Bilden är ju helskum. Längden på och avstånd mellan streckningarna, stolparna tätt som energiskog och ser inte personen ut som Gargantua? Måste ha mixtrat med bilden för att göra någon slags poäng jag inte begriper. Bara att jämföra med andra bilder som gemensamt visar på ett mer utdraget förlopp. Inga proportioner stämmer.Vänsterkurva för Norrgående trafik. Som Lastbilen.
Det här är väl platsen där RangeRovern krockat med Lastbilen ?
Och sedan har Range Rovern kasat med Lastbilen ca två mittmarkeringar "bakåt.
Innan bilarna stannat.
(hur långt är detta ?, två mittmarkeringar ? någon som vet.)
Att krocka en personbil med en lastbil som håller 90km/h bli borde bli som sammanlagd hastighet i en stenmur ?
Eller är det ännu värre för personbilen åker ju baklänges ?
Anmärkning: Fotot i #7067 tror jag är taget
när Range Rovern fortfarande befann sig på rätt södergående körbana i en högerkurva för södergående.
Min reflektion när jag ser det är att ett hjul (vänster framhjul?) inte roterar utan är låst,
därav det kraftiga svarta hjulspåret.
Kan luftfjädringen "smällt" och hjulet låst sig mot hjulhuset ?
Eller varför roterar inte ett hjul utan verkar låst ?
Undrar mer om de 3 smällarna någon vittnade om. Var och när de skedde hade varit intressant.
På Werzions bild ser det ut som att lastbilschauffören, av vilken anledning (t ex tid) det vara må, inte förmått en tendens till undanmanöver. Här ser streckningarna ut som de ska och att det inte är några knyckar i 90 graders vinkel.