Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Påverkar man vittnen om man säger att det var en afghan? Media i Norge har inte samma genomslagskraft bland vittnen i Vetlanda.
Polisen fick ju kritik redan igår när de hade sagt att det utreds som terrorbrott. Än så länge är det väl inget som pekar på mer än en psykos?
Det är väl bara om man inte med säkerhet vet vem gärningsmannen är det kan påverka vittnen?

Nu tog man ju honom på plats ifärd med att begå brott, så någon identifiering av vittnen lär inte behövas.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det spelar ingen roll än hur mycket laglig rätt hon har. Moraliskt (för mig) har hon nått ett lågvattenmärke. Resursmässigt är det David mot Goliat och kan man "stjäla" från en tossigt gammal gubbe är det inte långt till att "stjäla godis" från barn - om du förstår liknelsen. Bara för att man har rätt så har man inte alltid rätt.
Vad jag förstått så erbjöd hon sig att backa ur affären men gubben ville ju inte betala tillbaka handpenningen heller så vem som agerar lågt kan man ju diskutera.

Dom är ute efter att jiddra, troligtvis ligger några ur extremvänstern bakom och drar i trådarna. Ingen riktig jurist vill ju heller ta på sig jobbet att försvara gubbtjyven.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Vad jag förstått så erbjöd hon sig att backa ur affären men gubben ville ju inte betala tillbaka handpenningen heller så vem som agerar lågt kan man ju diskutera.

Dom är ute efter att jiddra, troligtvis ligger några ur extremvänstern bakom och drar i trådarna. Ingen riktig jurist vill ju heller ta på sig jobbet att försvara gubbtjyven.
Gubben verkar inte agera på egen hand. Det är någon tant i krokarna som tagit över hans liv genom att fixa fullmakt, och sedan kör hon och hennes kompis "advokaten" sitt race. Såg du länken tidigare i den här tråden?

Edit: Sorry, det var inte här i tråden. Jag läste det på Fejjan någonstans. Det var ett klipp ur en tidningsartikel, där det nu framgår att det är en grannkvinna som fixat fullmakt att hantera gubbens ärenden. Samma kvinna har tidigare sett till att ta hand om ett par äldre bröder (också grannar) och sedan ärvt deras hus och tomt som också gränsar till hennes. Nu gör honj alltså samma grej igen. Tar sig an gubben, och fixar fullmakter samt anlitar sin gamla polare som gubbens advokat och drar sedan ut på krigsstigen mot köparen Ebba eftersom hon själv vill ha tomten. Det var i korthet vad som stod i artikeln. Men eftersom det var på Fejjan så kan jag inte hitta den igen :(.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Han skrev ju på kontraktet.

Jag tror att gubben "ångrade" sig i efterhand, kanske när någon närstående tyckte att han gjort en dålig deal. Iom hennes kändisskap som politiker så trodde de att det skulle vara lätt att få henne att backa.

Tycker det är befriande på något sätt att EBT står på sig/eller iaf att hon inte backade av rädsla för att detta skulle komma ut offentligt.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Han skrev ju på kontraktet.

Jag tror att gubben "ångrade" sig i efterhand, kanske när någon närstående tyckte att han gjort en dålig deal. Iom hennes kändisskap som politiker så trodde de att det skulle vara lätt att få henne att backa.

Tycker det är befriande på något sätt att EBT står på sig/eller iaf att hon inte backade av rädsla för att detta skulle komma ut offentligt.

Ja, det hela blir ju som en utpressningssituation med tanke på att valet närmar sig, och det är befriande att Ebba trots det står på sig och inte bara viker ner sig och slantar upp mera pengar. För demokratins skulle behöver dom ges förtur till tingsrätten så att allt kan stökas undan snaras men troligen kommer gubbens team göra allt i sin makt för att förhala juridiken.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och jag undrar om tongångarna här varit de samma om köparen hade hetat "Ahmed"? :va
Nåväl, rent juridisk kommer vi nog få reda på hur det ligger till så småningom.
Gissningen (vilket det verkligen är med juridik) är att EBT får rätt då hon, precis som zoda skriver, har ett påskrivet kontrakt.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Har man släktingar som börjar bli gamla och man tänker ta över deras egendom får man väl se till att ha dem under förmyndarskap så de inte säljer sina saker.
Jag tycker att huset ser ganska slitet ut och även om det är nära en sjö borde priset bli lågt med Åsa Domeij som nästgranne.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Anders Lindberg på Aftonbladet gällande attackerna i Vetlanda

"Erfarenheterna av liknande händelser är att vissa nu kommer att försöka utnyttja läget till att ta politiska poäng. Får se vilka etablerade debattörer som blir först med det?"

Vilken tur då att Anders Lindberg, Aftonbladet och t.ex. Socialdemokraterna ALDRIG ens haft tanken på att göra detsamma tidigare.
t.ex. "inte" använda moskéattacken i Christchurch, Nya Zeeland, 17 800 kilometer bort, i något politiskt syfte gällande svensk inrikespolitik, eller stormningen av Capitolium, 640 mil västerut.

Men en attack i lilla Vetlanda (jobbade själv heldag där i måndags och en snabbvisit i tisdags), där & nu får inga poäng tas, för Anders vet att det såklart inte gynnar hans lilla bubbla a'la Sveavägen 68 och Södermalms-miljöpartister...

Och så har vi (återigen) en statsminister som ljuger helt öppet. Att denna attack inte har med migrationspolitisk att göra när förövaren är en individ som kom hit 2017, fått avslag men ändå uppehåller sig i Sverige (delvis tack vare gymnasieamnesti-lagen dessutom). Hur kan det inte ha med migrationspolitiken att göra?...

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Löven ska såklart fördöma detta dåd...för att därefter be om ursäkt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar om dom som tycker det är AL och Liberalernas fel också tycker att det är AL och liberalernas fel att det händer liknande attacker i USA, Frankrike, Tyskland och Nya Zeeland också? :va

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Undrar om dom som tycker det är AL och Liberalernas fel också tycker att det är AL och liberalernas fel att det händer liknande attacker i USA, Frankrike, Tyskland och Nya Zeeland också? :va
Frankrike och Tyskland är i en liknande situation som Sverige, så ja ALarna har ett stort ansvar. USA med sin våldsbenägenhet är ett fall för sig. NZ har jag inte koll på.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det tror jag inte. Varför skulle de det? Våra politiker har inga mandat att styra i de länderna.
Jag ser inte kopplingen.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S