Jo men frågan är inte om vi som kör elit på 1.05-1.08 runt gelleråsen har bekymmer med att ta oss om en rookie som kör på 1.16(?)
Frågan är hur de nya rookie åkarna upplever det när 2-3 st trycker sig om när det är skarpt läge, för det får man ju räkna med att om det är fight mellan 2-3 förare i täten med 2-3 varv kvar och det blir en varvning, då kommer det bli tight
Jag vet att det första jag reagerade på när jag klassade upp till SBK var att alla var mycket tuffare och att det var väldigt tight i svängarna ibland
Då tror jag att det kan vara skrämmande för nya rookie åkare när toppen i SBK kommer farande
Jag vet ju själv första träningen i SBK som wildcard när man skulle ut och träna med mårtensson, backlund, svensken och hela ligan, klart man var nervös, dom sket väl i mig och körde om när dom kände för det, men man kände sig ju skapligt nervös för det!
Jag vet inte, men spontant känns det som att nya rookie åkare kan bli skrämda av att åka med SBK/SST åkare
Men jag vet som sagt inte, dom kanske är tuffare än vad jag var
Motionsklassen har jag fattat det som att det mer ska vara lite "man tar vad man har" typ en ER6 eller en Duke och provar köra racing på, den uppfattningen fick jag när jag pratade med en person på SVEMO, inte att det skulle bli nya rookie klassen