Sverige idag..

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vi fick fälla lite träd här hemma askar som började bli dåliga o lite annat så tror klarar oss nästa vinter med utan att behöva köpa nåt

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kollade förut för framtida behov då... 30 kubik blandved hemkört till gårdsplan för 400 kr/ kubiken. . De räcker 5-6 år beroende på hur lång kall vintern blir..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har Folkpartiet en ideologi? Vet de om det i så fall?
Bygger verkligen sossarnas kärn-ideologi på makten framför allt, till vilket pris som helst?
Socialdemokraterna ser sig inte som ett parti, det är både deras styrka och svaghet. Det är heller inte ett parti i vanlig bemärkelse, det ÄR en totalitär folkrörelse med anspråk på makt över allt. Jag kan sympatisera med det på någon nivå, om de hade hittat rätt i gal tan som tex S i Danmark gör hade de varit något att räkna med. SD kommer ta deras plats över tid är min gissning.
Folk bryr sig inte om värnskatten, de bryr sig om förnedringsrån, det har varken S,C eller M förstått. SD har förstått det.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Ja det projektet har jag get upp. Men det blir mycket billigare.
Jag har klyv men orkar inte. Har redan ont i ryggen av att stapla dom 5 kbm ? vi köpte ny värmepump för något år sen, o då var det billigare att köra med den, än att köpa ved o jag slapp allt kångande på ved. men nu när strömmen är så dyr känner jag mej tvingat att börja elda med ved igen. hade gärna sluppit all jobb

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så jäkla nöjd att jag vägrade kasta ut mitt gamla vedpann-system när värmepumpen installerades. Dessutom byggde jag allt i serie med redundans, så automatiken tar hand om allt om jag slutar elda. Resultatet? 200kvm uppvärmt för 5000kr/ år. Med solpaneler ska det bli ett nollsummespel

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag blir ljusrädd när jag läser det här i svd.

Citat: När vi kallar till föräldramöte är det ofta en ganska bökig och krånglig process. Själva uppmaningen är inga svårigheter. Man skickar hem en lapp med eleverna, ber föräldrar skriva under, hur många som ska komma och om de kommer. Man gör ett utskick via den digitala plattformen och ger viktig information, om plats, datum, tid, dagordning och så vidare. Man gör upp med rektorn så att hen vet vilken dag och vilken plats man har tänkt sig ha mötet. Kanske brygger man lite kaffe och ordnar lite fika. Och en sak till, kanske det viktigaste, man bokar tolk. Här gäller det att man vet vilka språk som ska tolkas. Har man tur kanske det bara blir två, tre tolkar. Har man mindre tur blir det upp emot fem, sex, sju tolkar.

Ska lärare skaffa tolkar till föräldramöte ?
Det borde vara en uppgift för de som behöver tolk tycker jag !
Dags för SIDA att börja skicka U-landsbistånd till förorterna !

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Att besöka storstäder i länder med förbud och straff för nedskräpning är verkligen en trevlig upplevelse.
Singapore är ju iofs även en upplevelse oavsett om det vore nedskräpat eller rent.

lenlil

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville
Redan 1986 var det straffbart att skräpa ned det minsta lilla i Singapore (där på besök), snart även i Sverige. Det var banne mig på tiden.
det har bötfällts för nedskräpning i Halmstad 2019 4 st 2020 2 st 2021 2 st. så polisen är inte särskilt effektiv när det gäller de brotten.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Klarna har världshistoriens sämsta kreditkunder
enligt SvD.se idag

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
det har bötfällts för nedskräpning i Halmstad 2019 4 st 2020 2 st 2021 2 st. så polisen är inte särskilt effektiv när det gäller de brotten.
Det hör ju till vett och etikett och en himla många massors annat att inte skräpa ned. Den som får böta för det har förmodlige gjort sig förtjänt av det 100-falt. Att inte skräpa ned är inte speciellt svårt. Det är ungefär som med civila polisbilar för oss motorcyklister. "Plötsligt händer det".

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Som en reaktion på rånvågen mot rika har allt fler boende på Östermalm i Stockholm börjat installera så kallade panikrum i sina exklusiva våningar. ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är inte detta ett ypperligt bevis för mänskligt förfall.

Sno en skoter o lämna folki - 26° på kebenekaisefjället.
E ju mordförsök.

Två strandsatta efter skoterstöld​

Fjällräddningen fick på onsdagseftermiddagen undsätta två personer som blivit strandsatta i Kebnekaiseområdet – i 26 minusgrader, skriver Norrbottens-Kuriren.
– De uppgav att de var ute på skotertur i området och tillfälligt lämnat sin skoter. När de kom tillbaka var skotern försvunnen. Det var för långt att gå tillbaka. Därför larmade de fjällräddningen, säger Andreas Schäufele vid polisen, till tidningen.
Skotern återfanns senare i Nikkaluokta, ungefär en mil från platsen där den stals. Polisen har även lokaliserat de som misstänks ha tagit skotern och upprättat en anmälan om tillgrepp av fortskaffningsmedel. (TT)

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!