Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Ser med viss försiktighet fram emot sjunkande priser på fritidshus.
På längre sikt har du nog rätt men på kort sikt tror jag många vill ha fritidshus för att isolera sig bättre.
Ser med viss försiktighet fram emot sjunkande priser på fritidshus.
På längre sikt har du nog rätt men på kort sikt tror jag många vill ha fritidshus för att isolera sig bättre.
På ännu längre sikt lär fastigheter öka i värde.På längre sikt har du nog rätt men på kort sikt tror jag många vill ha fritidshus för att isolera sig bättre.
På ännu längre sikt lär fastigheter öka i värde.
Jag tror däremot gamla fram till nyligen osäljbara torp med egen brunn som förut kostade 100,000 mycket väl kan se en brutal procentuell prisuppgång.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Hela prepper grejen måste ju ha en 1000%-ig uppgång.Egen brunn blir plötsligt hårdvaluta om det kommunala vattnets renhet inte går att få till pga brist på kemikalier... I med en gammal ål och sen är det bara att njuta av lite ål och jordkällarsmakande vatten!
Fängelse för gårdsägare som skjutit ihjäl inkräktare – trots ”omfattande nödvärnsrätt
Riktigt hemskt, bra att många kloka debattörer gett sig in i diskussionen.Fängelse för gårdsägare som skjutit ihjäl inkräktare – trots ”omfattande nödvärnsrätt
https://www.dagensjuridik.se/nyhete...jal-inkraktare-trots-omfattande-nodvarnsratt/
Hovrättens bedöming lät rimlig.
Skillnaden är bara att om han siktat (?) någon annanstans och knarkaren överlevt, hade chansen varit stor att rätten bedömt våldet vara rimligt.
Utgångpunkten är att det inte är OK att döda någon som "nödvärn". Så är det för övrigt i de allra flesta civiliserade länder.
Siktat? Skottet brann ju av när den nu döde började rycka i bössan.
Börjar man rycka i en bössa vars pipa är riktad mot ens egen mage så är man väl antingen en Darwin Award eller så en självmordskandidat.
Skillnaden är bara att om han siktat (?) någon annanstans och knarkaren överlevt, hade chansen varit stor att rätten bedömt våldet vara rimligt.
Utgångpunkten är att det inte är OK att döda någon som "nödvärn". Så är det för övrigt i de allra flesta civiliserade länder.
https://nyheteridag.se/allard-sank-...eman-hoj-lonen-for-vard-och-omsorgsanstallda/Argumenten som möter oss som förespråkar en sänkning av politikers löner brukar vara: ”Vad får vi för typ av politiker då?”. Ja, vad har vi fått för politiker? Vi har fått en högavlönad men oansvarig elit som bokstavligt eldat upp vår krisberedskap och strösslat pengar på skrytbyggen, värdegrundsdokument och egna löner hellre än att sköta kärnverksamhet som vård, skola och omsorg, skriver Markus Allard, partiledare för Örebropartiet.
Du kan omöjligen ha läst artikeln, ditt svar framstår goddag yxskaftSkillnaden är bara att om han siktat (?) någon annanstans och knarkaren överlevt, hade chansen varit stor att rätten bedömt våldet vara rimligt.
Jag är med på insamling.Sjukt lätt att vara efterklok.
Tycker han agerade ganska rimligt. Otur att han fick tag i något grovkalibrigt.
En hagelbössa med övningshagel eller en skur no.4 i benhöjd kanske hade gjort mindre skada.
Men det är hela grejjen med projektilvapen. De dödar. Oavsett kaliber och "vart du siktar".
Men det känns skönt att polisen inte behöver visitera någon längre, för att man numera kan se om någon har kniv eller inte i en pressad situation!
tro på rättsväsendet = lågt.
samhällskontrakt = rejält naggat.
kan vi göra en insamling för snubbens böter / skadestånd?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|