Sverige idag..

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om du läser ser du källan från Grekland.

Frågan du borde ställt dig är ”var kom uppgifterna om skjutningen från”.

Lyft dig.
Jag såg flera internationella nyhetsbyråer rapportera om skjutningen och att Grekland påstår att det inte hänt. Det är knappast den grekiska uppgiften som har högst trovärdighet när de anklagas för något.

Varför jag ska lita på en för mig okänd serbisk källa vet jag inte. Det är inte omöjligt att de har rätt, men för mig är det som att hänvisa till "Petterssons Blogg". Jag har inte sett seriösa media hänvisa till uppgifter från någon av dem.

Nighttrain,
Jag vet inte vad elhojen har med saken att göra. Att motorcyklar brukar se ut på ett visst sätt gör inte att alla bör göra så. Jag gillar när man utmanar normer och inte bara går efter "Monkey see, monkey do".

SD-politikern jag tänker på twittrade "Kan ingen ställa sig på Öresundsbron med en kulspruta!" när det kom folk gående den vägen. Ja, hon var lokalpolitiker, men likväl en av de som partiet antagit som representanter för sin politik.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hänvisade de internationella nyhetsbyråerna till samma källa?
Ruggit svårt att veta vad som är sant eller inte.

Kan det här vara någon form av ursprung till "nyheten"? Går inte därifrån att se vem denne person är, om han är skjuten och isf av vem.
https://mobile.twitter.com/DailySabah/status/1234422818198167553

Inte den blekaste vad denna turkiska tidning har för agenda.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag såg flera internationella nyhetsbyråer rapportera om skjutningen och att Grekland påstår att det inte hänt. Det är knappast den grekiska uppgiften som har högst trovärdighet när de anklagas för något.

Varför jag ska lita på en för mig okänd serbisk källa vet jag inte. Det är inte omöjligt att de har rätt, men för mig är det som att hänvisa till "Petterssons Blogg". Jag har inte sett seriösa media hänvisa till uppgifter från någon av dem.

Nighttrain,
Jag vet inte vad elhojen har med saken att göra. Att motorcyklar brukar se ut på ett visst sätt gör inte att alla bör göra så. Jag gillar när man utmanar normer och inte bara går efter "Monkey see, monkey do".

SD-politikern jag tänker på twittrade "Kan ingen ställa sig på Öresundsbron med en kulspruta!" när det kom folk gående den vägen. Ja, hon var lokalpolitiker, men likväl en av de som partiet antagit som representanter för sin politik.
Vilket omdömeslöst uttalande av en lokal politiker!

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Hänvisade de internationella nyhetsbyråerna till samma källa?
Ruggit svårt att veta vad som är sant eller inte.
Som Hiram Johnson konstaterade redan 1917 "The first casualty when war comes is truth".
Att tänka på är också att det är segraren som skriver historien efteråt.

Var sanningen ligger i diskussionen mellan Grekland och Turkiet vet jag inte. Jag tänker inte åka dit och se efter.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Försök att kliva ned från din häst, det är opassande av flera skäl att bete sig von Oben.

Du lämnar alltid ämnet så fort du får det minsta mothugg. Ställer helt irrelevanta personliga frågor istället för att argumentera i sakfrågan.

Hon belägger väl ett känt fenomen - nu var det hon som drabbades. Radikaliseringen av exempelvis Bali och Lamotte är väl dokumenterad även den. Radikaliseringen av dig själv kan vara nyttig att reflektera över. Ordval, moralisk förflyttning, åsiktskorridor osv. Tendensen att lita blint till de i åsiktskorridoren utsedda "auktoriteterna" istället för det sk "etablissemanget" som ses som något förljuget, passé och irrelevant - forskning förkastas helt sonika med att det är "fel" forskare, antiintellektualismen frodas och enkla lösningar, en stark stat och starka ledare ropas fram samtidigt som syndabockar för samhällets utveckling pekas ut.

Detta är något som i alla delar är extremt likt fascismens framväxt på tjugotalet. En hel historielektion i ämnet passar inte forumformatet men det kan likväl vara ganska klokt att reflektera över om vissa saker i samhället faktiskt går igen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du lämnar alltid ämnet så fort du får det minsta mothugg. Ställer helt irrelevanta personliga frågor istället för att argumentera i sakfrågan.

Hon belägger väl ett känt fenomen - nu var det hon som drabbades. Radikaliseringen av exempelvis Bali och Lamotte är väl dokumenterad även den. Radikaliseringen av dig själv kan vara nyttig att reflektera över. Ordval, moralisk förflyttning, åsiktskorridor osv. Tendensen att lita blint till de i åsiktskorridoren utsedda "auktoriteterna" istället för det sk "etablissemanget" som ses som något förljuget, passé och irrelevant - forskning förkastas helt sonika med att det är "fel" forskare, antiintellektualismen frodas och enkla lösningar, en stark stat och starka ledare ropas fram samtidigt som syndabockar för samhällets utveckling pekas ut.

Detta är något som i alla delar är extremt likt fascismens framväxt på tjugotalet. En hel historielektion i ämnet passar inte forumformatet men det kan likväl vara ganska klokt att reflektera över om vissa saker i samhället faktiskt går igen...

Inte alls, jag kan bibehålla mig här länge. Sexton år till tex.

Jag noterar att det är du som är väldigt selektiv i vad du bemöter och inte bemöter, fladdrar in och ut, kallar folk och saker för nedsättande saker, anmäler inlägg, byter ämne.

Sakfrågan bestämmer inte du, men vi kan visst diskutera din nya idol Ann Heberlein om du vill.

Står du bakom hennes sätt att beskriva sin bok om invandring och sexualbrott?

Jättebra i så fall.

Står du också bakom hennes stöd till Bali?

Utmärkt.
cebd091671b6d15941b9e9f1b5b52dc4.jpg
89d407f0fcf7761503c0252ce6d74e7a.jpg

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
För många av oss är inte allt svart eller vitt, bra eller dåligt utan det finns många skalor av grått och både för- och nackdelar med det mesta.
Livet vore mycket enklare om det inte vore så!:)

Inte sällan förvanskar den här sortens beundrare dessutom det vi faktiskt skriver. Jag vet inte hur många gånger mina texter använts som argument för att påstå att ”alla muslimer våldtar”, ”det är bara invandrare som våldtar” eller ”det pågår ett inbördeskrig där svenska flickor våldtas”. Inget av detta är sant. Inget av detta har jag heller påstått. Det är andra som påstått att jag hävdar det. Det gör mig rasande. Det förstör debatten och omöjliggör en rimlig, saklig och seriös diskussion om svåra och komplexa problem och fenomen som vi måste prata om. Det skadar mig, och andra som råkar ut för samma fenomen. Vi tillskrivs av våra ”beundrare” åsikter vi inte har, och våra belackare väljer att tro på beundrarnas tolkning av våra texter, böcker och reportage istället för att faktiskt gå till källan.

https://annheberlein.com/2020/03/01...pWALMvjvb3X6gld_3uCAmEQUHwC7wuNPVxGr8ziwqCEvA

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Förstår inte gejen.
Lamotte hade skyddsväst, antagligen för att han ville det, jag utgår ifrån att han inte blivit påtvingad den.
Magda har en åsikt om huruvida det är relevant eller inte för Lamotte att bära skyddsväst.
Gott så.
Att det sen finns en svans som beter sig som rikspuckon å den ena partens vägnar är såklart beklagligt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Återigen skriver du något som saknar sammanhang. Du gnäller över SVT och länkar till något en ekonom påstår utan att han nämner SVT.
Does not compute...
Försök att inte använda nedlåtande epitet som "gnäller" samt generaliserande uttryck som "återigen".

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som Hiram Johnson konstaterade redan 1917 "The first casualty when war comes is truth".
Att tänka på är också att det är segraren som skriver historien efteråt.

Var sanningen ligger i diskussionen mellan Grekland och Turkiet vet jag inte. Jag tänker inte åka dit och se efter.

Du verkade nyss helt på det klara med att Grekland var inte att lita på men Turkiet var för det hade ju flera nyhetsbyråer minsann bekräftat.
Nåväl, man väljer sin bil utifrån sina invektiv.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Försök att inte använda nedlåtande epitet som "gnäller" samt generaliserande uttryck som "återigen".

OK!
I ditt inlägg skrev du att SVT misslyckats, men ingenting i inlägget visar vad du avser. Som jag skrivit tidigare försöker jag förstå de olika synpunkter folk framför och jag kan inte se linjen i ditt resonemang.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Du verkade nyss helt på det klara med att Grekland var inte att lita på men Turkiet var för det hade ju flera nyhetsbyråer minsann bekräftat.
Nåväl, man väljer sin bil utifrån sina invektiv.

Din avslutande mening var bland det konstigaste jag läst i modern tid.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
OK!
I ditt inlägg skrev du att SVT misslyckats, men ingenting i inlägget visar vad du avser. Som jag skrivit tidigare försöker jag förstå de olika synpunkter folk framför och jag kan inte se linjen i ditt resonemang.
Ok, jag trodde det var tydligt men det var då inte.

SVT använder bilder på små barn. Verkligheten verkar vara om inte helt annorlunda så åtminstone mer komplex än så. Det kan man se på massor av hemsidor, Facebook mm. Stora grupper arga män som bränner saker och kastar stenar. Detta är ett perspektiv som SVT inte verkar vilja belysa. Detta spär förstås på bilden att SVT är totalt opålitliga i migrations- och andra frågor.

Jag hörde Hernek(?) på P1 i morse, pressa svenska representanten för Frontec, rejält upprörd röst hade hon också, om du Grekland försöker upphäva asylrätten tillfälligt. Det var också en sådan fråga där public service än en gång intar en subjektiv position. Ingenstans i inslaget hörde jag ett knyst som kunde tolkas som i takt med majoritetens uppfattning, att vi vill absolut inte ha fler flyktingar till Sverige nu.

Det är väl konstigt?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Ok, jag trodde det var tydligt men det var då inte.

SVT använder bilder på små barn. Verkligheten verkar vara om inte helt annorlunda så åtminstone mer komplex än så. Det kan man se på massor av hemsidor, Facebook mm. Stora grupper arga män som bränner saker och kastar stenar. Detta är ett perspektiv som SVT inte verkar vilja belysa. Detta spär förstås på bilden att SVT är totalt opålitliga i migrations- och andra frågor.

Jag hörde Hernek(?) på P1 i morse, pressa svenska representanten för Frontec, rejält upprörd röst hade hon också, om du Grekland försöker upphäva asylrätten tillfälligt. Det var också en sådan fråga där public service än en gång intar en subjektiv position. Ingenstans i inslaget hörde jag ett knyst som kunde tolkas som i takt med majoritetens uppfattning, att vi vill absolut inte ha fler flyktingar till Sverige nu.

Det är väl konstigt?

Jag tycker den här texten visar att det finns en komplexitet: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/analys-flyktingar-spelbrickor-i-erdogans-hoga-spel Dessutom nämns apelsindrycken som en del av ett "spel".

Asylrätten borde omformuleras så att man kan söka asyl på plats och inte när man väl börjat vandra iväg. Då skulle vi kunna ha chartrade flygplan med personer med asylrätt ombord och slippa att folk chansar på att bli smugglade för att sen dö eller få avslag.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år