Sverige idag..

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Poängen är att ”smetning” hela tiden sker från alla håll. Svensk migrationspolitik har väl i stort sett alla ifrågasatt, men de flesta lyckas ju faktiskt hålla sig från att demonisera människor och religioner. Just den distinktionen hon gör och som ni verkar missa eller inte vilja se.

Det är ju därför parallellen mellan ”alternativ media” idag och der Stürmer 1938 är så tydlig.

Och fokuseringen på ”vem” som säger istället för ”vad”.

När vi studerar den radikalisering som sker i exempelvis vissa islamiska kretsar så är radikaliseringen precis lika tydlig bland svenska unga män i ”invandringskritiska” kretsar. Alltmer marginaliserade, allt starkare hetsretorik, allt färre kvinnor som delar deras ståndpunkter, allt smalare flöde i deras sociala medier och en allt starkare tro på att Den Stora Statliga Konspirationen existerar. Dvs den som syftar till att förstöra landet, upplösa moralen och låta ”invällarna” ta över och införa Sharia.

Har man inte läst in sig på retoriken kring det tyska nazistpartiets framväxt och maktövertagande så är det läge att göra det. Likheterna är mer än slående.

Och det är därför som många reagerar så pass starkt mot den utvecklingen. Inte för att på något sätt hylla svensk migrationspolitik utan för att hålla diktaturkramarna kort.

Buy quality, cry once

Det måste finnas ett alternativ mellan nuvarande migrationspolitik och diktaturkramarnas alternativ...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det måste finnas ett alternativ mellan nuvarande migrationspolitik och diktaturkramarnas alternativ...

Som vanligt ligger kloka alternativ oftast i mitten, men så länge partierna på höger- och vänsterkanten har fullt upp med att måla in sig i sina resp hörn och gorma i medierna om att alla som inte är med dem är mot dem så kommer absolut inget att hända.

Det farliga är när partier och deras skygglappsförsedda apologeter (se Heberleins artikel) börjar vilja avskaffa viktiga demokratiska principer - exempelvis vänstersidans krav på att klimatet skall stå över människors fria vilja eller SD i Hörby som på vidrigaste trettiotalsvis inför inskränkningar i medborgerliga rättigheter att begära ut offentliga handlingar.

Om inte förr, så måste handbromsen dras åt då. Och de som normalt sympatiserar med dessa partier måste ta sig en allvarlig funderare på vad fan de sympatiserar med egentligen.

Buy quality, cry once

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Oj, SVT hinner inte med, nu får Winston jobba över
4326106ea6a21e868b6b75fe53938fa7.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
För ordningens skull, Ann Heberlein jobbar åt Christian Sonesson som väljer SD före Allijangsen.
Tror vi kan ta det lite lugnt med att låtsas som att hon vore anti-SD.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du tycker att medierna har varit tyst om bl.a. Iran?

Buy quality, cry once
Det var ju inte det han skrev, han skrev att i flera andra fall har media gärna berättat att en smittad person har varit i Italien, men att de undviker frågan i denna rapportering, vilket är både korrekt, anmärkningsvärt och genomskinligt.

Lite som när polisen inte vill gå ut med signalement, du vet.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
De medier jag följer (dvs inte slaskpress) har rapporterat om att Iran har drabbats hårt av viruset och att resor dit/från är högriskklassade i detta avseende...

Ni fortsätter att förtvivlat underblåsa konspirationen att "medierna mörkar" fast de inte gör det. Och det är inte första gången ni är ute i ogjort väder.

Varför gör ni det? Är det bara confirmation bias eller är det också ett tydligt tecken på den radikalisering jag beskrev tidigare?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Oj, SVT hinner inte med, nu får Winston jobba över
4326106ea6a21e868b6b75fe53938fa7.jpg

Haha, inte ens i fallet med Corona så är detta första gången man gör en 180-graders vändning på fyra dygn...

Staten och myndigheter sköter detta lika snyggt som skogsbränderna 2018, flyktingkrisen 2015, tsunamikatastrofen 2004 och Estoniakatastrofen 1994... Vi verkar aldrig lära oss utav våra misstag och vara bättre förberedda inför nästa katastrof som slår till, och det som ger en värst känsla över situationen är att stat och myndigheter är fortfarande de som är sist på bollen och inte bara ignorerar varning och rop på åtgärder, de motarbetar dessa aktivt, ibland genom brunsmetning, ibland genom lögner, ibland genom ignorans...

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
De medier jag följer (dvs inte slaskpress) har rapporterat om att Iran har drabbats hårt av viruset och att resor dit/från är högriskklassade i detta avseende...

Ni fortsätter att förtvivlat underblåsa konspirationen att "medierna mörkar" fast de inte gör det. Och det är inte första gången ni är ute i ogjort väder.

Varför gör ni det? Är det bara confirmation bias eller är det också ett tydligt tecken på den radikalisering jag beskrev tidigare?

Att Iran har drabbats hårt av Coronaviruset har knappast msm mörkat, det här handlar om en specifik taxichaufför som msm väljer att inte tala om var hen varit.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag vet inte vad du menar med slaskpress, kvällstidningarna? De gillar du inte. Och inget du kan kleta ner med "högerextrem" heller. Förstås inte Fox. Nåväl.

Medierna mörkade Samtrans grejen, det ser du väl? Varför skriver de inte var han vistats? Alltså alla förstår det ju ändå, det är bara invandrare som kör taxi i princip, och de svenskar som gör det är sannolikt inte den samhällsgrupp som varit i alperna på sportlov.

Försök att sluta tolka in mer än det står.

För övrigt rekommenderar jag dig att ta del av ett brett spektrum av medier, du verkar aningen enkelspårig. Allt är inte en högerextrem konspiration vettu.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haha, inte ens i fallet med Corona så är detta första gången man gör en 180-graders vändning på fyra dygn...

Staten och myndigheter sköter detta lika snyggt som skogsbränderna 2018, flyktingkrisen 2015, tsunamikatastrofen 2004 och Estoniakatastrofen 1994... Vi verkar aldrig lära oss utav våra misstag och vara bättre förberedda inför nästa katastrof som slår till, och det som ger en värst känsla över situationen är att stat och myndigheter är fortfarande de som är sist på bollen och inte bara ignorerar varning och rop på åtgärder, de motarbetar dessa aktivt, ibland genom brunsmetning, ibland genom lögner, ibland genom ignorans...
Ja man kan vara helt säker på att man inte är i trygga händer. Det är ytterst obehagligt hur ansvarskultur monterats ned.
Ingen är ansvarig för någonting i detta land längre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå på den överdrivna skräcken för alternativ media och Ann Heberlein, är inte hon återkommande krönikör i den bästa (och mest bespottade) publikationen Nyheter Idag med den legendariska Chang Frick? Ni vet de som liberal media vill kalla högerextrema men som gjort anmärkningsvärda scoop som SD mannen som åkte till Ryssland och betedde sig illa eller den oförglömliga homosexuella bidragafuskaren tillika minister i Irak.

Så just Ann Heberlein spåret tåls nog att uppehålla sig vid ett tag till

Jag har hennes bok om Våldtäktsmän och Kultur förresten, den som kopplar samman (helt korrekt) sexualbrott med invandring från Mellanöstern ni vet. Har Brooklyn verkligen den i hyllan?

https://www.bokus.com/bok/978919848...okning-av-relationen-mellan-invandring-och-s/

(Varning, kooperationens bokaffär)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Essensen i hennes artikel verkar gå helt spårlöst förbi - i enlighet med innehållet i artikeln då...

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
Du menar att en serbisk site är att lita på?

Är du möjligen en fördomsfull rasist?
Vilka andra nationaliteters webbsajter bojkottar du?

Som man ropar får man svar.

Btw
Kul att du var den enda härinne som gillade el”motorcykeln” för 125papp eller vad det var, titta knappt åt skiten, i dagens blocket tråden, säger lite om hur extrem du är.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Om du läser ser du källan från Grekland.

Frågan du borde ställt dig är ”var kom uppgifterna om skjutningen från”.

Lyft dig.

Vore ju intressant att få veta exakt vad SD-politikerna sa också. Och i vilken kontext.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är vi på nivån vad olika lokala politiker sagt och gjort igen? Och det som intäkt för att inte göra rätt saker?

Okej, toppen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE