Svenska handlare..

moddlaren

Guest
Haloj

vad i svartbrända glödheta hel-ete är det för fel på den svenska mc handeln??

Kollade på blocket för ca en o enhalv månad sedan där gör en större svensk handlare ett intryck av att vilja sälja saker till någon köpare..

står till o med att ange art nr samt summa ibett mail så skickar vi en inbet till vårat konto oso har man då köpt..

jag mailar in och väntar.. ett par veckor går jag ringer upp o kollar om blocket annonsen är felaktig..

nej det är inte fel maila oss igen.. jag gör således detta o väntar yterligare någon vecka ringer igen.. du jag pratade med dig bla bla bla bla..

provar att maila in samma beställning en tredje gång o väntar ca två veckor men nej..

mailar in en avbeställning o en nästan idiot förklaring av betendet..

mailar en firma i England o förklarar att hag behöver grejorna pronto går detta att fixa?? Ca 30 min efter mitt mail så får jag svar att detta är inga problem alls ca 2 dagar och en paypal inovice är med..

betalar paypal inovicen och får en leveransbekräftelse efter ca en timme.. en och en halv dag senare dånar en dhl bil in med grejerna från England.

Tre dagar senare får jag äntligen svar på mailetfrån den svenska handlaren att jag är otrevlig i tonen men visst skall dom försöka hjälpa mig. . Ringer då upp o kollar vilket av mailen dom läst.. o det visar sig att dom givetvis har missat mina tre beställnings mail otidigare samtal..

Varför går svenska handlare i konkurs??

Mvh

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
I ditt fall beror det nog mest på att du förmodligen är bättre på engelska än svenska :hej:hej

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Beställde ett gas handtag från Indien till Royal Enfield tog en vecka kom prydligt inslagit med tyg som var sytt ihop:tummenupp ( under 100kr med frakt)

Bifogat

• 20140515_220213[1].jpg
    20140515_220213[1].jpg
    216.5 KB · Visningar: 241
Last edited:

moddlaren

Guest
Så kan det vara därför ringde jag oso:D

dySleXi vetdula:fakta

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Har exakt samma erfarenhet. Försökte förra sommaren ringa ett par-3 gånger i veckan till Din Mc för att beställa ett framdrev. (Under 3 veckors tid). Alltså ca 6-10 gånger.

Svarade inte i telefonen en enda gång. Beställde på Ebay, tog 2 dagar så var det hemma i brevlådan:)

Nästa ögonbrynshöjare är när de inte har några hojar man kan provköra som man är intresserad av att köpa (i Juni). Kan förstå i slutet av sommaren men att inte kunna provköra en hoj man ska betala över 100 k för är ofattbart och helt uteslutet för mig:fakta

Darwinismen segrar i längden..

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag ropar här ut Italia Bike Center. Skitbra hittills!
Man ringer in och resonerar fram vad man behöver och två arbetsdagar senare får man hämta ut paketet.
Där har nog många andra att lära av.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
EN svensk handlare på blocket kan givetvis inte stå för majoriteten av alla svenska handlare. Du har försökt göra affärer med fel handlare helt enkelt.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Nästa ögonbrynshöjare är när de inte har några hojar man kan provköra som man är intresserad av att köpa (i Juni). Kan förstå i slutet av sommaren men att inte kunna provköra en hoj man ska betala över 100 k för är ofattbart och helt uteslutet för mig:fakta

Darwinismen segrar i längden..

Blev as sugen på nya ktm superduke 1290 o åkte till lelles o dreglade lite. Frågade om och ifall de kommer ha en testhoj inne. Svaret jag fick var, nej..det fanns det inga planer på.

Jag skulle aldrig köpa något utan att provköra. Har varit flera ggr man provkört nått man var intresserad av för att sedan ångra sig på stört så fort man kört 1 km. Aja...kanske är lika bra. Slapp jag ta dyraste smällen vid nyköp o kan köpa en nybeggad om nått år om suget är kvar.

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Blev as sugen på nya ktm superduke 1290 o åkte till lelles o dreglade lite. Frågade om och ifall de kommer ha en testhoj inne. Svaret jag fick var, nej..det fanns det inga planer på.
Jag skulle aldrig köpa något utan att provköra.
Varför åkte du inte till Start2Ride på Arlanda TT förra helgen, där hade de Stor Ducken för provkörning? :fakta

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
När vi ändå pratar om Svenska MC handlare så har jag märkt att t.ex. Bike i Trollhättan tar betalt för att koppla upp diagnosverktyget under pågående service på en hoj som är ny och fortfarande har garanti som dessutom är köpt hos dom.

Säg mig, skall jag som kund betala för att dom kollar om något är trasigt så att dom kostnadsfritt kan byta ut det?

Känns ju sådär fel. inte dåligt dyrt är det heller, 625 kr plus moms ska dom tydligen ha.

Ännu roligare är ju att Jerker Axelsson som är VD hävdat att sådant är gratis hos dom:

Om man har nygaranti och det har kommit en nyare mjukvara laddas denna givetvis i gratis, Om garantin har gått ut och det är säkerhetsrelaterat (tex ABS) = alltid gratis, Det är i regel tillverkaren som bestämer om det ska vara fritt eller inte när hojen är några år, (kan bero på hur stort problemet varit)
M.V.H Jerker Axelsson Bike Trollhättan

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
När vi ändå pratar om Svenska MC handlare så har jag märkt att t.ex. Bike i Trollhättan tar betalt för att koppla upp diagnosverktyget under pågående service på en hoj som är ny och fortfarande har garanti som dessutom är köpt hos dom.

Säg mig, skall jag som kund betala för att dom kollar om något är trasigt så att dom kostnadsfritt kan byta ut det?

Känns ju sådär fel. inte dåligt dyrt är det heller, 625 kr plus moms ska dom tydligen ha.

Ännu roligare är ju att Jerker Axelsson som är VD hävdat att sådant är gratis hos dom:
Han säger ju åas bara att det är den nya mjukvaran som är gratis, inte att läsa av felkoderna ;)

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer

Hade det varit lättare att smälta slutsumman om denna post inte varit specad?

Verkstäder har kostnader för diagnosverktyg och specialverktyg.

Titta på slutsumman, är du inte nöjd be om offert på annan verkstad.

Detta har debbaterats inabsurdum på bmw-forum... Och då ligger ändå servicepriserna på lagom nivå på rätt verkstad. Be om prisuppgift innan service!

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Hade det varit lättare att smälta slutsumman om denna post inte varit specad?

Verkstäder har kostnader för diagnosverktyg och specialverktyg.

Titta på slutsumman, är du inte nöjd be om offert på annan verkstad.

Detta har debbaterats inabsurdum på bmw-forum... Och då ligger ändå servicepriserna på lagom nivå på rätt verkstad. Be om prisuppgift innan service!

Det är ju det som är det sjuka. Andra verkstäder ligger mellan 2500 och 3750(Centrala Sthlm) för 100 mila service, bike tar 4350.

Förmodligen bara bike som är så sjukt giriga att dom försöker ta betalt för att kontrollera något som i princip är en förebyggande garantiåtgärd.

Har inget emot att dom tar betalt för hojar som inte har garanti men att ta närmare 800 spänn för att kontrollera en hoj med garanti? Vad fan har man garantin för då?

Last edited:

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
alltså en service kostar, men när nått lyser på instrumentbrädan å du kommer till affären å det e garanti på skiten ska du fan inte betala ett piss. garantin ska täcka sådant... vanlig service betalar man vanligtvis...

ZombieSWE

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Hoj
Kawa
Bröderna Nilssons i Helsingborg.

Jag ville köpa Alpinestar GP pro byxa + jackan
Min storlek är byxa 54 jackan 56 , Denis i butiken försökte sälja, och övertyga mig att jag ska ha str 62 ...

Va FAN.... _Idioter
:dummer

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad