Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tystnadskulturen är väl en del av Mångkulturen.
Och Mångkultur är ju något bra. Det är väl en stor majoritet av Riksdagspartierna överens om.
Dessutom är det väl billigast om de Mångkulturella skjuter ihjäl varandra ? Det sista min egen fundering.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Tystnadskulturen är väl en del av Mångkulturen.
Och Mångkultur är ju något bra. Det är väl en stor majoritet av Riksdagspartierna överens om.
Dessutom är det väl billigast om de Mångkulturella skjuter ihjäl varandra ? Det sista min egen fundering.

Betallänk, vilka myndighetsanställda är det som ska skyddas extra?

Kanske har fel men jag anar en viss vi och dom här?

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Varför behöver dom skydd? Kan man inte åtgärda detta ist?
Får jag ta del av samma skydd? Jag är väl med och betalar gissar jag.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det här är helt sjukt. Det är så verklighetsfrånvänt så att man baxnar.

Hon säger sig ha mycket ont i magen av talibanernas övertag i Afghanistan och håller inte med när Stefan Löfven nyligen sa till Dagens Nyheter att Sverige inte kan ta emot lika många asylsökande som under flyktingskrisen 2015.

– Nej, det gör jag inte. Vi har en asylrätt som går ut på att den som flyr undan krig och förföljelse ska få skydd.
– Jag ser att vi kan ta emot betydligt fler än vad vi gör i dag. Det är ingen tvekan om saken. Vi har under lång tid haft ett oerhört lågt flyktingmottagande.
Vart ska de få skydd? I Sverige om de vill? Vad ska hända efter att de fått skydd?

Själv vill hon och MP skruva upp ambitionerna. Sverige ska vara ett ”nettonollsamhälle” redan 2035 och ska alltså då inte längre bidra till mer växthusgaser i atmosfären.
– Då kommer det inte längre att vara självklart med två bilar för varje familj i ett villaområde. Det kommer vara mer fokus på delning, service och tjänster än konsumtion av prylar, säger Märta Stenevi.
För att folk helt frivilligt väljer det och således känner att de får ut mer värde av det än alternativen eller för att ni medelst våld ser till att det blir så?

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det här är helt sjukt. Det är så verklighetsfrånvänt så att man baxnar.

Vart ska de få skydd? I Sverige om de vill? Vad ska hända efter att de fått skydd?

För att folk helt frivilligt väljer det och således känner att de får ut mer värde av det än alternativen eller för att ni medelst våld ser till att det blir så?
Inte oväntat från MP. Torde bara vara V, MP och kanske C som fortfarande vill ta emot flyktingar. Riksdagsmajoriteten och folket är klart mot det. Det har å andra sidan inte stoppat dumheter tidigare.

Första säkra land ska gälla. Kvotflyktingsystemet är bra då det inte bara kommer män i stridbar ålder då. Ett totalstopp av flyktingmottagandet hade varit det bästa. Jag är trött på att se mina skattepengar gå till dagdrivare som står och hänger på torgen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag håller med Märta Stenevi
Vi kan ta emot hur många som helst som söker skydd och kan försörja sig i Sverige.

Några enkla regler
1) För att bli svensk medborgare ska du arbeta 25 år i Sverige och varje år betalt mer i inkomstskatt än genomsnittet (idag ca 48000kr / år)
2) Barn som föds här får moderns nationalitet till barnen eller modern uppfyllt 1)
3) Du ska söka asyl där du befinner dig med undantag för Norge Ryssland Finland Estland Lettland Litauen Polen Tyskland Danmark. Migrationsverket stängs i Sverige. Kontor öppnas utomlands.
Vanligt i många länder att nytt visum kan bara sökas utanför landet.
4) Du ska ha tillräckligt med pengar för att klara dig i Sverige och biljett från Sverige för att komma in i Sverige.
Jag kan lägga till att med tanke på det stora mansöverskottet bland "invandrarna" vore det väl naturligt
att prioritera kvinnor med skyddsbehov.
Tills det skett en utjämning.
Nyfeminism !
Gammal feminism verkar vara unga män till äldre kvinnor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sällan jag har varit så för en ny myndighet...
Visst, men ändå:
55da4ea5c1cfa3d11573015a0cda5eda.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ska bara ruinera landet innan jag parkerar saken permanent i utredningarnas svarta hål.
Jag förvånas över att hon anses kompetent även i borgerliga läger. Hon låter lätt utvecklingsstörd, alternativt så stämmer ryktet att hon är alkoholist efter att ha setts raggla runt i Kungsträdgården, både på rösten och i resonemang.
Kaffe? Bowling? Trickle down? Really?

Jag tror vi ska hoppas att hon blir partiledare, klarar hon inte av att debattera ekonomi med Oscar Sjöstedt så kan vi med god tillförsikt se fram emot att Jimmy Åkesson, Ebba Busch och Ulf Kristersson kommer platta till henne i debatterna.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Visst, men ändå:
55da4ea5c1cfa3d11573015a0cda5eda.jpg

Men man kan givetvis inte ge sig i kast med något sådant utan att utreda ordentligt. Och uppenbarligen väldigt länge...

Att Maggan inte själv hör hur huvudlöst det låter när hon säger det förklarar tyvärr mycket om hopplösheten.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag förvånas över att hon anses kompetent även i borgerliga läger. Hon låter lätt utvecklingsstörd, alternativt så stämmer ryktet att hon är alkoholist efter att ha setts raggla runt i Kungsträdgården, både på rösten och i resonemang.
Kaffe? Bowling? Trickle down? Really?

Jag tror vi ska hoppas att hon blir partiledare, klarar hon inte av att debattera ekonomi med Oscar Sjöstedt så kan vi med god tillförsikt se fram emot att Jimmy Åkesson, Ebba Busch och Ulf Kristersson kommer platta till henne i debatterna.

Jag vet inte vad som är sant beträffande alkoholen men med henne som partiledare slipper de trogna åtminstone vänja sig vid basala grammatikkunskaper. Bonus...

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Mycket tragiskt, men jag är inte helt övertygad om att hon kommer att påverka populariteten för sossarna särskilt negativt. Betänk att hennes kollega Lena Hallengren fick kraftigt ökat förtroende under pandemin, till största delen förklarat med att hon syntes mycket i media. Att allt hon sa under de mediala övningarna var helt huvudlöst alternativt lögn spelade mindre roll.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mycket tragiskt, men jag är inte helt övertygad om att hon kommer att påverka populariteten för sossarna särskilt negativt. Betänk att hennes kollega Lena Hallengren fick kraftigt ökat förtroende under pandemin, till största delen förklarat med att hon syntes mycket i media. Att allt hon sa under de mediala framträdandena var helt huvudlöst alternativt lögn spelade mindre roll.
Du har nog tyvärr helt rätt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Sällan jag har varit så för en ny myndighet...
Typisk statlig ineffektivitet.
Varför ser man behovet nu? Har moralen och oärligheten ökat?

Görs ingen kontroll idag huruvida den som söker tex ett bidrag är berättigad till bidraget, så att det inte handlar om fusk?
Vems fel är det om jag i ärligt uppsåt söker och får bidrag vilket senare visar sig vara fel, jag var egentligen inte berättigad till det bidraget. Jag som sökt eller den som utbetalat? Varför utbetala till de som inte har rätt att få? Är systemen/villkoren/hanteringen/rutinerna för krångliga?

Så staten märker att de är världsbäst på att slösa andras pengar. Istf att sluta med det och låta folk få behålla mer av sina pengar så tänker man starta ytterligare en myndighet som ska finansieras via en del av skattekakan, en myndighet som i sin tur ska jobba med att se till att inte svennebananernas skattepengar slösas. Ska de vara oavlönade allihop eller hur går tankarna?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att det är så lätt att fuska med bidrag i Sverige är till viss del pga integritetsskydd. Man får inte samköra register mellan alla myndigheter. Hade man gjort det hade man kommit åt allt möjligt, tror jag.

Att kontrollera bidragstagare borde vara undantaget från de reglerna.

Skulle spara enormt mycket pengar gentemot en myndighet som väl i vanlig ordning kommer kosta mer än de pengar den sparar.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Att kontrollera bidragstagare borde vara undantaget från de reglerna.

Skulle spara enormt mycket pengar gentemot en myndighet som väl i vanlig ordning kommer kosta mer än de pengar den sparar.

Vore inte helt orimligt att man själv godkänner samkörning före mottagande av bidrag. Inget godkännande, inga pengar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vore inte helt orimligt att man själv godkänner samkörning före mottagande av bidrag. Inget godkännande, inga pengar.

Ja så enkelt det kunde vara, men vi ska ju inte glömma att det finns en lång rad politiker och tjänstemän som måste kunna belönas med fina tjänster och då räcker väl inte antalet myndigheter längre till kan jag tänka. Så det finns säkert ett skrikande behov av ytterligare en myndighet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA