Hur kan regimens media komma undan med så här lögnaktig, eller i bästa fall bristfällig, rapportering?
På bara en vecka har elpriset i norra Sverige tiodubblats och det forsätter att stiga. Under måndagen kommer snittpriset att vara det högsta sedan 2011.
www.svt.se
Inte ett ord om skatten, inte ett ord.
Den stora ledaren låter meddela att maten är slut, vilket beror på att vi redan fått äran att äta upp den.
...eller om effekterna av borttagandet av de väl fungerande kraftverk vi hade, kärnkraft och vatten.
Norrmännen fick sänkt skatt för att lindra smällen. Här jublar politikerpacket över ökade skatteintäkter, fast inte så öppet...
En välregisserad elbrist. Hade intentionerna från styrande varit goda hade skatten redan varit sänkt till nivåer av bibehållna intäkter och ett intensivt arbete med att få igång kärnkraftverken varit högst på agendan.
Fått några fina epitet för mina varningar om att det här var på gång. Utan tvekan är det att tömma hushållen på tillgångar som är målet. Verktygen är så många att om man så lyckas gardera sig på ett område kan och kommer de bara att mjölka ett annat. Få klarar en samlad attack med skatter och avgifter på allt fastighetsrekaterat, transportrelaterat, matrelaterat. Avsaknaden av säkerhet och fungerande polis kommer ge en rovdrift som borde injaga fruktan i den mest hårdhudade. Önskar förstås att jag varit bättre på att efterleva mina egna rekommendationer men det är bara så massivt.
På ett lokalt plan har de stängt 4-5 vattenkraftverk för att främja sportfiske som var en fungerande och attraktiv verksamhet redan före stängningarna. Det är liksom definitionen av att kasta årorna i sjön, eller ån i det här fallet.
De kommer inte att sluta och det går inte över.