KGK
1200
Just Dan Brown tycker jag inte var någon höjdare
Senaste boken funkar, Crowley fick också vara med
[YOUTUBE-ID]NQ5vJlTdGxk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]XSnj8X1zAZI[/YOUTUBE-ID]
Last edited:
Just Dan Brown tycker jag inte var någon höjdare
Läste intervjun i veckans Fokus med Gunilla vad-hon-nu-heter som var sambo med Tönten, åh vilken fröjd för alla Stieg Larsson-hatare.
Till att börja med ser kärringen sur och bitter ut redan på porträttet till intervjun, man hajade lång väg att det skulle bli njutningsfull läsning.
Reporterna inleder med något om att "Gunilla är ine bitter men reserverat arg..." Det borde ju vara sjlvaste definiitionen på bitter, "reserverat arg". I alla fall, sen börjar njutningen. Kärringen och Tönten hade tänkt sig att tjäna pengar på böckerna tillsammans genom ett aktiebolag som de hade tänkt bilda. Too late, too bad, säger Markus.
Sedan så är hon sur som bara den för att hon får ett oseriöst bud på 20 miljoner av de rättmätiga arvtagarna, bror och far. Vidare är hon så arg för att folk, förutom hon alltså, får tjäna pengar på Töntens böcker.
Som om det inte vore nog så låter hon meddela att hon skall ge ut en bok på ett franskt förlag, för hon kan förstås inte lita på svenska längre , innehållandes hennes dagboksanteckningar efter Töntens död. Åh nej, det är inte över än:
Hon skall också sätta upp en pjäs på en dansk independent-teater baserad på Töntens första bok (watch out Hollywood, smalteater from Odense coming up ) och sist men absolut inte minst:
Hon ska ge ut en bok som sammanfattar allt dåligt med sambolagen!
Bitterfittan är numera personifierad!
...avis på tanten som tjänar pengar på Stickan.
Du är olyckligt ovetandes hör jag, tanten får inte ett öre - det är det som är det roliga.
Tror förresten vi har att göra med en livs levande Lisbeth-fan i en Anka.
Antar att det är ett utslag av den vanliga svenska avundsjukan - "Om inte jag gillar det så är det orättvist att någon annan ska få ut något positivt av det, därför borde de sluta producera det".
Om hon fått ett bud på 20 mille kunde man ju tro att hon skulle få något, men det oseriösa låg måhända i att budet inte skulle fullföljas?
Jag tror ändå att Du är lite avis. Kanske som Mort uttryckte det i en annan tråd med Lisbeth-anknytning.
Mina känslor i detta är främst baserade på vad jag redogör för i inlägg #1 i denna tråd men även att jag tycker författaren är en sådan som förtjänar att bli överkörd av tunnelbanan eller ramla ner från en stege och dö. Att då behöva läsa denna vurm för avskrädeslitteratur är en smula provo.
Avskrädeslitteratur. Såvitt jag förstått det säljer Stickan rätt många böcker, både i Sverige och internationellt. Film verkar det göras det också av verken på vitt skilda delar av klotet, nu senast i ditt favoritland.
Du framstår alltmer som en sån där uppnäst kulturknutte som står på barrikaderna för "finkulturen". En sån där som vet bäst. En ny Horace, måhända.
Ingen tvingar dig heller att läsa varken Stickan eller vurmen för honom och hans litteratur. Det är helt frivilligt och eftersom du gör det får man väl tolka det så, att du vill bli provocerad. Om inte är det nog bättre att du håller dig till Heinrich Böll, Albert Camus och genom andra genom nobelpriset dokumenterat godkända finkulturella storheter. Själv har jag läst en del sån skit och skäms inte för att medge att Stickan roar mig mer.
Funderar på om det inte är dags att se Stickans filmer snart.
Nänä, jag är ingen kultursnobb - tvärtom är jag en topplistekille.
De här böckerna har dock passerat gränsen för länge sedan, någon måtta får det vara. Dessutom är de skrivna av en landsförrädare, lögnhals samt enligt egen utsago kommunist så det känns osmakligt med all denna mediala uppmärksamhet, som om Hampus Hellekant blir tv-doktor i kvällsöppet ungefär.
Jag är inte lika imponerad av allt Stickan gjort utanför författarskapet, det får man väl medge. Vad är det för fel med att lögnhalsar och landsförrädare får uppmärksamhet? Rent generellt då alltså.
Hellekant, är det den där mördarnassen, eller?
Att då behöva läsa denna vurm för avskrädeslitteratur är en smula provo.
Sedan så är hon sur som bara den för att hon får ett oseriöst bud på 20 miljoner av de rättmätiga arvtagarna, bror och far.
Slutar nog med att hon får fett mer än 20 mille nu när Hollywood klampat in.
...
De här böckerna har dock passerat gränsen för länge sedan, någon måtta får det vara. ...
Är det inte tråkigt att alltid hålla den konservativa fanan högt...
Vi kan försöka ordna plats för dig i de vackra, liberala leden innan du blir en bitter gubbstrutt. Jag känner att tiden håller på att rinna ut för dig!
Absolut inte!
Antar att både Herr Rex och Herr Anka har varsin uppsättning kommu-böcker, I bet ya.
Vill du med detta påskina att du skulle vara liberal?
Visst har jag det, och det tack vare din "hata Stickan"-tråd här. Sträckläste alla tre, på en vecka. Man får tacka för årets lästips.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|