"Svensken" avstängd?

BackyardRacing

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2010
Hoj
...
Lite väl många "hörde från nån som trodde..." nu, snart har nån hört att han tog hojen i gaffeln och slog sönder en barnvagn med den :rolleyes:

Jo, visst. fast detta hörde jag från min teamkompis som gick förbi precis när det hände, själv stog ja en bit bort och hörde detta men såg det inte själv. Jag vet dock inte om det verkligen var "Svensken" som gjorde detta, då ja inte håller koll på hojåkarna, men det var iaf på STCC i karlskoga i år och antog bara att det inte var flera av hojåkarna som gjort något liknande som diskuterades i tråden.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Grattis Svemo.. :näsblod

Hoppas vi får se Svensken köra hela nästa år, något annat vore riktigt tråkigt!

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rossi och Biaggi , flög inte nävarna runt för några år sen?
Vad fick de för straff?
I motogp har det hänt att det sparkar på hojen om de kör av. Vad blir straffet då?

Är det så att Svemo delar ut hårdare straff än själva de som delar ut straff i motogp? Tycker det är kul att göra en jämförelse då motogp är det häftigaste av haftigast i MC-världen.

Nej tycker att man måste få visa känslor så länge ingen tar skada av det eller riskeras skadas av det.

Cladio Corti fick 3000 euro i böter förra GP´t på fredagsträningen för han "utsatte annan förare för fara". Så det delas ut straff där med.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Cladio Corti fick 3000 euro i böter förra GP´t på fredagsträningen för han "utsatte annan förare för fara". Så det delas ut straff där med.

Böter delas väl ut lite nu och då i alla motorsporter, men att sätta en tvåmånaders käpp i hjulet för en snabbt stigande talang inom en halvnonchalerad gren i lilleputtlandet Sverige liknar väl inget annat än vansinne?

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Är det i bättre att bestraffa alla i stället :yoparty....vi är ju i landet lagom och alla staffas lika mycket och gärna 3ggr oxo...Nice.:banana:banana

Jag tar gärna trive tru

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
08 fiddy 150cc
Böter delas väl ut lite nu och då i alla motorsporter, men att sätta en tvåmånaders käpp i hjulet för en snabbt stigande talang inom en halvnonchalerad gren i lilleputtlandet Sverige liknar väl inget annat än vansinne?

Dom verkar inte vilja ha mer folk till pro cupen:D

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
..jag gissar på viss förekomst av prestige- & hämndmotiv från någon långsint "intetålattskällaspå"-människa.

Du har rätt...det finns 2 st en nämner jag i mtt första inlägg...den andra kanske man inte ska nämna men ganska känd i P:R:O depån

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Är det i bättre att bestraffa alla i stället :yoparty....vi är ju i landet lagom och alla staffas lika mycket och gärna 3ggr oxo...Nice.:banana:banana

Jag tar gärna trive tru

Utom våldtäksmän och mördare förstås :fakta
De är det ju så synd om :dummer

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om beslutet står fast kan han väl köra med norsk licens. Det har väl svenska RR-förare gjort förr?

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
vem hadde barnvagnen anknytning till....???

är det öppen depå i stcc/pro superbike ??

svensken kan ju skaffa finsk lr norsk lr dansk licens:tummenupp

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
08 fiddy 150cc
Björn är det fd sidvagnsåkaren eller soloåkaren?

Vem minns inte när Johnny Simonssons 250 racer inte startade på VM i Anderstorp och han sparkade på hojen slängde hjälmen i backen inför 40000 åskadere och några miljoner TV tittare.
Då skrattade de bara!

Sidvagnåkare om inte jag kommer ihåg fel.Jag vet inte hur länge han var aktiv och hur det gick för han.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Om beslutet står fast kan han väl köra med norsk licens. Det har väl svenska RR-förare gjort förr?

Nope! citat Highsider: David Andersson har stängts av från all träning och körning under maj och juni månad 2011, vilket även omfattar all form av motorcykelkörning utomlands. Det är disciplinnämndens beslut (Svemo).

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki

nej det kan han inte...för att svemo måste skriva på ett papper om att han har licens
Och dom kan vägra skriva på ett sådan.
Eric Lindroth skulle gå den vägen men dom hade blivit stoppade ändå.

teoretiskt skulle det funka men inte med Svemo

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Om det inte finns annat än vad som redovisas på Highsider.se som ligger bakom beslutet känns det ju otroligt hårt:va

Har SVEMO själva kommenterat beslutet utförligt i någon web-artikel?

Är det någon inom svensk RR, de senaste åren, som har inspirerat en sådan slow-learner som mig, så är det nog Svensken:tummenupp

\m/

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
nej det kan han inte...för att svemo måste skriva på ett papper om att han har licens
Och dom kan vägra skriva på ett sådan.
Eric Lindroth skulle gå den vägen men dom hade blivit stoppade ändå.

teoretiskt skulle det funka men inte med Svemo

Träningar kommer dom att ha svårt att stoppa honom..har han väl mc körkort..då kan han ju träna med en reggad hoj på en bankörning. :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...