Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fast där finns lika många kriminologer som säger tvärtom. Fattigdom leder till att individer med brottslig benägenhet utför vissa typer av brott. Har de mer pengar gör de andra brott.

Ja absolut. Och varför begår inte kvinnor brott trots fattigdom? (Testosteron etc)

Buy quality, cry once

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jaså nu är det en bra idé?
Det var ju en dålig idé förra veckan.
b63f85446dc163670cc9f30d1f101b5c.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu tvingas också SVT rapportera om fiaskot

Hur många liv ska svensk politisk korrekthet få skörda?
cbbdd32e841ba9e9d43b7623d2b57ec4.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
https://fof.se/tidning/2020/3/artikel/brynaskillen-som-blev-mastare-pa-kriminologi

Svensk Professor på Cambridge förklarar vad som leder till brottslighet.
"Social utsatthet förklarar 3–4 procent av variationen av brottsligheten, medan personlig moral och självkontroll, samt de miljöer man deltar i förklarar runt 60 procent."

Nu säger nu säg ni efter mig allihop: Social utsatthet är inte förklaringen till brott.

Kom igen nu, allihop!

Last edited:

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Nu tvingas också SVT rapportera om fiaskot

Hur många liv ska svensk politisk korrekthet få skörda?
cbbdd32e841ba9e9d43b7623d2b57ec4.jpg

I inlägg 2202 hade du med liknande nyhet men då tyckte snillen att historiskt sett har det inte varit en bra idé att stoppa flyg !!! Typ 1 vecka senare har man svängt 180 grader och tycker att man bör stoppa flygen från Iran.

Hur stort förtroende får man för våra myndigheter som helt plötsligt måste jobba lite för månadspengen.
Det ska vara glasklart hur det ska ageras vid olika typer av kriser, det är deras jobb.
Inget hattande hit o dit.

Jag tycker det är så otroligt självklart men kanske är det lätt att sitta här bakom tangenterna och vara expert :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I inlägg 2202 hade du med liknande nyhet men då tyckte snillen att historiskt sett har det inte varit en bra idé att stoppa flyg !!! Typ 1 vecka senare har man svängt 180 grader och tycker att man bör stoppa flygen från Iran.

Hur stort förtroende får man för våra myndigheter som helt plötsligt måste jobba lite för månadspengen.
Det ska vara glasklart hur det ska ageras vid olika typer av kriser, det är deras jobb.

Jag tycker det är så otroligt självklart men kanske är det lätt att sitta här bakom tangenterna och vara expert :va
Sveriges myndighet jobbar inte i medborgarnas intresse, det är en sak som är säker.
Nu ska vi se att Luftfartsverket lyckas ta hit fler flygplan i mångfaldens tecken.
Regeringen kommer inte gå in och ta ansvar, inte försvaret eller kungahuset heller.
50 års indoktrinering och aktivt nedbrytning av riket har fungerat bra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Såg att Grekland upphäver asylrätten i en månad.

Konstigt, vad mycket andra länder kan göra som vi inte kan, tycker ni inte?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Såg att Grekland upphäver asylrätten i en månad.

Konstigt, vad mycket andra länder kan göra som vi inte kan, tycker ni inte?

De har även använt rådet från en gammal SD-politiker att skjuta de som vill över gränsen.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

FHM hänvisar hela tiden till till WHO men sen verkar dom ju inte ens kunna läsa och förstå engelska för hos FHM är precis allt beskrivet som att viruset är lindrigare än vad WHO beskriver.

Idag höjde dom risken till "måtlig" som svar på att WHO i fredags höjde risken för global spridning till "mycket hög".
Samtidigt som exakt ingenting talar för att Sverige skulle ha mindre risk för att drabbas av viruset.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Du läste inte innehållet?

Buy quality, cry once

Jag läste innehållet...
Det är spot on precis som hon skriver, att brunsmeta alla som som ifrågasatte svensk migrationspolitik har verkligen varit kontraproduktivt...
Nu sitter vi här med problemen som vissa inte såg att dom skulle komma...

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
https://www.expressen.se/nyheter/coronasmittad-chauffor-jobbade-nar-han-var-sjuk/

Chaufför på färdtjänstbolaget Samtrans jobbade när han var Coronasmittad. I alla andra artiklar om smittade har det nämnts i vilket land de har smittats. I Italien. I den här artikeln nämns inget. Jag antar det är nya sättet att beskriva att smittan kommer från Iran men det är väl för rasistiskt att skriva Iran i tidningen.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag läste innehållet...
Det är spot on precis som hon skriver, att brunsmeta alla som som ifrågasatte svensk migrationspolitik har verkligen varit kontraproduktivt...
Nu sitter vi här med problemen som vissa inte såg att dom skulle komma...

Poängen är att ”smetning” hela tiden sker från alla håll. Svensk migrationspolitik har väl i stort sett alla ifrågasatt, men de flesta lyckas ju faktiskt hålla sig från att demonisera människor och religioner. Just den distinktionen hon gör och som ni verkar missa eller inte vilja se.

Det är ju därför parallellen mellan ”alternativ media” idag och der Stürmer 1938 är så tydlig.

Och fokuseringen på ”vem” som säger istället för ”vad”.

När vi studerar den radikalisering som sker i exempelvis vissa islamiska kretsar så är radikaliseringen precis lika tydlig bland svenska unga män i ”invandringskritiska” kretsar. Alltmer marginaliserade, allt starkare hetsretorik, allt färre kvinnor som delar deras ståndpunkter, allt smalare flöde i deras sociala medier och en allt starkare tro på att Den Stora Statliga Konspirationen existerar. Dvs den som syftar till att förstöra landet, upplösa moralen och låta ”invällarna” ta över och införa Sharia.

Har man inte läst in sig på retoriken kring det tyska nazistpartiets framväxt och maktövertagande så är det läge att göra det. Likheterna är mer än slående.

Och det är därför som många reagerar så pass starkt mot den utvecklingen. Inte för att på något sätt hylla svensk migrationspolitik utan för att hålla diktaturkramarna kort.

Buy quality, cry once

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
https://www.expressen.se/nyheter/coronasmittad-chauffor-jobbade-nar-han-var-sjuk/

Chaufför på färdtjänstbolaget Samtrans jobbade när han var Coronasmittad. I alla andra artiklar om smittade har det nämnts i vilket land de har smittats. I Italien. I den här artikeln nämns inget. Jag antar det är nya sättet att beskriva att smittan kommer från Iran men det är väl för rasistiskt att skriva Iran i tidningen.

Du tycker att medierna har varit tyst om bl.a. Iran?

Buy quality, cry once

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...