Svenskarna - ett underlägset folk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Krengckt

Nu upprepas kränkningen och övergreppet på mitt medvetande. :gråta
Man hade just kommit över traumat, med ett återfall då januarinumret av Café kom och jag läste intervjun med Michael Nyqvist i ett finskt badhus, så händer det här.
Skiten har blivit film, och gissa om det blir lika värdelöst som i boken? Självklart blir det det, några axplock:

1. För att se ut som sin rollfigur valde Noomi att träna upp sig ordentligt inför de fysiskt krävande inspelningarna.
  2. Hon skrattar åt det faktum att hon tvingades pierca sig för att likna sin karaktär.
  3. Inspelningarna var tuffa för både Nyqvist och Rapace. Vid en otäck våldtäktsscen slets flera av Noomis piercingar ut.
  4. Inför rollen tog hon nämligen MC-körkort och råkade dessutom ramla med motorcykeln under inspelningen

Fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan!

Jävla äckliga skitbok. :gråta
Det kommer garanterat gå i repris var 6:e vecka på TV4 till 2020 också. :4skrika

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan, fy fan!

Jävla äckliga skitbok. :gråta
Det kommer garanterat gå i repris var 6:e vecka på TV4 till 2020 också. :4skrika

Spelar väl ingen roll. Inte tittar väl du på en sån skitkanal som TV4?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ett litet tips, som också kan vara roligare än dina stunder med stieg-böckerna:

[YOUTUBE-ID]0mA_A8tAZ6E[/YOUTUBE-ID]

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Mer än så :fakta

Snart är det premiär :banana

Intresset för ”Män som hatar kvinnor” slår alla rekord. I går var det världspremiär för filmen i Stockholm – och runt 30 utländska journalister var på plats.
– Det har jag aldrig varit med om, säger Martin Strömberg, pressansvarig.

Filmen hade före premiären redan sålts till fler än tio länder, enligt produktionsbolagets vd Mikael Wallén. Han säger att det är ovanligt för att vara en svensk film.
– Och om några dagar kan jag presentera ett par, tre till, säger han.

Succéförfattaren Stieg Larssons ”Millennium”-trilogi har sålt över tio miljoner exemplar världen över. Uppståndelsen kring filmatiseringen av den första boken är allt annat än sval.
– Det är verkligen ett intresse som är helt unikt.
Intresset är helt galet,
speciellt från Frankrike, Italien och
 Beneluxländerna, säger Martin Strömberg.

http://www.metro.se/se/article/2009/02/16/20/1320-45/index.xml

[YOUTUBE-ID]NJ_D0MOF6Dw[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]dvksrEhVvJ0[/YOUTUBE-ID]

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
:D

Den där jäkla boken alltså. Det är ju så tråkigt och oseriöst när författarens egna politiska ståndpunkter visar sitt fula tryne hela tiden.

Som du skriver också Markus så är det ju så tydligt att Blomquist verkligen var Stiegs ouppnåeliga alter ego. Men så tycker jag det är ofta. Hur många gånger är inte huvudpersonerna halvt misslyckade författare, precis som om det skulle vara ett vanligt yrke? Läser just nu New York-trilogin av Paul Auster och det är samma sak där. Iaf i två av de tre berättelserna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Spelar väl ingen roll. Inte tittar väl du på en sån skitkanal som TV4?

Inte förrän de återupptar Lost, var fan det nu tog vägen. :5sure
Hyfsat mysko koncept, en tv-serie om en försvunnen ö som går i tre år: i steg 2 försvinner hela tv-serien i tomma intet. :gnissla

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Nu upprepas kränkningen och övergreppet på mitt medvetande. :gråta
Man hade just kommit över traumat, med ett återfall då januarinumret av Café kom och jag läste intervjun med Michael Nyqvist i ett finskt badhus, så händer det här.

Vuxna män som hänvisar till artiklar i Café...kom igen! Hade det varit från någon borgelig kulturtidning hade jag kunnat ta dig lite på allvar men inte nu, sorry.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Vuxna män som hänvisar till artiklar i Café...kom igen! Hade det varit från någon borgelig kulturtidning hade jag kunnat ta dig lite på allvar men inte nu, sorry.

Vuxna män som anser sig vara raggare ligger längre ner på skalan.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO