"Svensken" avstängd?

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Om man skulle göra en protestslista på Björn Anderssons avgång inom all form av idrott så skulle den bli feeet med lång. Skulle alla som signat under även berättat en story om varför så skulle vi kunna göra en bok! OK inge BA inge Västra MK där har han gjort mkt jobb + säkert en massa annat bra in om svensk RR! Men eftersom han inte fattar eller skiter fullständigt i att typ 99% av alla i svensk RR inte vill ha honom inom sporten måste fan något göras!!!!!!!!!

När jag läser om Svenskens uppförande så tänker jag på Adam Sandler i ngn rulle där han var en galen hockeyspelare som sedan blev en ändå galnare golfspelare:D

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
det var ju han som lämna in protest.../klagan på att svensken skrämnde barn i barnvagn

Vilket han gjorde helt RÄTT i, om historien stämmer att David dels körde för fort och att han varvad hojen brevid en barnvagn...
(har fått för mig det var i parkeringsdepån, stämmer detta?)

Eller är det bara jag som tycker vi borde ha fler familjer i depån & på läktarna?

Missförstå mig rätt nu, jag har anmält mitt stöd till David.
Tycker bara du hänger ut fel gubbe.

Det är straffet som upprör mig, samt att det kommer först nu...
//
Benny

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Nästa år är nytt år, nya pengar och nya förutsättningar.
Största anledningen till att jag tappar motivation, är att det kostar mer än det smakar. Tex sånna här saker gör att det inte känns motiverat att lägga 20-30.000kr för en tävlingshelg. Och sen riskera att få starta sist eller inte alls pga konstiga domarbeslut. Eller att krocka med en traktor.

Det finns mycket mera vatten under mitt beslut att inte köra dom två sista tävlingarna i år. Men jag tror jag tjänar i längden på att inte spy all galla samtidigt.

Samtidigt ville jag meddela att jag inte skulle köra, för det var många som undrade och frågade.
:tummenupp

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Vilket han gjorde helt RÄTT i, om historien stämmer att David dels körde för fort och att han varvad hojen brevid en barnvagn...

David stod med sitt läger 100m i från utfarten. och där var absolut ingen parkering. Det är snart en höna av en fjäder.

Så fort kan han inte kört.. det gick folk i depån hela tiden.

David stod med sitt läger 100m i från utfarten. och där var absolut ingen parkering. Det är snart en höna av en fjäder.

Så fort kan han inte kört.. det gick folk i depån hela tiden.

klart att Björn Andersson ska hängas ut med alla sina konstiga egna beslut han har tagit under alla dessa år.

Klart att har säkert gjort en massa bra för sporten.. Men det överväger inte allt tokigt han har gjort..

//BC

H

Last edited:

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR

Eller är det bara jag som tycker vi borde ha fler familjer i depån & på läktarna?

Missförstå mig rätt nu, jag har anmält mitt stöd till David.
Tycker bara du hänger ut fel gubbe.

Det är straffet som upprör mig, samt att det kommer först nu...
//
Benny

Självklart ska vi ha mer publik. men i depån? Barnvagnar borde vara förbjudet i depåområret eller? tycker det verkar farligt.... ?

edit.
om nu vuxna människor på depåmoppar ska ha hjälm i depåområdet borde väl barnvagnar varaförbjudna?

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Självklart ska vi ha mer publik. men i depån? Barnvagnar borde vara förbjudet i depåområret eller? tycker det verkar farligt.... ?

edit.
om nu vuxna människor på depåmoppar ska ha hjälm i depåområdet borde väl barnvagnar varaförbjudna?

Klart man ska få ha barnvagnar i depån (självklart inte i bandepån). Hur ska annars förare med familjer kunna fortsätta köra rr?:)

funkar ju utomlands. Klart det funkar.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Klart man ska få ha barnvagnar i depån (självklart inte i bandepån). Hur ska annars förare med familjer kunna fortsätta köra rr?:)

Hmmm Bara det inte kommer en barnvagn ivägen när jag är påväg i fastlane är jag nöjd...:)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag var den älskade ljudmätarsnubben på tävlingen i Karlskoga och hörde då snacket från tävlingsledningen, Harald / Björn och försökte då få dom att släppa det men icke! Samma sak när ärendet passerade RR-sektionen men som tidigare nämnt här dom inget med beslutet att göra. All heder åt Petter, Rash, Pelle och alla ni andra som aktivt visar ert stöd!

/HW

obruT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

men barnen ska ju har peltorkåpor på hela tiden.

det har mina (och om nån skulle "skrämma" mitt barn med oljud så är ju det mitt fel).
inte han som kör hojjen/bilen/dragstern/gitarren/....

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...