"Svensken" avstängd?

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
...tyckte jag läste något om aggresivt torrgasbeteende mot publik som gick "ivägen" i depån på Falkenberg. Och en potentiellt farlig situation som följd av en slunten koppling i samband med det, ..något barnvagnsrelaterat om jag inte minns tokigt.

Han fick väl starta sist den tävlingen pga det, ...efterspel på det kanske ? Fast det vore lite konstigt.

Om det är som du skriver, då tycker jag det är ett utmärkt beslut.

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
...tyckte jag läste något om aggresivt torrgasbeteende mot publik som gick "ivägen" i depån på Falkenberg. Och en potentiellt farlig situation som följd av en slunten koppling i samband med det, ..något barnvagnsrelaterat om jag inte minns tokigt.

Han fick väl starta sist den tävlingen pga det, ...efterspel på det kanske ? Fast det vore lite konstigt.

I Sverige straffas man som vanligt 2 gånger

Jag tycker det är skandal att svensken ska bli avstäng....vem fan har inte soppat till sin egen hoj för att man har blivit förbanad att skiten inte funkar.. Det kommer bli 15 små PRO superbike pojkar som försvinner 1 efter 1....

Skandal stavas SVEMO och Björn Andersson som har beslutat detta.....

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tycker det är skit. Jag har svårt att motivera det utan att trampa en massa folk på tårna, men jag hoppas att Svemo tänker om i frågan.

Är det nåt som är till gagn för sporten så är det lite skandaler och badboys. Intresset har aldrig varit större för roadracing än när Cralle och Jimmy kastade skit på varann under första halvan av decenniet.

Tolv (om vi har tur) vattenkammade gossar som bara ler och finner sig i allt gör inga rubriker.

Spiken i kistan för kungaklassen, sa Nostradamus.

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki

Jag tycker det är skandal att svensken ska bli avstäng....vem fan har inte soppat till sin egen hoj för att man har blivit förbanad att skiten inte funkar.. Det kommer bli 15 små PRO superbike pojkar som försvinner 1 efter 1....

Skandal stavas SVEMO och Björn Andersson som har beslutat detta.....

Jag tycker att Svensken behövs för att få lite färg på racing...hur skulle det se ut om alla var karaktärslösa raceåkare...fy fan va tråkigt...Jag stötatar dig till 100%

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
08 fiddy 150cc

Skandal stavas SVEMO och Björn Andersson som har beslutat detta

Bedrövligt!Får man inte visa känslor längre.Det som hände i Falkenberg vet jag inget om ,men i Karlskoga har jag full förståelse att han blir arg.Det är väl en av anledningarna att han inte vann PRO.Jag tycker synd om dej David,riktigt tråkigt!:(

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Hoj
Nada
Ja svemo verkar ju vara ett riktigt jävla gäng pajasar,stå på dig svensken!!!!!

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Björn är det fd sidvagnsåkaren eller soloåkaren?

Vem minns inte när Johnny Simonssons 250 racer inte startade på VM i Anderstorp och han sparkade på hojen slängde hjälmen i backen inför 40000 åskadere och några miljoner TV tittare.
Då skrattade de bara!

BackyardRacing

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2010
Hoj
...
Fan vad löjligt!

Det där är väl inget speciellt? :va

Vad jag hört så var det även ett staket till parc fermén som "flög" iväg o landade ganska nära en barnvagn eller liknande.

Men visst känns det lite hårt dömt, tycker nog att det hade suttit bättre med en hyffsad böter om det nu var så det gick till.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vad jag hört så var det även ett staket till parc fermén som "flög" iväg o landade ganska nära en barnvagn eller liknande.

Men visst känns det lite hårt dömt, tycker nog att det hade suttit bättre med en hyffsad böter om det nu var så det gick till.
Lite väl många "hörde från nån som trodde..." nu, snart har nån hört att han tog hojen i gaffeln och slog sönder en barnvagn med den :rolleyes:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki

Han har redan blivit bestraffad för detta...det var inget staket som landade brevid ngn barnvagn....han tokgasade å skrämde skiten ur dom.:yoparty..Det är inget golf arrangemang folk är på när man går å tittar på STCC.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Förvånar detta beslut i från Sveriges största pajas organisation mig??
Får det ens mig att höja på ögonbrynen??

Inte alls då Svemos RR-sektion alltid gjort sitt bästa för att försämra det för RR-förarna. I mina ögon en samling pinsamma personer som antagligen fick leka med trasiga leksaker som små och ngt som dom borde fortsatt med istället för som nu ha sönder förutsättningarna för en av Sveriges stora framtidslöfte för händelser som inte annat kan kallas simpla & banala!!

Stå på dig Svensken, vi är många som både hoppas & tror att Riks-idrottsförbundet ändrar på detta ointelligenta beslut som nu fattats!!:tummenupp

Fy fan va löjligt att bestraffa honom på det sättet!
Det behövs fler rr förare med lite attityd och som vågar visa när dom är förbannade!

Patrik hade inte du problem med svemo efter diverse filmsläpp? Minns att jag hört något rykte om det.

Kneedrag

Guest
Rossi och Biaggi , flög inte nävarna runt för några år sen?
Vad fick de för straff?
I motogp har det hänt att det sparkar på hojen om de kör av. Vad blir straffet då?

Är det så att Svemo delar ut hårdare straff än själva de som delar ut straff i motogp? Tycker det är kul att göra en jämförelse då motogp är det häftigaste av haftigast i MC-världen.

Nej tycker att man måste få visa känslor så länge ingen tar skada av det eller riskeras skadas av det.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...