...
förstöra det här landet ...
Det konservativa signumet; ett jävla gnällande.
...
förstöra det här landet ...
Albert Camus....
Det konservativa signumet; ett jävla gnällande.
Meh...din stolle....vanligtvis verkar du sund..."Främlingen" tillhör ju bland det skarpaste som skrivits
Samtidigt har ingen protesterat när tex Rwandaslakten.... Och de du kallar konservativa får skit för att de opponerar sig mot oegentligheter och förändringar till det sämre..
Ja, frågan är om Rwandaslakten hade kunnat pågå om det inte varit för att den kristna diktaturen, som i mångt och mycket kan anses ansvariga, inte haft ett sådant stort stöd från just Europas kristdemokrater (konservativa)....
Ingen risk, det fanns ju knappt några muslimer i Rwanda vid tiden för folkmordet så de kan ju knappt ens räknas som åskådare där det hela begav sig. En orsak kan ju kanske förklaras med att den kristna diktaturen krävde att man döptes in i kyrkan för att ha rätt att gå i skolan.... Påven hade det således väldigt muslimfritt när han var nere och gullade med regimen något år innan folkmordet drog igång på allvar.
Ja, frågan är om Rwandaslakten hade kunnat pågå om det inte varit för att den kristna diktaturen, som i mångt och mycket kan anses ansvariga, inte haft ett sådant stort stöd från just Europas kristdemokrater (konservativa)....
Varför det?! Jag hatar inte kristna. Det är inte jag som står för hat i trådarna på SH. Jag tar bara upp lite nyliga folkmord (Rwanda/Bosnien) när du kör ditt tunnelseende och bara mässar om muslimers farlighet....
Markus, vad rekommenderar du att man läser nu när jag läst även den sista boken i den fantastiska och mästerliga milleniumtrilogin?! Finns det något som kan nå upp till samma nivå nu när jag har tid å läsa på tåget under dessa vinterdagar då pendlarhojen får stå där den står?!
Om du tycker det där skräpet är bra föreslår jag en Kalle Anka pocket för att ta nästa steg i svårighetsgrad, om några år kan du avancera till Dean Koontz - floskelkungen no1.
Till alla andra skulle jag rekommendera Rebellerna av Ian Wachtmeister som julläsning.
Jag antar att dina erfarenheter av Koontz är betydligt nyare än mina men som femtonåring tyckte jag faktiskt att hans böcker var rätt underhållande.....
Rebellerna säger du... Kan ju iofs vara kul att få en inblick i en av dina stora idolers liv och historia. Kanske kan förklara ett och annat som man funderat på genom åren.
Boktipstråd är gej.
Tycker i och för sig inte Rebellerna är så bra, det är bara den jag råkar läsa för tillfället. Jag tror man uppskattar den om man beundrar Ian, annars inte.
Du är ju en stor beundrare av Ian, så det där går inte ihop. Och skulle du nu få för dig att påstå att Du inte är Ianfan, så påstår jag att du drömmer.
Absolut är jag det och jag uppskattar boken men jag påstår att den inte har någon vidare litterär kvalitet men den är lite kul om man gillar Ian, om man t.ex. inte gillar Ian är jag säker på att boken suger.
Då får jag ånyo ta ditt boktips ad notam, och handla en Ianbok. Har faktiskt inte läst något av honom sedan Ankdammen i mitten av 80-talet.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|