"Svensken" avstängd?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Efter att ha läst beslutet blir iaf jag lite konfunderad. Om nu domaren hade "problem" med uppträdandet efter kvaltidsstrykningen, varför inte anmäla det då? :va En mer logisk handling vore att utdela en varning där och då, istället för att komma dragande med det ett antal veckor efter.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
och vem är
VILHELM SPJUT MOLIN??

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Nästa incident var på Knutstorp när björn släppte ut oss på banan fast det var 2 traktorer, 3 bilar och 10 personer som sanerade efter branta nedförsbacken, utan att det flaggades. Jag klarade mig med en hårsmån när jag passerade dom stackars funkisarna som vettskrämda slängde sig åt sidan. Petter och Backlund kom bakom. Backlund klarade sig han med, fast till Petter fanns det inte utrymme så kan körde på en funkis och fortsatte rätt upp för slänten. När vi ställde upp för start på gridden påpekade jag för att Björn och han skulle hålla starten tills bilarna var borta. Han svarade då bara att jag skulle sköta mitt så sköter han sitt.

Vad fick TL eller Svemo för "straff" för detta ? Fick ni någon ursäkt eller vettig förklaring ?
Kunde ju strykt med någon för guds skull !!

Håller med om att Davids straff är helt åt helsike för hårt ! Men något slags mildare straff kan jag iofs tycka ska utdelas.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Håller med om att Davids straff är helt åt helsike för hårt ! Men något slags mildare straff kan jag iofs tycka ska utdelas.
För den påstådda fortkörningen har han redan fått straff, vart ju av med kvaltiden.

Han idiotförklarade dommaren vilket han sedan bad om ursäkt för och eftersom dommaren inte anmälde det så kan det inte ha varit så allvarligt att det skulle krävas ett straff.

Gelleråsen incidenten att han hoppade på hojjen, va fan gör det?
Hade han slagit på någon annans hoj eller skällt ut publik ja då hade han förtjänat ett straff men att han som många andra visar känslor spelar väl ingen roll, hur många gånger har man inte sett bilförare som sparkar på bilarna?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Jag är övertgad om att det blir en friande dom, allt annat är rättshaveri.

Stå på dej David, du har kollektivet bakom dej

/Christer

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Härmed vill jag uppmana alla som tar ut någon form av licens genom svemo att inte betala in en krona innan det här är löst och avstängningen hävd.
Nu menar jag inte att alla ska offra hela sitt tävlande för att stödja svensken men ekonomi är ett kraftigt påtryckningsmedel och det är en stor skillnad för svemo att intäkterna skjuts från fjärde kvartalet i år och första kvartalet 2011 till att ingen betalar förränn precis innan vi ska börja tävla i april 2011.

Så låt bli att betala som vanligt nu i slutet av året/början av nästa och håll inne med alla betalningar till svemo så länge!

Ni som ställer upp på att skjuta på er betalning till svemo för att visa ert stöd skickar ett e-mail till mig på petter.jansson@gmail.com med ert namn och licensnummer (första sex i personnummret) ämnesraden svemo så sammanställer jag en lista.

Så vill jag igen påminna om att det inte är hela svemo som ska bekämpas utan vi måste söka förståelse och stöd hos så många inom svemo som möjligt för att ha så starka påtryckningsmedel som möjligt mot RF när de senare ska fatta beslut om överklagan.

Även om jag kommer att jobba för att Domare Björn Andersson samt ledamöterna Rune Brännström, Åke Knutsson och Lars Lindgren blir avsatta från sina uppdrag av svemo så hjälper inte det David i den här situationen. Är det några som ska mailbombas så är det de fyra personerna.

RR-sektionen med Hansson, Träff och Stillert kan ni ochså maila till men då för att visa ert stöd för David och det arbete sektionen nu utför för att häva den här avstängningen.

//Petter Jansson
#30 Pro Superbike

försök få upp detta på highsider oxå

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Surt skit det här. Hoppas att ansvariga tar sig en funderare!

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag tycker att det är ett skitbeslut från början till slut.

.......

Kvartstår beslutet mot David så blir det ingen körning för mig nästa år!
Någonstans måste dumheterna ta slut.

Helt otroligt vad illa pro superbike är skött men det här tar fan priset. Efter att ha läst dokumentet från disciplinnämnden så blir ju det hela bara än löjligare!
Hur kan man göra så mot en ny talangfull förare som verkligen gör en seriös satsning?
Jag är övertygad om att det istället är positivt för sporten om fler förare blir arga och visar det när det inte går som dom vill!

Jag ska fan kasta omkull min hoj o sparka på den efter varje race nästa år för att visa mitt stöd!

Last edited:
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Honda CBR 1000
Helt otroligt vad illa pro superbike är skött men det här tar fan priset. Efter att ha läst dokumentet från disciplinnämnden så blir ju det hela bara än löjligare!
Hur kan man göra så mot en ny talangfull förare som verkligen gör en seriös satsning?
Jag är övertygad om att det istället är positivt för sporten om fler förare blir arga och visar det när det inte går som dom vill!

Jag ska fan kasta omkull min hoj o sparka på den efter varje race nästa år för att visa mitt stöd!

Och vad har detta med PRO Superbike att göra? :confused:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja, om något är tydligt i hela den här härvan är det ju att herr Andersson bidrar till betydligt större skada för sporten och dess anseende än Svensken någonsin har lyckats med. Bara det faktum att flertalet förare står upp för varandra trots att de är konkurrenter - något de ska ha cred för - och i princip överväger att ge upp utövande av sin sport om inte beslutet ändras säger ju allt man egentligen behöver veta, oavsett om man är förare, åskådare eller oinsatt lekman.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Kvartstår beslutet mot David så blir det ingen körning för mig nästa år!
Någonstans måste dumheterna ta slut.

Bra inlägg! Men hotet att inte köra kanske inte biter då du redan gått ut i aug tackat för dig tillsvidare.

//När jag inte har tid och motivation att träna så mycket som jag behöver, så blir jag heller inte så snabb som jag vill vara för att köra i ProSuperbike.//

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50

2009 var ett katastrof år för Pro Superbike/Svemo. Men i år har allting gått riktigt bra rent tävlingsmässigt. Så detta har inget med Pro Superbike att göra. Utan om David Anderssons rätt att få tävla vidare och det utan någon form av avstängning från tävlingarna.

Jag säger heller inte att man inte ska bestraffa David alls, men detta är ju jäkligt överdrivet. Hoppas innerligt att det blir en förändring av beslutet.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Bra inlägg! Men hotet att inte köra kanske inte biter då du redan gått ut i aug tackat för dig tillsvidare.

//När jag inte har tid och motivation att träna så mycket som jag behöver, så blir jag heller inte så snabb som jag vill vara för att köra i ProSuperbike.//

Vad sägs om att tillföra något istället?

Last edited:

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
För mig är det OBEGRIPLIGT hur denna Björn Andersson kan få fortsätta. Är det någon som ska stängas av är det ju han :va .

Hade några "vilda"dissutioner med honom redan på sent 80.tal tidigt 90-tal. Då var det han som tyckte att det var juste att jag "kickade"till hans sidvagn nar han höll på att köra av mej fötterna i depån, och HAN hade brottom och var sen ut!!! Då skulle han minsann ta upp det med TL för "osportsligt uppträdande"

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jösses...

Det som förvånar mig mest är att "civila" tillåts spankulera i depå-området? Det borde väl Svemo agera mot i stället? Pit-lane walk through är ju ok, om det är organiserat, men varför ska det få ränna folk i depå-området? Tänk om nån hoj börjar brinna under tankning, och en barnvagn står i närheten?

Sjävklart är både team och förare stressade inför race, då ska man inte behöva ta hänsyn till civilister...

Om jag hade haft licens så hade jag inte betalt. Det hjälper kanske inte så mycket, men jag har i alla fall skickat mail.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jösses...

Det som förvånar mig mest är att "civila" tillåts spankulera i depå-området? Det borde väl Svemo agera mot i stället? Pit-lane walk through är ju ok, om det är organiserat, men varför ska det få ränna folk i depå-området? Tänk om nån hoj börjar brinna under tankning, och en barnvagn står i närheten?

Sjävklart är både team och förare stressade inför race, då ska man inte behöva ta hänsyn till civilister...

Om jag hade haft licens så hade jag inte betalt. Det hjälper kanske inte så mycket, men jag har i alla fall skickat mail.
Fast just den öppna depån är en av styrkorna i roadracingen.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...