Svenskarna - ett underlägset folk

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Jag som trodde jag redan tyckte illa om tönten som skrev de där böckerna.

1977 åkte Stieg Larsson till inbördeskriget i Etiopien för att utbilda soldater i vänstergerillan EPLF.
/.../
I ett kuvert med texten "OBS! personligt. Innehåller mitt testamente. Öppna ej före min död" finns ett maskinskrivet papper med uppgifter om vad Stieg Larsson vill ska hända med hans tillgångar.

"Jag sade tidigare att jag inte var någon rik människa och jag har knappast mycket pengar kvar efter mig. Dock vill jag att mina tillgångar i rena pengar (och på den punkt är jag mycket bestämd) skall tillfalla Kommunistiska Arbetareförbundets Umeåavdelning", skriver Larsson...

Det är så man mår illa. Värsta tänkbara extremist tillåts sprida sin propaganda och indoktrinerar hela svenska folket, se bara i tråden hur folk vurmar och inte ens fattar vilket budskap de tutats i.

Man blir föbannad. :mad:

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1301161.svd

Fy dubbelt fan. Nu går det faktiskt för långt. Sicket jävla as.
Men hur har vi blivit indoktrinerade? :va Böckerna är fortfarande bra, trots att du så framgångsrikt rotat fram bevis på att Stickan var en otäck människa.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men hur har vi blivit indoktrinerade? :va Böckerna är fortfarande bra

För det första torde det vara bevisat att böckerna är dåliga nu, om inte - börja om och läs tråden från början för flera exempel/bevis.
Men, om vi låtsas (fantiserar alltså) att böckerna vore bra så vore ni fortfarande indoktrinerade. Därför att:
Böckerna innehåller massor med propaganda som går hand i hand med etiopiska komunistklubben ller vad det nu var han var medlem i. Det är onda kapitalet, det är starka feministiska kvinnan, det är hemska kapitalistnazister, det är sexuell frigjordhet, det är... ja nu är det ju ett tag sedan jag läste skiten men nu vet du.
Om man läser allt det där hiskeliga och tycker det är rn bra bok så är man ju indoktrinerad. Som att titta på propagandafilm och känna sig upplyst efteråt.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Om man läser allt det där hiskeliga och tycker det är rn bra bok så är man ju indoktrinerad. Som att titta på propagandafilm och känna sig upplyst efteråt.

Alltså om man kollar på deckare och tycker den är bra så är man indoktrinerad???

Är du indoktrinerad?

Böckerna innehåller massor med propaganda som går hand i hand med etiopiska komunistklubben

jag har lyssnat på böckerna men jag kunde inte uppfatta någon kommunism i dom, men jag kanske är så indoktrinerad att jag inte vet vad kommunism är.

Det passar mig utmärkt eftersom jag alltid är mer sovande än vaken när jag läser böcker.

Kanske därför jag tyckte den var bra då jag slölyssna.

Ja det är troligt också.
:rolleyes:
Hej jag är 14 år och väger 22kg, jag ska spöa dig, du ryske KGB-snubbe á 100kg.

Det är ju på bok, där kan allt hända :D

se bara i tråden hur folk vurmar och inte ens fattar vilket budskap de tutats i.

Alltså jag är så trög att du måste berätta vilket budskap som jag tutats i :näsblod

I ett kuvert med texten "OBS! personligt. Innehåller mitt testamente. Öppna ej före min död" finns ett maskinskrivet papper med uppgifter om vad Stieg Larsson vill ska hända med hans tillgångar.

"Jag sade tidigare att jag inte var någon rik människa och jag har knappast mycket pengar kvar efter mig. Dock vill jag att mina tillgångar i rena pengar (och på den punkt är jag mycket bestämd) skall tillfalla Kommunistiska Arbetareförbundets Umeåavdelning", skriver Larsson... [/I]

Det är så man mår illa.

Haha, det där är ju skrivet på 70-talet, stämmer ju inte med verkligenheten han hade ju en del flis.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltså jag är så trög att du måste berätta vilket budskap som jag tutats i :näsblod

Om du missat det är du utom räddning. Kommunistjävel, dra helvet. :mad:

Haha, det där är ju skrivet på 70-talet, stämmer ju inte med verkligenheten han hade ju en del flis.

Det var snarare det här jag reagerade på:
skall tillfalla Kommunistiska Arbetareförbundets Umeåavdelning

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nu är det ju visat att du iomed den här tråden har värvat nya läsare till Stickan och hans alster. Detta hade naturligtvis kunnat vara en ren olyckshändelse.

MEN!

Nu har vi ju vegantråden att ta hänsyn till med. Sammantaget ser vi en tydlig trend, som bara kan sammanfattas i ett ord;

Stenkastarvegankommunistjävel!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är det ju visat att du iomed den här tråden har värvat nya läsare till Stickan och hans alster. Detta hade naturligtvis kunnat vara en ren olyckshändelse.

MEN!

Nu har vi ju vegantråden att ta hänsyn till med. Sammantaget ser vi en tydlig trend, som bara kan sammanfattas i ett ord;

Stenkastarvegankommunistjävel!

Det var glasklart kommunicerat redan från början att det inte var varken en kommu- eller vegantråd. Det fnna till och med en fetmarkerad s.k. disclaimer.
Jag lade dessutom in budskap i stil med att jag inte alls tyckte synd om djuren, och jag spelade helt oberörd över att de satt och skar halsen av kycklingar och sköt kor i huvudet och sen lyfte iväg dem fast de levde fortfarande. Sammantaget tycker jag att jag visade på ett synnerligen gammelborgerligt synsätt i den tråden.
Tycker det är jävligt dåligt av dig att dra upp det när jag försöker rikta fokus mot Stieg Wiehes etiopientestamente. Jävligt dåligt. Skäms.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det var glasklart kommunicerat redan från början att det inte var varken en kommu- eller vegantråd. Det fnna till och med en fetmarkerad s.k. disclaimer.
Jag lade dessutom in budskap i stil med att jag inte alls tyckte synd om djuren, och jag spelade helt oberörd över att de satt och skar halsen av kycklingar och sköt kor i huvudet och sen lyfte iväg dem fast de levde fortfarande. Sammantaget tycker jag att jag visade på ett synnerligen gammelborgerligt synsätt i den tråden.
Tycker det är jävligt dåligt av dig att dra upp det när jag försöker rikta fokus mot Stieg Wiehes etiopientestamente. Jävligt dåligt. Skäms.

First stage;

Denial.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nyss var jag jävligt arg för att mitt bredband är så maklöst långsamt idag. Men nu är jag glad igen. Det var värt att vänta fem minuter på att ladda ned den här sidan.:)

Kul att du är road men jag är så arj att jag kokar.
Du och din jävla dubbelgångare säger jag bara, sluta åtminstone härma varandra.

:sissy :fatta! :pangihuve :machinegu :ajjabajja :finger :censored :slicka :tummenner :dummer :gråta :4skrika :huvet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Måste säga att gammeldinosaurien på ett snyggt sätt satte Markus på pottan där. :D

Som kuriosa så kan jag nämna att jag lästa alla tre böckerna, dock tjänade förlaget inte en spänn eftersom jag lånade dem av bekanata, och de är ungefär som en påse bilar på bussen. Helt ok när man inmundigar det men man glömmer fort och saknar dem inte.

Kneedrag

Guest
Oj vad upprörd Markus är över ett par böcker.:D

You know what!? Inget i böckerna är ju sant , allt är påhittat för att få till en smaskig historia. Så författaren har skrivit ,kryddat och svängt den påhittade historien som han vill ha det. Inget fel i det tycker jag , alla författare gör det.

Kan varmt rekomendera www.Fanfiction.com om man orkar läsa på engelska.
Finns mycket bra och dåligt skrivet där.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Kul att du är road men jag är så arj att jag kokar.
Du och din jävla dubbelgångare säger jag bara, sluta åtminstone härma varandra.

:sissy :fatta! :pangihuve :machinegu :ajjabajja :finger :censored :slicka :tummenner :dummer :gråta :4skrika :huvet

Ta det lugnt nu, så du inte spräcker ett kärl... :näsblod

Men jag måste säga att jag finner det högeligen imponerande att du orkar snoka fram en kommunists sjuttiotalstestamente bara för att styrka dina teser här i tråden. Bra jobbat. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

Men jag måste säga att jag finner det högeligen imponerande att du orkar snoka fram en kommunists sjuttiotalstestamente bara för att styrka dina teser här i tråden. Bra jobbat. :tummenupp
Inte så mycket snokande - han läste antagligen bara sin vanliga Aftonblaska.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Gustavo skrev:
Inte så mycket snokande - han läste antagligen bara sin vanliga Aftonblaska.

Båda ni är förvisso rätt gamla men det är ändå anmärkningsvärt att ni inte noterat var nyheten kom ifrån då jag till och med lade in länken.

:mattias

Oj vad upprörd Markus är över ett par böcker.:D

Ett par = 2
Det är faktiskt tre böcker. :fakta
Men det blir inga fler för we got one less, one less, [commie] to worry about :D

You know what!? Inget i böckerna är ju sant , allt är påhittat för att få till en smaskig historia.

Nja, om det vore så väl. Mycket av det han skrivit innehåller referenser till verkligheten, som så klart framställs på ett mycket märkligt sätt. Att han själv är den duktiga och framgångsrika journalisten ( :rofl ) förstår alla. Hans evinnerliga tjafs om nazism är ganska fånigt också med tanke på hans bakgrund. Den där finansreportern finns även han, vem det nu föreställer vet jag inte.

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
I see what you almost did there!

Har du kommit förbi MB-tankarna nu och köpt dig en riktig hoj?

MB? Nej tack, jag kör BMW! :mad:

MTB har emellertid inhandlats idag, en Trek 6000 Disc inkl full utrustning man kan tänkas behöva som nyfödd MTB-mupp. Några pryttlar var tvungna att beställas så de kommer under början av nästa vecka och jag hämtar hela klabbet så snart herr A. Borg har varit hedervärd att betala ut mina pesetas. Förhoppningsvis senast fredag kommande vecka.

Vad gäller roadracing-båge är jag sugen, men det får vänta ett gäng år. Kommer dock förbi banorna någon gång i sommar och gnäller på er. Högst troligt under semestern, v28, 30-32. :gnissla

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vad gäller roadracing-båge är jag sugen, men det får vänta ett gäng år. Kommer dock förbi banorna någon gång i sommar och gnäller på er. Högst troligt under semestern, v28, 30-32. :gnissla

Inser du hur gammal du är om ett gäng år...? Slå till. Nu. Om ett gäng år är det försent. Då sitter du där med fler barn än du någonsin drömt om, två bilar, amorteringar på hus etc. Din bästa tid är nu!:)

/L.Uttrad

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...