Sverige idag..

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Asylregler: ( https://www.migrationsverket.se/Pri...-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html )

Flykting
Enligt flyktingkonventionen, svensk lag och EU-regler är du flykting om du har välgrundade skäl att vara rädd för förföljelse på grund av

ras
nationalitet
religiös eller politisk uppfattning
kön
sexuell läggning eller
tillhörighet till viss samhällsgrupp.

I dagens massrörelse av olika folkslag in i EU känns det som att definition av flykting borde förändras.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
- Jag pratar om Sveriges mottagande här och den bedömning som görs av migrationsverket. Det "läcker" något fruktansvärt i det nätet, och det kraftigt ökade invandrarrelaterade våldet beror främst på att man alltför sent börjat inse att man släpper in fel människor i landet.
Att du förringar en bekants hustru stärker inte direkt dina aktier i den här diskussionen, men vill du fortsätta blunda så är det din sak.

Klart att det läcker, poängen är bara att din bekantas hustru inte verkar veta om basala förutsättningar vilket förvånar stort med tanke på yrket.

Buy quality, cry once

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Asylregler: ( https://www.migrationsverket.se/Pri...-i-Sverige/Att-ansoka-om-asyl/Asylregler.html )

Flykting
Enligt flyktingkonventionen, svensk lag och EU-regler är du flykting om du har välgrundade skäl att vara rädd för förföljelse på grund av

ras
nationalitet
religiös eller politisk uppfattning
kön
sexuell läggning eller
tillhörighet till viss samhällsgrupp.

I dagens massrörelse av olika folkslag in i EU känns det som att definition av flykting borde förändras.

- Ja, med de kriterierna kan nästan varenda människa klassas som flykting i något sammanhang.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
View attachment 452884

Dina siffror hade varit intressanta att se. Just nu övergår kostnaderna för bidragsturismen långt över försvaret. Vår kostnad för Frontex är dessutom en bråkdel av vår försvarsbudget.

Ang. din kommentar om betalningsvilja. Min hade varit betydligt högre om det det inte var skenheligt skådespel vi ägnade oss åt. Skall vi hjälpa flyktingar så gör följande:
- Sluta ta pengar från UNHCR för att betala diktaturer för att få sitta i FNs säkerhetsråd
- Sluta ta pengar från UNHCR för att finansiera socialbidrag i Sverige (mer än 20% reduktion)
- Sluta uppmuntra unga män utan andra skäl än ekonomiska att betala kriminella för att smuggla hit dem
- Sluta gråta ut om situationen i flyktingläger samtidigt som vi ger mindre pengar till dem, och därmed ger ett ökat incitament till illegal migration

Gör istället:
- Ta bara emot kvotflyktingar via UNHCR, hjälp till dem som behöver istället för de som kan smuggla sig hit
- Behovspröva likt Kanada, behöver Sverige fler unga män som inte kan jobba? varför behöver vi inga kvinnor och barn?
- Stäng gränsen helt för illegal invandring

Skulle S göra detta skulle SD tappa stort...

Läste du överhuvudtaget vad jag skrev? Jag skiter i de så kallade "demokratiska" partierna.
Jag skrev att asylrätten bör ändras så att vi bara tillåter ansökningar på ursprungsplatsen och på så vis tar bort incitamentet till det du kallar "turism".

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Läste du överhuvudtaget vad jag skrev? Jag skiter i de så kallade "demokratiska" partierna.
Jag skrev att asylrätten bör ändras så att vi bara tillåter ansökningar på ursprungsplatsen och på så vis tar bort incitamentet till det du kallar "turism".

Du skrev också:
Jämfört med kostnaden för att hindra andra att komma hit är det snudd på gratis.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Högern diskuterar:
gängkriminalitet
polisbristen
coronavirus och bristen på myndigheters åtgärder samt informationsförändringar vilket skapar/ökar bristande tillit
skatteslöseri
islamistiska (för)skolor
det skapade kaoset i Turkiet/på gränsen till Grekland

Vänstern diskuterar:
Lamottes skyddsväst (fjantigt, men orka bry sig)
Höj absolut inte straff för kriminella, det är elakt
Ulf Kristerssons jacka

Kämpa vänstern, kämpa...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du skrev också:

Ja? Det är betydligt billigare att skicka några flygplan med flyktingar då och då jämfört med att ha massor av individer som chansar på att få ta sig hit. Stämmer inte det, menar du? Om chansen är noll att få stanna när de kommer "fel väg" så kommer de flesta undvika att försöka.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Ja? Det är betydligt billigare att skicka några flygplan med flyktingar då och då jämfört med att ha massor av individer som chansar på att få ta sig hit. Stämmer inte det, menar du? Om chansen är noll att få stanna när de kommer "fel väg" så kommer de flesta undvika att försöka.

ething skrev detta som svar på det du skrev ang. kostnader:
Dina siffror hade varit intressanta att se. Just nu övergår kostnaderna för bidragsturismen långt över försvaret. Vår kostnad för Frontex är dessutom en bråkdel av vår försvarsbudget.

Du frågade då om han överhuvudtaget hade läst vad du skrev.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Att det främst är unga män som tar sig 1000 mil för att söka sig en bättre framtid.

- Det var ju vad hon reagerade på, just att det var främst yngre män på förläggningen.
Vad sedan vägen till "bättre framtid" innebär, ser vi ju med förfäran dagligen i Malmö och Stockholm bl.a.
I klartext - många "stackare" har dyrare kläder än vad jag har och har knappast flytt för livet = inga flyktingar = invandrare.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hörde att Sveriges Radio P1 gjort en väldigt neutral intervju med Jimmy Åkesson på ekot idag.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det intressanta var som sagt hennes inlägg. Om henne i övrigt kan jag konstatera att hon sällan anstränger sig för att undvika kontroversiella ämnen och att hon - precis som hon själv säger - begåvats med en mycket oönskad svans av skränande rasister.

Buy quality, cry once

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det intressanta var som sagt hennes inlägg. Om henne i övrigt kan jag konstatera att hon sällan anstränger sig för att undvika kontroversiella ämnen och att hon - precis som hon själv säger - begåvats med en mycket oönskad svans av skränande rasister.

Buy quality, cry once
Men du har inget problem med att hon jobbar med SD, skriver böcker om hur invandring från Mellanöstern påverkar sexualbrott i Sverige eller rycker ut till
Hanifs försvar?
Intressant, jag gillar dig allaredan lite bättre.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag ser till argument, inte till person.

Det borde fler göra.

Buy quality, cry once

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom