- Vem ska betala de flygningarna?
Det ska vi göra. Man kan inte sätta pris på kärleken!
Det ska vi göra. Man kan inte sätta pris på kärleken!
Finns det inga bilder på äldre svenska herrar med yngre flyktingar av kvinnokön?
De kanske inte räknas i vissa kretsar?
Ann Heberlein i Studio Ett idag. Lyssna vetja.
Buy quality, cry once
De kanske inte räknas i vissa kretsar?
Buy quality, cry once
Finns det inga bilder på äldre svenska herrar med yngre flyktingar av kvinnokön?
OK!
I ditt inlägg skrev du att SVT misslyckats, men ingenting i inlägget visar vad du avser. Som jag skrivit tidigare försöker jag förstå de olika synpunkter folk framför och jag kan inte se linjen i ditt resonemang.
Det kan vi skattebetalare göra. Jämfört med kostnaden för att hindra andra att komma hit är det snudd på gratis.- Vem ska betala de flygningarna?
Jaså du är kvar, saknar svar av dig. Ficks it.De kanske inte räknas i vissa kretsar?
Buy quality, cry once
Det kan vi skattebetalare göra. Jämfört med kostnaden för att hindra andra att komma hit är det snudd på gratis.
Jag är övertygad om att en majoritet av invånarna gärna hjälper dem som är nödställda.
De som kommer över medelhavet från tex Somalia eller Afghanistan är nästan bara unga män. Varför? Ja, en anledning är att det är den kategorin som i alla tider sökt sig till nya områden. Kvinnor blir kvar, utnyttjas, fast i prostitution, passar äldre osv osv.
Då ganska många faktiskt aldrig kommer fram är det ur biologiskt perspektiv rätt prioritering.
En god vän har gjort några svängar med kustbevakningen på Medelhavet kring Lesbos. Det är väldigt mycket unga män redan där och många gånger är det ju för att slippa slaveri, tvångsannektering till talibaner eller IS och liknande som ligger bakom deras flykt. Förutom krig då.
Om kompisens grannes kusins fru eller vad det var jobbar som flyktingmottagare (vad det nu är) och inte vet varför det är mest unga män så måste man ju fråga sig om denne verkligen sysslar med sådant...
Buy quality, cry once
Vi ska väl i första hand hjälpa de som har det värst, de som ligger i något krisläger i utkanten av en krigszon. De som inte själva kan förse sig med mat och vatten för dagen. Unte de som har möjlighet och kan göra ett aktivt val att ta sig vidare på egna ben, eller köpa sig transport medelst smuggling.
Nej. Biologiskt och evolutionär är honor viktigare än män.
Har du en man och 20 kvinnor kan mannen befrukta alla kvinnor typ en gång om året.
En kvinna och 20 män kan bara producera en befuktning var nionde månad ungefär. Sedan är kvinnan avsevärt mycket viktigare i den mån att hon biologiskt just är formad för att nära och fostra ett barn, amning tex.
Exakt, därför är ”unga män” att betrakta som waste och kan användas för högriskprojekt med 95% bortfall... upptäcka nya kontinenter, föra krig mot grannar osv.
Men nu har vi asylrätt och med den också konsekvenser.
Buy quality, cry once
- Jag tror också att en del av svenskarna vill (eller går med på) att betala för de som är nödställda, dvs. lever under dödshot. Men idag är det inte flyktingar som väller in i landet. Skilj på flyktingar och "ensamkommande", där "ensamkommande" inte sällan är unga män som ser möjligheterna till bidrag, brudar och kriminalitet i Sverige. En bekants hustru jobbade på flyktingmottagning och undrade själv varför invandrarna där kallades flyktingar eller ensamkommande, när det var nästan bara yngre män där. Bilderna som media pumpar ut däremot, visar oftast ett smutsigt, "apatiskt" eller gråtande barn.
Det kan vi skattebetalare göra. Jämfört med kostnaden för att hindra andra att komma hit är det snudd på gratis.
Jag är övertygad om att en majoritet av invånarna gärna hjälper dem som är nödställda.
De som kommer över medelhavet från tex Somalia eller Afghanistan är nästan bara unga män. Varför? Ja, en anledning är att det är den kategorin som i alla tider sökt sig till nya områden. Kvinnor blir kvar, utnyttjas, fast i prostitution, passar äldre osv osv.
Då ganska många faktiskt aldrig kommer fram är det ur biologiskt perspektiv rätt prioritering.
En god vän har gjort några svängar med kustbevakningen på Medelhavet kring Lesbos. Det är väldigt mycket unga män redan där och många gånger är det ju för att slippa slaveri, tvångsannektering till talibaner eller IS och liknande som ligger bakom deras flykt. Förutom krig då.
Om kompisens grannes kusins fru eller vad det var jobbar som flyktingmottagare (vad det nu är) och inte vet varför det är mest unga män så måste man ju fråga sig om denne verkligen sysslar med sådant...
Buy quality, cry once
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |