Sverige idag..

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Var det någon som orkade se Bagdad Sarnecki på 30 minuter?
Obegripligt hur någon som varit forskare i femtio år inte verkar kunna tänka enkla logiska tankar. Ofattbart.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Han söker de halmstrån han kan hitta för att kunna göra en hönsgård av några fjädrar och presentera svar som hans finansiärer vill ha.

Korta sagt, han är inte ignorant, han är en hora utan integritet.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Han som sprängde huset. Polack som bytte namn?
Han som tutta på huset verkar vara från Iran Irak.
Det går bra för Sverige

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skön värd han bor i
Klart konstig värld. Måste varit mycket gräs på universitetet på 70 talet.

Ja det är väl lika illa nu, detta satt uppe i helgen och verkar ha fått sitta ett bra tag:
e3b8c94aea633c78db01757f027cfe8c.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han söker de halmstrån han kan hitta för att kunna göra en hönsgård av några fjädrar och presentera svar som hans finansiärer vill ha.

Korta sagt, han är inte ignorant, han är en hora utan integritet.
Helt sjukt hur han på varannan fråga kan svara att han vet och varannan att han inte vet på grund av att forskningen pågår. Hur länge ska den pågå? Han har hållt på i femtio år, lyckligtvis blir det inte femtio till.

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Att idioter får rösta är demokratins baksida.

Att idioterna sedan röstar fram ännu större idioter för att de, i teorin, ska representera idioternas åsikter i riksdagen är ännu värre.

Alternativen till demokrati har potential att bli både bättre och sämre, dock känns det för risky för min smak. Jag själv som diktator undantaget.

Den representiva demokratin borde dock inskränkas och ersättas av mer direktdemokrati. Jag loggar gärna in med bankID och röstar ofta.
Kommer att betyda att det blir svårt att få en budget som är i balans. Lättare att rösta för utgifter, givetvis behjärtansvärda, än för besparingar eller höjningar av skatter (om dom inte drabbar "andra").

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Kommer att betyda att det blir svårt att få en budget som är i balans. Lättare att rösta för utgifter, givetvis behjärtansvärda, än för besparingar eller höjningar av skatter (om dom inte drabbar "andra").
Mycket möjligt att så sker, i vart fall på kort sikt. För mig är demokrati större än sakfrågor. För mig är det mer lättsmält att acceptera något som folket direkt har beslutat jämfört med när politiker driver igenom något mot folkviljan.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag trodde att folkviljan har givit oss de politiker som styr sveriges skuta, är det en missuppfattning?
Det stämmer. Dock är det uppenbart att det lovas saker innan valet som inte infrias. Att personvalssystemet kräver enormt många röster för att faktiskt bli inkryssad. I praktiken är det partierna som väljer vilka som får sitta i riksdagen, inte folket. Folket styr de facto bara fördelningen över partitillhörighet men inte vem som representerar.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Att idioter får rösta är demokratins baksida.

Att idioterna sedan röstar fram ännu större idioter för att de, i teorin, ska representera idioternas åsikter i riksdagen är ännu värre.

Alternativen till demokrati har potential att bli både bättre och sämre, dock känns det för risky för min smak. Jag själv som diktator undantaget.

Den representiva demokratin borde dock inskränkas och ersättas av mer direktdemokrati. Jag loggar gärna in med bankID och röstar ofta.
Skulle vara intressant om idioter inte fick rösta ändå. Tror KD och SD skulle försvinna rätt omgående, vilket nog vore bra för Sverige. Därmot blir det fasansfullt likt diktatur om man ska bestämma vilka som får rösta ...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nä, värnpliktssystemet var snarare det som faktiskt öppnade för allmän och lika rösträtt i Sverige. Däremot fanns ett KRAV på genomgången värnplikt för att få rösta och - det gällde förstås män - fram till 1922 och det var året efter att kvinnor fick rösta, då utan att ha gjort lumpen.

Man kan nog inte påstå att Sverige blivit ett sämre land genom införandet av rösträtt även för mindre bemedlade och kvinnor, trots att ”konservativa” partier alltid varit emot allt som gäller länder bättre att leva i.
När blev Sverige ett bättre land genom att rätten stryka misshagliga namn på valsedeln avskaffades ?
Och ersattes med "personkryss".

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Skulle vara intressant om idioter inte fick rösta ändå. Tror KD och SD skulle försvinna rätt omgående, vilket nog vore bra för Sverige. Därmot blir det fasansfullt likt diktatur om man ska bestämma vilka som får rösta ...
Det är ju just definitionen av idioter som är så svår. Det är därför man helt enkelt bör låta bli.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Flest röster får SD i Sthlms området......(precis som alla andra partier)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
När blev Sverige ett bättre land genom att rätten stryka misshagliga namn på valsedeln avskaffades ?
Och ersattes med "personkryss".
Tydligen togs möjligheten stryka namn man inte hade förtroende för bort 1998.
Kul kommentar
för möjligheten togs bort efter ett val i Norge där väljarna av någon grupp uppmanats utnyttja sin rätt stryka personer på valsedlarna man saknade förtroende för.
Och det , strykningarna, hade gjort att flera "toppolitiker" åkt ut i kylan.

Apropå ovan insändare av Martin Bagge (MP) med underrubriken
"Bättre att tänka positivt än att tänka negativt."
så säger jag bara detta, med mera "Bättre att tänka positivt än att tänka negativt." hade vi sluppit metoo helt

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han går med hunden på Lidingö golfbana vad jag har läst. Rätt långt från mångkulturen
Förvånar mig inte, säkert rättshaverist som hävdar allemansrätten.
Han kanske besöker Nordkoreas ambassad som ligger bredvid.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...