"Svensken" avstängd?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det jag inte fattar är varför folk ska in i depån och irra runt med barnvagnar :va
Förstår att han blev irriterad om dom var i vägen!
I depån ska dom ju få knalla runt, precis som Gustav skrev, men knallar dom ut i bandepån så får dom smisk, där får dom inte vara! Hade dom dessutom ställt sig i fast lane så är det ännu värre. Men, nu var det ju i depån det handlade om, och även om dom får vara där så ska man ju ändå visa hänsyn för dom tävlande som har bråttom ut på banan och inte vara ivägen.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Det finns ju en väldigt easy fix på depå, publik vara i vägen problemet. Gör som crossen o gokarten, det är strängeligen förbjudet att köra tävlingsfordonet i depån. Tävlingsfordonet får endast ledas i parkering depå.

Ja eller så skaffar folk lite vett och tänker efter när det kommer ett tävlingsfordon så dom kan flytta på sig eller nej vänta det är för mycket att begära ja. ;)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det finns ju en väldigt easy fix på depå, publik vara i vägen problemet. Gör som crossen o gokarten, det är strängeligen förbjudet att köra tävlingsfordonet i depån. Tävlingsfordonet får endast ledas i parkering depå.

Egentligen håller jag med. Men, i cross använder de inte däckvärmare och står du längst bort i depån så har du att göra i 2 minuter att gå till bandepån. Obra.
Men att köra fort (= över promenadfart) borde vara belagt med böter. 500 spänn. Här skulle domarna kunna göra en insats; trava runt i depån och dela ut inbetalningskort! Pungt. I depån ska små knoddar kunna vara utan att man ska behöva vara rädd för deras säkerhet! Pungt igen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Egentligen håller jag med. Men, i cross använder de inte däckvärmare och står du längst bort i depån så har du att göra i 2 minuter att gå till bandepån. Obra.
Men att köra fort (= över promenadfart) borde vara belagt med böter. 500 spänn. Här skulle domarna kunna göra en insats; trava runt i depån och dela ut inbetalningskort! Pungt. I depån ska små knoddar kunna vara utan att man ska behöva vara rädd för deras säkerhet! Pungt igen.
En cross är även betydligt mycket lättare och dom har inte skinnställ på sig, att knuffa en RR-hoj tvärs igenom depån en solig sommardag gör ju att man blir genomblöt av svett.
Men i övrigt håller jag med.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01

Vad är då skillnaden mellan att gå med hojen eller åka i promenadfart? :va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
En cross är även betydligt mycket lättare och dom har inte skinnställ på sig, att knuffa en RR-hoj tvärs igenom depån en solig sommardag gör ju att man blir genomblöt av svett.
Men i övrigt håller jag med.

125 (70 kg) och 250 (100 kg) väger som crossar. :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Det där gäller bara för de små serierna. I SM och VM så får förarna köra i depån och det är knappast nåt problem.

Dock anser jag det vara bra som det är för jag har varit på crosstävlingar i finland och där får alla köra i depån vilket förståss är skönt men sedan kommer kidsen på 80-kubikare efter tävlingen och en 13-åring som är förbannad pga att rejset går dåligt kan lätt få för sig att hålla full gas igenom depån. När man ser sånt inser man att Svemo tänkt ganska rätt i det fallet.

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tillbaka till ämnet.

Kan inte någon som vet berätta lite hur det går för David.

Vad häner med listor överklagan mm
När kan David förväntas veta vad som händer?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ytterligare ett ärende som kan sätta Davids avstängning i lite perpektiv.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article8059720.ab

En hockeyspelare "slashar" en annan spelare med klubban i en "baseball liknande rörelse" i ansiktet och knäcker käken på tre ställen.
Straffet: 2 månaders avstängning....

Alltså samma tidsstraff som David. Fast med 3-4ggr så många hockeymatcher på en säsong som antalet tävlingar i PRO SBK så är ju det straffet rent praktiskt mycket lindrigare... Och det får ju kanske också anses att en sån handling skadar sportens anseende ganska väsentligt också med tanke på hur det påverkar alla småknattar som kollar på hockey och sen blir ganska avtrubbade i sin bedömning av vad som är OK att göra på en hockeyplan...

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Undrar om svensken hade fått mildare straff om han faktiskt hade slagit på domaren, jag menar det här nuvarande straffet är ju galet högt för det han gjort! Glömde en sån här ;) och en sån :rolleyes:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Ytterligare ett ärende som kan sätta Davids avstängning i lite perpektiv.

En hockyspelare som stängs av två månader kommer fortfarande att kunna vara med i slutspelet och vinna tex SM guld.

Att sänga av David i två månader är = döda alla hans chanser till något mästerskap. BIG DIFFERENSE.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Att sänga av David i två månader är = döda alla hans chanser till något mästerskap. BIG DIFFERENSE.

Endurance-VM kan man nog ha chans på ändå iom att det är teamet som vinner det. Ungefär lika som med att jämföra med ett hockeylag.

Appropå Endurance-VM så blev Janne Hanson avstäng från all racing i några månader pga att han lämnat in en ansökan om dispans på sin allergimedecin en vecka för sent när han skulle köra Endurance-VM på Albacete för några år sen.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...