Men skottet är fritt ;)

crw skrev:
2319004 ;)

Kjelle for President!!! :Bugar

Btw: onsdagen den 18 juni 2006 finns inte... men däreomt onsdagen 19 juli 2006 ;)
:fyllisar

18:e eller 19:e... Det var väl fan vad ni var petiga då... :huvet

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
KJECOP skrev:
2318966

En dag som inte finns??? Men då lär ju boken bli en storsäljare... "Onsdagen den 18 juli 2006, dagen som inte finns". ;)

Ja det var några som passerade. Så det var du med reg.skylten... ;) Missar inget, vet du :D Skoja bara ;)

Ja ibland har jag stått inne vid Buell men det är mellan klockan 17.30 till strax efter klockan 18. Har väntat på Potatoes för att snacka lite.

Men kommer du av dig? För lilla snälla mig som har packväskorna fulla med rapportblock och flygande inspsektioner...??? ;)

Tack! Kul att höra :rodnar Nu får väl Olsson vatten på sin kvarn eftersom han tycker att jag fiskar efter komplimanger...

Haha ja de va ju den 19:e igår, om du skrev någon lapp igår och skrev den 18:e som datum så var det ju jättesnällt :tummenupp

Fakk såg du det :rodnar :hihi

Jag menade tidig kväll, då är det du man sett när man ska ut mot Bromma ibland.. Haha ja annars tänker man att ni tänker kolla på muppen, fast de gör ni nog ändå, motorbromsen lär ju höras :D

Alltid kul med Poliser som är trevliga, tar sig tid och inte kör militär stuket rakt av :tummenupp

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
KJECOP skrev:
2318990 Vad kan jag säga??? :tummenupp

Kul att du tycker det! :)

På tal om att skjuta... Det enda skott man får avfyra utan att stå till svars är väl skottet i råttan... :Rockbanan

Skottet i råttan får man väl VERKLIGEN stå till svars för..... :rullandeu

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Fattar inte ordningsmakten att ju fler poliser som trakaserar oss på onsdagar, desto mer bus! Titta på Helsingfors, dom fick en raka att busa på, och stan blev mycket lugnare..kanske blev billigare i längden?? Dom poliserna som inte behövdes mot busarna på hoj kanske kunde synas på andra ställen för att förebygga annan brottslighet..bara en tanke, men vad vet jag.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024