Jien
Nu med Cheyhoj
lite sent svar men har för mig det var Anders Pettersson eller likn
Den är inte avställningsbar, men den kostar mindre på vinterhalvåret.Hej en fråga till er som har svedea ,
Dem har 3 olika alternativ som man kan försäkra
Så om man väljer alternativ( säker ) kan man då ställa av hojen på vintern ha garage försäkring hos dem ? elr går d inte alls o ställa av ?
Den är inte avställningsbar, men den kostar mindre på vinterhalvåret.
Japp, men misstänker att det är något försäkringsbolagen tvingas till för att stävja att folk byter ägare för att slippa betala under vinterhalvåret.Det tycker jag för övrigt är otroligt dumt. :/ För på sommarhalvåret vill man ju ha mer pengar kvar till bensin o.dyl.
Japp, men misstänker att det är något försäkringsbolagen tvingas till för att stävja att folk byter ägare för att slippa betala under vinterhalvåret.
Den är inte avställningsbar, men den kostar mindre på vinterhalvåret.
Jaha skit också men men fortfarande billigare än dem andra, men den (säker) alternativet så stå det också [ Utlåning: JA MEN reglarna om "vem försäkringen gäller för" måste dock vara uppfyllda , för jag hade tänkt låna ut till kompisar måste allas namn fyllas i eller vadå ?
Jaha skit också men men fortfarande billigare än dem andra, men den (säker) alternativet så stå det också [ Utlåning: JA MEN reglarna om "vem försäkringen gäller för" måste dock vara uppfyllda , för jag hade tänkt låna ut till kompisar måste allas namn fyllas i eller vadå ?
Det är bara att försäkringstagaren ska vara den huvudsakliga brukaren, såvitt jag förstått... Och det som YipYip sa... DVS, försäkra inte på mor/far och kör med hojen själv sedan. De kan bli knepiga att få ut pengar från vid eventuellt försäkringsärende då.
Fri utlåning i alla andra fall.
Jag har också Svedea, men har inte haft med dom att göra i olycks-sammanhang. Men däremot vid ändring av försäkring och fakturafrågor. Utomordentligt bra service och snabba puckar.
Bytte hoj rätt vad det var, och fortsatte med nya hojen i Svedea.
Inga probs, men jag skulle åka på semester direkt efter bytet, och ville inte betala sent, så jag ringde och frågade hur jag kunde göra. De skickade fakturan på mail, direkt. Upptäckte då att vid nyteckning så blir det automatiskt att betala en gång per år, och det gillar jag inte. Behövde dela upp premien på halvårsbetalning, så ringde tillbaka. Inga konstigheter alls, fick en ny faktura sekunden efter jag lagt på luren.
Ja har en kompis som ska ta kort nästa år och han kommer skaffa sig hoj innan han tar kort övningköra med , kan han då försäkra hojen och låna ut exempel till mig som har körkort , typ lära han osv ? vi e 4 kompisar som lånar ut till varandra o den 4 har inte körtkort , så får han då försäkra sin hoj utan kort o välja ( SÄKER ) Alternativet ? eller hur funkar ?
Har han 'säker' (det dyraste). Så får han låna ut den till dig, och du får köra den om du har körkort.
Om du menar att ni "lånar ut" dom till varandra permanent. Så är det skenförsäkring.
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|