Sverige idag..

niclas88

Medlem
Gick med
22 Jun 2014
Hoj
KTM 990 adv Yamaha XT 600 Yamaha WR250r Yamaha WR400f
Skulle vara intressant om idioter inte fick rösta ändå. Tror KD och SD skulle försvinna rätt omgående, vilket nog vore bra för Sverige. Därmot blir det fasansfullt likt diktatur om man ska bestämma vilka som får rösta ...
Menar du att folk som röstar på S och MP är människor som är vakna och kloka och tänker själva?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skulle vara intressant om idioter inte fick rösta ändå. Tror KD och SD skulle försvinna rätt omgående, vilket nog vore bra för Sverige. Därmot blir det fasansfullt likt diktatur om man ska bestämma vilka som får rösta ...
Oj vad intressant med perspektiv, själv kan jag på riktigt inte förstå hur någon tänkande människa inte kan rösta på SD, brukar diskutera frågan länge och ofta med mina icke SD-röstande vänner men känner att de fladdrar.
Att inte rösta på SD är som att hellre drunkna för att man inte gillar färgen på flytvästen. Man har liksom inte lyxen att välja längre, det är inte 2002 liksom.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Oj vad intressant med perspektiv, själv kan jag på riktigt inte förstå hur någon tänkande människa inte kan rösta på SD, brukar diskutera frågan länge och ofta med mina icke SD-röstande vänner men känner att de fladdrar.
Att inte rösta på SD är som att hellre drunkna för att man inte gillar färgen på flytvästen. Man har liksom inte lyxen att välja längre, det är inte 2002 liksom.

Jag är en besviken moderat som taktikröstar på SD. Kan ta fighten ibland men om man ligger så långt bort så man tycker att KD- och SD-väljare är idioter så skiljer sig värderingarna åt såpass att det inte är någon mening att försöka övertyga om högerns förträfflighet. Lika lite som den personen kan omvända dig. Man tycker och värderar olika. Jag tycker vänstern har fel men respekterar ändå deras val, i vart fall om de står för den med rak rygg. Folk som låtsas att ena sidan inte sätter olika grupper i kläm har jag svårare för. Rent generellt gynnar högern de starka och misgynnar de svaga. För vänstern är det vice versa.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Från dagens GP citat:
ett tidningsurklipp ur den konservativa boulevardtidningen VDI år 1924 med rubriken
”En homosexuell pesthärd i Partille”
Redaktören börjar artikeln med att ursäkta sig för att man inte hetsat mot stadens homosexuella på ett tag, då man varit upptagen med att ge sig på stadens judar…
slut citat
från
Inte konstigt att motionen om SIFR gick igenom med acklamation i riksdagen 1921

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Däckspåren, jag ser spår efter 4 däck. Eller är jag fel ute ?

Bifogat

• 20211010-Däckspåren.png
    20211010-Däckspåren.png
    247.2 KB · Visningar: 31

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Däckspåren, jag ser spår efter 4 däck. Eller är jag fel ute ?
Konspiratoriska konspiratörer konspirerar...

Kommer nog snart någon självutnämnd regimtalesperson och styr upp, så att vi tänker rätt.

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
View attachment 464649

Ser väldigt annorlunda ut från andra hållet, inte alls så skarp vinkel.
Fan vad konstigt, är du säker på att det är rätt plats?
Alternativt är de första bilderna en annan händelse…
Tycker de bilderna ser märkliga ut dessutom. Det ser ju ut som om bilen haft nästan rät vinkel in i vajerräcket och låsta hjul. ABS?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När jag senast skrev i ämnet (5 mars 2017) var sex av SD:s riksdagsmän dömda för brott och ytterligare två åtalade och senare dömda. SD:s riksdagsgrupp uppvisade alltså en brottsfrekvens kring 15 procent, nästan dubbelt så mycket som den statistiska överrepresentationen bland exempelvis afrikanska invandrare.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
View attachment 464649

Ser väldigt annorlunda ut från andra hållet, inte alls så skarp vinkel.
Vänsterkurva för Norrgående trafik. Som Lastbilen.

Det här är väl platsen där RangeRovern krockat med Lastbilen ?
Och sedan har Range Rovern kasat med Lastbilen ca två mittmarkeringar "bakåt.
Innan bilarna stannat.
(hur långt är detta ?, två mittmarkeringar ? någon som vet.)
Att krocka en personbil med en lastbil som håller 90km/h bli borde bli som sammanlagd hastighet i en stenmur ?
Eller är det ännu värre för personbilen åker ju baklänges ?

Anmärkning: Fotot i #7067 tror jag är taget
när Range Rovern fortfarande befann sig på rätt södergående körbana i en högerkurva för södergående.
Min reflektion när jag ser det är att ett hjul (vänster framhjul?) inte roterar utan är låst,
därav det kraftiga svarta hjulspåret.
Kan luftfjädringen "smällt" och hjulet låst sig mot hjulhuset ?
Eller varför roterar inte ett hjul utan verkar låst ?

Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men nu skapar du lite otrevlig stämning för de som röstar på det partiet! Det är juh invandrarna som är överrepresenterade har vi fått lära oss...

Att bli påhoppad av Jan Guillou är i alla lägen ett gott betyg.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Att bli påhoppad av Jan Guillou är i alla lägen ett gott betyg.

Ebba får också ett gott betyg! :tummenupp

För övrigt anser jag att…

• … partiledaren Ebba Busch inte bara utmärker sig för att inte förstå vad hon säger (”med berått mod”) eller historisk okunnighet (Richelieu!). Hon är unik också som den enda dömda förbrytaren bland landets partiledare.

5a1045cf-2e6b-4962-a394-a57663ea6bec

Av:

Jan Guillou

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ebba får också ett gott betyg! :tummenupp

För övrigt anser jag att…

• … partiledaren Ebba Busch inte bara utmärker sig för att inte förstå vad hon säger (”med berått mod”) eller historisk okunnighet (Richelieu!). Hon är unik också som den enda dömda förbrytaren bland landets partiledare.

5a1045cf-2e6b-4962-a394-a57663ea6bec

Av:

Jan Guillou

Som sagt, är man på andra sidan Jan Guillou, Sovjetunionen, förräderi och VPK är man rätt ute.

Att hela etablissemanget försvarar en pedofils rätt att få våldta barn i sin iver att hata en kvinna är för mig ett mysterium.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Men nu skapar du lite otrevlig stämning för de som röstar på det partiet! Det är juh invandrarna som är överrepresenterade har vi fått lära oss...
Undrar bara hur det är i de andra partierna. På riksdagsnivå.
Kommer osökt att tänka på (s) Mona Sahlin (tom partiledare)
som betalde sina privata utlägg 4 år efter hon tagit ut dom när Expressen kom med "Tobleroneskandalen".
Samma (s) Mona Sahlin som skrev ett fett intyg om inkomster utan verklighetsunderlag åt någon "polis(?)".
Kanske därför (s) och (mp) vill förbjuda "skvallersiter" som mrkoll.se 2022 ?
För det verkar ju skumt om regeringen med stödpartier vill förbjuda nått om man själv har rent mjöl i påsen ?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA