Svenskarna - ett underlägset folk

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det vet du väl? En sådan som kan mecka, som bor i tält runt en motorstadion när det finns hotell inom köravstånd, som blandar hojåka med yrkesliv mm.

Du vet, jag vet att du vet. :)
Jodå, jag vet nog. Generaliseringen av motorcyklisten som en slags motoriserad backstugusittare existerar verkligen som en sanning hos somliga. Rätt lustig självbild.

:)

Bifogat

• Luffare med flaska.jpg
    Luffare med flaska.jpg
    51.4 KB · Visningar: 317

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Om ni alla har bjäbbat färdigt nu, så läs boken Tärningsspelaren. Garvade från början till slut. Mkt läsvärd.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
fy fan

Hamnade med två kollegor på en bar här om kvällen.
"-De är så jädra bra de där böckerna om Lisbeth"
"-Ja verkligen, hon är verkligen häftig. Jag åkte förbi tegelbruket i Knivsta där hon spikade fast sin brors fötter med spikmaskin"

Jag var tvungen:
"-Jag kan inte förstå hur någon kan läsa den där jävla skiten, det där är den sämsta bok jag någonsin läst, fy fan vad den är dålig, och det är skönt att han är död så det inte kommer fler"

Stämningen blev dålig så jag bjöd på mer öl, det gick bra.

Men allvarligt, spikar fröken autism fast sin brors fötter i golvet? Och det anses ballt? :3freak

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jag vet inte för jag har slutat läsa böcker då jag tycker det är för low-tech.

En autistisk Lisbeth som spikar fast fötter i golvet, kan inte vara någon höjdarbok, läser hellre gästisinlägg på lunarstorm än pocket-böcker !

Förresten, varför i denna tråd.. vafan ?

Kan vi inte gnälla på invandare när vi ändå är här !?

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Hamnade med två kollegor på en bar här om kvällen.
"-De är så jädra bra de där böckerna om Lisbeth"
"-Ja verkligen, hon är verkligen häftig. Jag åkte förbi tegelbruket i Knivsta där hon spikade fast sin brors fötter med spikmaskin"

Jag var tvungen:
"-Jag kan inte förstå hur någon kan läsa den där jävla skiten, det där är den sämsta bok jag någonsin läst, fy fan vad den är dålig, och det är skönt att han är död så det inte kommer fler"

Stämningen blev dålig så jag bjöd på mer öl, det gick bra.

Men allvarligt, spikar fröken autism fast sin brors fötter i golvet? Och det anses ballt? :3freak

Har du bara läst den första av de tre böckerna?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Svenska filmer, svenska böcker. Samma skit båda två, en på tusen kanske håller måttet.

Men för övrigt, ogillar du Dean Koontz Markus? Nu läser jag det mesta som går att läsa men Dean Koontz är nog bland favoriterna. Iofs så började jag läsa hans böcker när jag var 12 år så det kanske bara är en längtan till barndomen som spökar för min del...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Svenska filmer, svenska böcker. Samma skit båda två, en på tusen kanske håller måttet.

Men för övrigt, ogillar du Dean Koontz Markus? Nu läser jag det mesta som går att läsa men Dean Koontz är nog bland favoriterna. Iofs så började jag läsa hans böcker när jag var 12 år så det kanske bara är en längtan till barndomen som spökar för min del...

Dean Koontz är som Stieg Larsson, längtan att imponera på läsaren med löjliga (för 12-åringar häftiga ;)) beskrivningar överskuggar allt annat.

Läste i någon tidning i veckan att Stieg Larssons fjärde bok aldrig kommer släppas. :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dean Koontz är som Stieg Larsson, längtan att imponera på läsaren med löjliga (för 12-åringar häftiga ;)) beskrivningar överskuggar allt annat.

Läste i någon tidning i veckan att Stieg Larssons fjärde bok aldrig kommer släppas. :banana

Jo det låter ju bekant, även om jag aldrig skulle sjunka så lågt som att läsa en svensk roman :näsblod
Förresten, har du läst många Dean Koontz? Hans näst senaste (ansiktet tror jag) är faktiskt annorlunda för att vara han, riktigt bra. Men övernaturlig som vanligt, så ogillar man sånt ska man inte läsa den.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Jag tycker Jan Guillou är värre än Stieg Larsson.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tycker Jan Guillou är värre än Stieg Larsson.

Läser folk under 50 år Jan Guillou? Ungefär lika upphetsande som Tom Clancy kan jag tro, kul om man är krigsskadad nörd som gillar att leka i gröna kläder i skogen. Fast vad vet jag, jag har inte läst skiten. Men det kan inte komma nåt bra ur en person som Guillou med tanke på hur dåligt hans alster på tv har varit.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo det låter ju bekant, även om jag aldrig skulle sjunka så lågt som att läsa en svensk roman :näsblod
Förresten, har du läst många Dean Koontz? Hans näst senaste (ansiktet tror jag) är faktiskt annorlunda för att vara han, riktigt bra. Men övernaturlig som vanligt, så ogillar man sånt ska man inte läsa den.

Nej, du har rätt. Jag läste en bok av en annan kommunist vid namn Åke Edwardsson för några år sedan. Sjukt dålig även den.
Övernaturligt har jag inga problem med, det är mer de målande beskrivningarna, kommer ihåg speciellt i någon Koontz som jag tror hade med militärbas och tidsresor att göra då de skulle göra något fuffens och packade sin vapenväska, det var så överdrivet med trehundrabiljoner eckxtra skcott till megajivärfet, femtusen superbomber osv. Löjligt. :ajjabajja

En annan sak, kan du kolla med han Bostongurka om han verkligen fattat att han är på min ignore? Han svarar mig hela tiden men jag ser ändå inte vad han skriver. Du kanske kan bara tala om det för honom är du schysst? Tack på förhand.

Bifogat

• fattar trögt sjukt trögt faktiskt.JPG
    fattar trögt sjukt trögt faktiskt.JPG
    24.4 KB · Visningar: 122

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nej, du har rätt. Jag läste en bok av en annan kommunist vid namn Åke Edwardsson för några år sedan. Sjukt dålig även den.
Övernaturligt har jag inga problem med, det är mer de målande beskrivningarna, kommer ihåg speciellt i någon Koontz som jag tror hade med militärbas och tidsresor att göra då de skulle göra något fuffens och packade sin vapenväska, det var så överdrivet med trehundrabiljoner eckxtra skcott till megajivärfet, femtusen superbomber osv. Löjligt. :ajjabajja

En annan sak, kan du kolla med han Bostongurka om han verkligen fattat att han är på min ignore? Han svarar mig hela tiden men jag ser ändå inte vad han skriver. Du kanske kan bara tala om det för honom är du schysst? Tack på förhand.

Haha, han lär nog veta om det nu tippar jag på :D

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Vi kanske borde öka invandringen så att vi får hit lite bättre filmare och författare.

Han kanske ska börja med att kolla med han BostonGurka om han bryr sig,
eller om han tycker att det är praktiskt.

Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Tråden hamnade i träda :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är ytterligare en anledning att ogilla Stieg Larsson, kolla vem han är dubbelgångare med:

stieg-larsson-expo.jpg

NYSKILD_209122w.jpg

Vidrigt. :zpy

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...