Sveavägen just nu (20.30, 19/7)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nursey skrev:
2318499 ? Fattar inte :rodnar

Man kan inte hålla "honom" ansvarig för allt som händer i förhållande till hojar. Det har funnits fortkörare innan hans videos och det kommer att finnas folk som kör som dårar utan att de ens vet vem "han" är.
FUCKON väljer att köra som fuckon. Så enkelt är det.

Jag tror vi menar samma sak. Jag menade att jag uppmuntrade killen som wheelade in onsdags genom att jag liknade eller blandade ihop honom med hans idol. Idioter kommer alltid att vara idioter, oavsett vem de har som förebild.

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
och jag förstår inte hur människor orkar spendera sina liv tjatandes om vad andra människor gör hela tiden...

Ja, det var säkert dumt gjort, alltihop , peka finger, välta hoj, wheela i stan, köra i jämtland och alltihopa...men hur orkar man bry sig om allt folk gör???
Människor är människor och människor gör fel! Dessutom är poliser oxo människor. Jag hade tyckte det var värre om killen hade wheelat över ett barn eller om killen hade sparkat omkull snuten istället för hojen. Material går att ersätta....Fråga Yoshi!

jag blir alldeles trött av att läsa alla inlägg, nu måste jag gå och sova

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
RAVESMURF skrev:
2318562 men hur orkar man bry sig om allt folk gör???
Kanske därför att det är något som började angå alla då de blir lidande för 1-2 personers handlingar, men vad vet jag. Du hade säkert inte klagat om någon sett till att du fick en ombesiktning, för att blinkerserna sitter 1 cm för tätt, och en böteslapp i näven. Någon tusenlapp hit eller dit liksom. :va

KJECOP

Guest
Oj oj oj... Var skall jag börja???? Jag stod vid donken på Sveavägen från klockan 20.30 - 23.15. Jag skall nog skriva en bok om onsdagen den 18 juni 2006 och den skall heta: "Ur en mc-polis perspektiv på Sveavägen den 18 juni 2006".

Jag skall försöka att sammanfatta min kommande bok och ge några svar från mitt sätt att se på det. Så luta er tillbaka, slå upp en grogg (eller vad ni nu vill dricka), ta fram lite att käka för det här blir långt...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
KJECOP skrev:
2318712 Oj oj oj... Var skall jag börja???? Jag stod vid donken på Sveavägen från klockan 20.30 - 23.15. Jag skall nog skriva en bok om onsdagen den 18 juni 2006 och den skall heta: "Ur en mc-polis perspektiv på Sveavägen den 18 juni 2006".

Jag skall försöka att sammanfatta min kommande bok och ge några svar från mitt sätt att se på det. Så luta er tillbaka, slå upp en grogg (eller vad ni nu vill dricka), ta fram lite att käka för det här blir långt...

Hehe, jag väntar med spänning! :rofl

KJECOP

Guest
SENSEI skrev:
2317989 Bling bling frön södertälje vet iaf hur en utskällning för 600kr låter..
Han slangade.. han burnade.. och kör sen snällt in och parkerar på mc.donald på sveavägen.... Gissa vilka som stod och väntade....
Var det han jag pratade med om det olämpliga att köra på bakhjulet på Sveavägen? Men slangade? Han var ju bara upp på bakhjulet och vände ett par kortisar, är det värt namnet att slanga??? Och stod jag där och väntade? Jag hade stått där från klockan 20.30. Och kör man upp på bakhjulet eller något annat otillåtet och desstuom stannar kvar så får man räkna med ett samtal (eller kanske till och med böter). Ett sätt att slippa tjafset med oss är att inte göra sånt, framförallt inte när vi är på platsen.

Ingel skrev:
2318026 mm, de tog verkligen i med hårdhandskarna ikväll, jag såg 3 civilare, 5 hojjar och x antal bilar. det är väl tillbaka-kaka på sporthojjar ett tag framöver då det va nån lirare på en sån som sparkade omkull en mc-snut (hojjen alltså) förra veckan...

dessutom stod det en trafikare utanför min lägenhet när man kom hem (eller rättare sagt när man oskyldigt åkte förbi) va bra, då har man ökat på popurläritetsnivån hos grannarna :)
Men du har ju klarat dig billigt undan förr... :tungan

IronMike skrev:
2318126 Ungefär....

ena mc snuten var hårding, tror det var hamren, andra mc konstapeln var trevlig iaf.

:rofl
Det var INTE Hamrén...

Han skall inte behöva ta skit för allt som andra poliser gör som man kan tycka är noggranna eller som många skulle vilja säga nitiska.

EBS skrev:
2318194 Tycker poliserna va rätt schyssta för att vara en hämndaktion. Ingen som gick runt och besiktade mönsterdjup och sånt på sveavägen iallafall, men det va väl för att det va Kjelle (om jag inte såg helt åt helvete) som stod där. Såg nån som fick böter för att nummerplåten halkat upp under kutsen (;)) och polaren fick lite skäll för att han inte lyckats ställa på sin hoj via nätet utan den stod som avställd i bilregistret. Dessutom va det ju cool lugnt i Tyresö nästan hela kvällen.

Tycker det va en lyckad kväll med ruskigt mycket hojar på sveavägen, som på den gamla goda tiden! :tummenupp
Tjena!

Varför kom du inte fram och snackade lite? Kapten Blåskägg var framme och surrade lite, sådant gillar jag och det är kul tycker jag. Blåskägg, du välkommen flera gånger.

Ang. nummerplåten under kutsen, jag pratade med en kille som hade en miniskylt monterad och reg.skylten under kutsen. Men han satte dit sin riktiga reg.skylt på plats och han fick inga böter och ingen flygande inspektion.

Din polare fick väl inget skäll? Tråkigt om han uppfattade det på det sättet och det var inte vår mening. Men om ett fordon är avställt så reagerar vi ju självklart. Men vi trodde på det han sade och han slapp också böter. Men när jag skäller så låter det helt annorlunda än då jag pratade med honom...

KJECOP

Guest
Angel1000 skrev:
2318246 Men fåntrattar!

De kunde ha varit mycket, mycket jävligare.

De var hur softa som helst. Det fanns ju mer än ett slip-on där och massor av nummerskyltar som saknade belysning och massor av reflexer som saknades och massor av slitna däck... Listan kan göras hur lång som helst.

Dessutom fick de åtminstone de jag hört "rabatt" på böterna och någon slapp dessutom ombesiktning.

Nä, jag tycker att det är självklart att de kommer dit för att lägga locket på lattjandet inne i stan. Wheela och greja kan man ju göra på smartare platser kanske?

Vi sporthojsåkare är inte ensamma om att leva i det här landet, så liite hänsyn får vi nog ta till andra.
:tummenupp

cleaner skrev:
2318268 mm ang smartare platser så borde det ju inte vara så svårt att
upplåta industriområden som ligger off från bostäder till att
wheela etc. tyvärr har inte politiker den intelligens som krävs
för att förstå det... Polisen mfl. tycker det skulle vara perfekt
men dom bestämmer ju tyvärr inte.

sen den som wheelade framför 5 mc-poliser o 2 polisbilar igår på sveavägen
och därefter pekade finger åt polisen och som körde mot minst 2 rödljus efter,
skitcool du var då... (not) var inte många andra hojåkare som tyckte
det var direkt coolt. Bara dumt och onödigt.
Den wheelande med fingret i vädret... Han visade väl bara att han hade klämt fingret tidigare under dagen och att det fortfarande gjorde ont??? Så fattade jag det... Och just därför så jag faktiskt vem det är :D

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det var jag som hade den avställda hojen, men jag tyckte inte att jag fick skäll, och det var bra att vi redde ut det hela :) Jag klandrar ingen för att de gör sitt jobb, vilket ni gör och de allra flesta av er på ett mycket bra sätt, gör man något man inte får och blir upptäckt så är det ingen ide att gnälla.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Att med mening åka fram och reta upp de som försöker upprätthålla lagen är idiotiskt.

Och att vandalisera en mc-hoj? Jobbigt med grupptryck ibland, eller? För ensam skulle man inte röra såvida man inte har grava beteendestörningar.

KJECOP

Guest
Nursey skrev:
2318424 Vet inte vem det var men han körde på bakhjulet förbi..såg polisen..fick kortslutning i huvudet, pekade finger åt polisen..körde genom rödljusen..kom tillbaka..brassade på som fasen..upp på bakhjulet igen..och vände och kom tillbaka IGEN på bakhjulet..denna gången nappade farbror blå och försökte följa efter men stora båten orkade inte riktigt.

Tur att folk orkar vara mogna :näsblod
Farbror blå var jag denna gång jag... Jag försökte inte ens följa efter. Men jag kan ju inte bara stå och glo medan han/hon kör där fram och tillbaka på bakhjulet med syftet att provocera fram en jakt. Trodde han/hon verkligen att jag skulle gå på den enkla? Som om det vore min första dag som polis...

Jag ville bara få bort honom/henne därifrån... Och jag såg inte till honom/henne något mera sen.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
KJECOP skrev:
2318815 Farbror blå var jag denna gång jag... Jag försökte inte ens följa efter. Men jag kan ju inte bara stå och glo medan han/hon kör där fram och tillbaka på bakhjulet med syftet att provocera fram en jakt. Trodde han/hon verkligen att jag skulle gå på den enkla? Som om det vore min första dag som polis...

Jag ville bara få bort honom/henne därifrån... Och jag såg inte till honom/henne något mera sen.

Jag tyckte du gjorde rätt :) det framgick kanske inte i mitt inlägg. Tyckte att det var HÖG fjortisnivå på det beteendet av motardföraren. Ni var tolerantare än jag hade varit :)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
KJECOP skrev:
2318729
Tjena!

Varför kom du inte fram och snackade lite? Kapten Blåskägg var framme och surrade lite, sådant gillar jag och det är kul tycker jag. Blåskägg, du välkommen flera gånger.

Ang. nummerplåten under kutsen, jag pratade med en kille som hade en miniskylt monterad och reg.skylten under kutsen. Men han satte dit sin riktiga reg.skylt på plats och han fick inga böter och ingen flygande inspektion.

Din polare fick väl inget skäll? Tråkigt om han uppfattade det på det sättet och det var inte vår mening. Men om ett fordon är avställt så reagerar vi ju självklart. Men vi trodde på det han sade och han slapp också böter. Men när jag skäller så låter det helt annorlunda än då jag pratade med honom...

Du såg så läskig ut i polismunderingen. :rolleyes: Nej men, nästa gång lovar jag att komma fram och byta ett par ord. Har snackat med dig förut tror jag på nått möte vi hade på BOX-kontoret under min tid som mc-bud (förra våren kanske?). :)

Det kanske va lite felaktig kritik från min sida, skäll va väl inte rätt ord. Påpekande är väl mer korrekt. Tror inte han uppfattade det som skäll alls. Tycker det sköttes snyggt, det är alltid trevligt med poliser som tror på det man säger och som inte går nitiskt efter lagboken.
Tycker du skötte det hela snyggt på sveavägen måste jag säga, dock mindre snyggt av dina kollegor i bil som stannade mitt i vägen utanför dom dubbelpakerade mc-poliserna.

KJECOP

Guest
DR-Zätare skrev:
2318440 Var det inte han-som-vi-inte-får-prata-om-här? Det låter ju som något i stil med hans filmer. Och var det inte han så har jag förmodligen tyvärr uppmuntrat den stackars wannabe som gjorde det i och med detta inlägg eftersom jag liknat honom vid hans idol.

När man hör sådana saker så blir det så mycket lättare att förstå varför poliserna gör insatser som de gjorde igår. Sådana människor (inte poliserna alltså utan han som körde på bakhjulet) vill ju jag också ha bort från gatorna, i alla fall ifrån centrala delar av städerna.
Nej, jag fick inte uppfattningen om att det var han-som-vi-inte-får-prata-om-här. Det fanns flera saker som tyder på att han oskyldig.

Men visst är det så att sådant där beteende inte alls är bra och det renderar i vissa insatser från polisens sida. Det är inte helt ovanligt att allmänheten hör av sig och KRÄVER att polisen agerar för att få slut på denna typ av körning. Vilka skall polisen då lyssna på? De som kräver handlingskraft från polisen för att upprätthålla lag och ordning så att de kan röra sig säkert i trafiken och på trottoarerna eller de som kör hojarna. Då blir det TYVÄRR så att kontrollerna drabbar alla eftersom man inte känner till vem eller vilka som förstör för alla andra.

MEN som jag brukar säga, det är ett fåtal som förstör för så många. Och det är det dålig stil och brist på respekt och hänsyn för de andra som kör hoj.

Ett tips är att ha en laglig och schysst hoj och köra inom de tillåtna. Gör det några onsdagar framöver och se hur många böter och flygande inspektioner du drabbas av... Efter en ev. kontroll så kan köra därifrån utan någan extra lapp i fickan utan kanske bara har haft ett trevligt samtal med farbror blå.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
KJECOP skrev:
2318815 Farbror blå var jag denna gång jag... Jag försökte inte ens följa efter. Men jag kan ju inte bara stå och glo medan han/hon kör där fram och tillbaka på bakhjulet med syftet att provocera fram en jakt. Trodde han/hon verkligen att jag skulle gå på den enkla? Som om det vore min första dag som polis...

Bra av länsman att inte bjuda på jakt när någon så uppenbart vill visa sig på styva linan. :tummenupp
Kjecop berätta om det ikullvälta påliscykeln.

KJECOP

Guest
Markus skrev:
2318472 Jag fattar inte varför de inte bara kör på honom, hur svårt kan det vara att ha 2xTrailblazer parkerade längs Sveavägen och klippa alla töntar? Vrid på ratten och stöt till på gasen 15m innan han kommer så är det färdigwheelat liksom.

Töntsnutar. Snutt jävlar.
Om vi skriver ut böter eller skäller på någon så vill många se våra huvuden på en påle som ett grillspett med snuthuvuden.

Men vad skulle ännu flera vilja, tänka, säga och skriva om vi körde på folk kors och tvärs? Då skulle vi ju kunna skjuta folk i ryggen istället direkt istället för att försöka stoppa någon. Han kanske skulle försöka dra... :tummenner

Lam-Kaka skrev:
2318483 Då är det någon stakars wannabe som troligen kommer hamna i kistan eller på sjukhuset för eller senare när någon bil inte ser honom när han kör mot rött m.m. Tragiskt men sant, sen retar han väll upp polisen mera så de stopar alla hojar bara för att jävlas tillbaka. Hände samma sak här uppe det va någon som smet sen vart det väldigt mycket fart på mc poliserna, de stopade allt på två hjul efter det.
Ja det är tragiskt och sant som du skriver.

Schysst avatar... :tummenupp

Nursey skrev:
2318494 Jag tänkte på Motarden. Nej jag tror som du att polisen inte hade mer i åtanke än att jaga bort honom lite. Dock såg det ganska klumpigt ut..det är ju inte dom smidigste av hojar.
Precis, jagade bort honom/henne...

Såg klumpigt ut???? Moi???? Klumpig???? :wiggle

Samma sak till dig, kom fram och snacka vet jag!!!

Nursey skrev:
2318499 ? Fattar inte :rodnar

Man kan inte hålla "honom" ansvarig för allt som händer i förhållande till hojar. Det har funnits fortkörare innan hans videos och det kommer att finnas folk som kör som dårar utan att de ens vet vem "han" är.
FUCKON väljer att köra som fuckon. Så enkelt är det.
Så sant!

När jag körde hoj på början av 80-talet så såg det likadant ut och då fanns inte "honom" eller som han också kallas "han-som-vi-inte-får-prata-om-här".

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
KJECOP skrev:
2318712 Oj oj oj... Var skall jag börja???? Jag stod vid donken på Sveavägen från klockan 20.30 - 23.15.

Det var rätt lugnt och trivsamt på donken igår. Någon enstaka som gjorde bort sig bara (som vanligt), de personerna var inga hjältar bland oss som kollade hojar och sög på en Cola.

Själv gömde jag mig bakom kaptenen när ni pratade....

KJECOP

Guest
RAVESMURF skrev:
2318562 och jag förstår inte hur människor orkar spendera sina liv tjatandes om vad andra människor gör hela tiden...

Ja, det var säkert dumt gjort, alltihop , peka finger, välta hoj, wheela i stan, köra i jämtland och alltihopa...men hur orkar man bry sig om allt folk gör???
Människor är människor och människor gör fel! Dessutom är poliser oxo människor. Jag hade tyckte det var värre om killen hade wheelat över ett barn eller om killen hade sparkat omkull snuten istället för hojen. Material går att ersätta....Fråga Yoshi!

jag blir alldeles trött av att läsa alla inlägg, nu måste jag gå och sova
Jag gissar att du sov gott, klockan var mycket när du lade dig... :trött ;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024