Sverige idag..

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Låt rosorna vissna och rädda världen!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kan nån tala om för flanen att han har totalt fel om vad Nimis "står för".

Brinner det inte tillräckligt?
Vad är nästa objekt som måste brännas ner?
Bra att han presenterar hur han/de tänker göra upp med sånt som stör dessa sköra nidingar...som om vi inte redan vet.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Vad är nästa objekt som måste brännas ner?
Bibeln? Koranen? Shruti? Både Yüksel och jag TYCKER en massa saker, förmodligen bara en massa trams, men förhoppningsvis får inte regeringen för sig att att vårt tyckande måste få en begränsande moral-lag stiftad för att lugna en minoritet/majoritet av insnöade infantiler med NOLL Nyans.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bränna saker var väl ett av AH's paradnummer, ska det komma en massa religiösa copycats av såna illdåd nu oxå :poop: :zpy

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Bibeln? Koranen? Shruti? Både Yüksel och jag TYCKER en massa saker, förmodligen bara en massa trams, men förhoppningsvis får inte regeringen för sig att att vårt tyckande måste få en begränsande moral-lag stiftad för att lugna en minoritet/majoritet av insnöade infantiler med NOLL Nyans.
Är du hoppfull?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rimliga personer kanske ser andra problem och möjligheter i samhället än invandrare?
Det här är så verklighetsfrämmande så jag gissar du trollar.
Den som 2021 inte ser vad det ansvarslösa och icke folkligt förankrade massinvandringen gjort med landet måste vara extremist eller något som är ännu jobbigare att vara.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Rimliga personer kanske ser andra problem och möjligheter i samhället än invandrare?
En oreglerad invandring påverkar så ofantligt många system i landet att det alltid kommer engagera människor.
Kriminaliteten, ekonomin, rättsväsendet, politiken, kulturen, skatter, pensioner, klansamhällen, "no-go zoner", integreras/assimilering, arbete and the list goes on.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det positiva är att debattklimatet och partiernas inställning till migration har hårdnat. Vi får hoppas det ger effekt innan andelen utrikesfödda närmar sig 30-40%. Efter det är vi rökta och bör söka lycka någon annanstans. Just nu är det väl bara V, MP och C som förespråkar fortsatt höga volymer.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det positiva är att debattklimatet och partiernas inställning till migration har hårdnat. Vi får hoppas det ger effekt innan andelen utrikesfödda närmar sig 30-40%. Efter det är vi rökta och bör söka lycka någon annanstans. Just nu är det väl bara V, MP och C som förespråkar fortsatt höga volymer.
Det finns ett fönster nu. När kreti och pleti börjar flytta/fly kommer det vara stängt. Redan nu ser vi att kraven skärps och det är ren självbevarelsedrift. Inte något land vill ha in annat än de framsynta människor som drar nu. Duktiga, driftiga och med kapital. De kommer inte släppa in den massa som bidragit till att vi är där vi är, eller passivt låtit det ske. Valresultaten talar för sig själv. Världen vet att svenskarna valt undfallenheten som metod.

Det är tokarna på taket i Independence Day innan strålen grillar dom.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man kan ju alltid trixa med siffrorna så det ser bra ut.

De där invandrarna och deras utbildning är tydligen inte så viktiga för landet så de kan man plocka bort ur statistiken.
Jag undrar vad sporthojs regimförsvarare tycker om saken, det är väl dessutom hans bransch.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Man kan ju alltid trixa med siffrorna så det ser bra ut.

De där invandrarna och deras utbildning är tydligen inte så viktiga för landet så de kan man plocka bort ur statistiken.
Jag undrar vad sporthojs regimförsvarare tycker om saken, det är väl dessutom hans bransch.
Den här är ju en klassiker som regimen skanderade ut: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-tredje-syrisk-flykting-hogutbildad
37% högutbildade. ”Med den syriska flyktingvågen har Sverige fått den största akademiska tillströmningen hittills”
Låter ju för bra för att vara sant. Om valfri kortare utbildning efter gymnasiet gör att man blir akademiker. I själva verket handlade det om cirka 17% som hade en eftergymnasialutbildning om minst tre år. https://www.scb.se/hitta-statistik/...lnader-i-utbildningsniva-mellan-nyinvandrade/

Alright, 17% är inte fy skam. Förutom att… https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/sa-upptacks-falska-examensbevis-vanligast-fran-syrien

Regimförsvararen torkar tårarna från elbilsnederlaget. Kommer nog strax tillbaka.

Varför lägger man en förintelsekonferens i Malmö? Av alla tänkbara alternativ måste ju Malmö vara det säkerhetsmässigt sämsta valet?

Vill dom ha problem? Eller inser dom inte var riskerna föreligger? Dom kanske bara är rädda för nazistiska sverigedemokrater? :va
Provokation. Några politiker använder det som slagträ och vill få mesta möjliga genomslag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Provokation. Några politiker använder det som slagträ och vill få mesta möjliga genomslag.

Brottsprovokation :rofl Vore ju nästan underbart ifall någon gör en attack mot konferensdeltagarna och denne sedan blir frikänd för att försvarsadvokaten hävdar brottsprovokation.

Men det är förhoppningsvis inte polisen som valt platsen och därmed faller det försvarsargumentet.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Det här är så verklighetsfrämmande så jag gissar du trollar.
Den som 2021 inte ser vad det ansvarslösa och icke folkligt förankrade massinvandringen gjort med landet måste vara extremist eller något som är ännu jobbigare att vara.

Det är ju den här attityden som gör att ingen rimlig person tar SDare på allvar. Det ENDA som finns i deras världsbild är invandrarproblem, vilket blir tydligt av svaren jag får här.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ju den här attityden som gör att ingen rimlig person tar SDare på allvar. Det ENDA som finns i deras världsbild är invandrarproblem, vilket blir tydligt av svaren jag får här.
Då det är Sveriges största parti bland män tror jag du drar lite förhastade slutsatser eller går en lite ensam tillvaro till mötes.

Nåväl, vår världsbild skiljer sig tydligen jättemycket åt och det är förvisso intressant men detta är nu att jämföra med en flat earth diskussion.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Undrar vad det är för krav på att bli rektor nu för tiden. Ja utöver att man är regimtrogen dvs. (Vi såg ju hur det gick för den enda som inte var det också).

a8805aa7726a2838af0e533e92b5e74f.jpg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Undrar vad det är för krav på att bli rektor nu för tiden. Ja utöver att man är regimtrogen dvs. (Vi såg ju hur det gick för den enda som inte var det också).

a8805aa7726a2838af0e533e92b5e74f.jpg

Exakt hur justerar man mätresultaten för social bakgrund?
De som invandrat från Somalia får sitt provresultat multiplicerat med 5,0 och de som invandrat från Singapore får sitt resultat multiplicerat med 0,5? Sedan dividerar man resultatet med pappans senast deklarerade inkomst?

Eller kanske räcker det att man tjejtycker att det är så?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De som invandrat från Somalia får sitt provresultat multiplicerat med 5,0 och de som invandrat från Singapore får sitt resultat multiplicerat med 0,5? Sedan dividerar man resultatet med pappans senast deklarerade inkomst?

Jag tror du är något på spåren.
Brooklyn, vad tycker du?

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1

Man justerar med de faktorer som krävs för att få det resultat som är rätt så klart.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Var det censur eller självcensur som precis tog bort ett inlägg jag höll på att svara på?
Ok, man kan tycka att det är för närgånget att fråga om folks jobb. Haken här är dock att den omfrågade själv gärna använt sin profession, jämte exempel i diskussioner här.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA