Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ni vet väl om att en av de mest profilerade Ivermectinförespråkarna i USA nyss avled?

I Covid-19. Han var inte vaccinerad.

Man skall ju inte frossa i dumhet, men ibland är det lite svårt att låta bli.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ni vet väl om att en av de mest profilerade Ivermectinförespråkarna i USA nyss avled?

Anekdotisk bevisföring.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Nej och jag har ingen aning om den frågan överhuvudtaget, eller intresse, jag noterar bara att allmän fientlighet mot fakta och forskning är populärt, vilket är lika delar intressant, roande och skrämmande.

Nu kom jag att tänka på South Parks Smug Alert bara för det.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Vem av dom är det?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Söderhamnsborna verkar få avgöra sin närmiljö via en folkomröstning - om de nu inte blir överkörda av regeringen. Fakta, det blåser mer i Stockholms skärgård än efter Jungfrukusten.

Det är detta man inte vill se från sitt köksfönster eller stuga.
1643676633745.png

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Visst, strunta i framgångarna med preparatet och frossa på du. Du lyfter en omständighet, den att personen var ovaccinerad.

Som av en händelse diskuteras empati i en tråd nära dig.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Söderhamnsborna verkar få avgöra sin närmiljö via en folkomröstning - om de nu inte blir överkörda av regeringen. Fakta, det blåser mer i Stockholms skärgård än efter Jungfrukusten.

Det är detta man inte vill se från sitt köksfönster eller stuga.
View attachment 468304

Jag är glad varän vansinnet stoppas, havsbaserad vindkraft är inte lönsam någonstans.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Intresseklubben noterat att SVT har nyhetstorka och listar de namn under 2021 som ingen ville döpa någon till. åsa, staffan, ulla, göran, ingalill och susanne

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Intresseklubben noterat att SVT har nyhetstorka och listar de namn under 2021 som ingen ville döpa någon till. åsa, staffan, ulla, göran, ingalill och susanne
Ja, det går ju bara att mjölka en pandemi som nyheter så länge, och inget annat intressant pågår ju i omvärlden just nu.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Citat:
Kan man lära kråkor plocka fimpar borde man kunna lära rökarna att slänga fimpar i askkoppar, säger Tomas Thernström.

Knepet måste för att jämföra med kråkorna (jordnötter) vara att ge rökarna en belöning när de lägger en fimp i en askkopp, kanske en kola ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ny metod för elliminering av bös. Sätt upp affischer på busskurer med texten "provskjut här".

Mina Nokia N9 (en privat och en till firman) är gjorda av polykarbonat. Mer än 10 år gamla och jag har inte sett något skäl att byta ut dom mot amrikanska spiontelefoner.
När jag läst användarvillkoren EULA från Google med rätt ladda ner och dela en hel rad grejer
avslutat med "men ej begränsat till detta" har jag tappat aptiten och de har hamnat i byrålådan, båda gångerna jag trillade dit och köpte. "En modernare mobil."
Apropå USA.
Citat:
Försvarsberedningen måste kallas in, krävde bland annat Moderaterna och Liberalerna häromveckan.
slut Citat
Jag tycker det är rätt komiskt av Moderaterna, de som svarat för den största slakten av det svenska försvaret att klaga. :rofl

Själv tycker jag det är rätt obegripligt att EU "inte kan försvar sig själva".
Det räcker med att jämföra BNP för EU och Ryssland.
För att det för mig ska framgå som orimligt med ett rysskt angrepp, ekonomin saknas.
Och vad det gäller Ukraina, är det ett land, fritt från korruption, en väl fungerande demokrati
eller är det en vanlig "bananrepublik" i Europa.
I så fall går det lätt förklara Biden's intresse. Bananrepubliker är ju USA's bästa vänner.
Men varför ska EU dras in i skiten ?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Även en stenålders Nokia trianguleras med ganska hög precision så fort den är påslagen.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Även en stenålders Nokia trianguleras med ganska hög precision så fort den är påslagen.
Dock krävs det lite extra för att ta del av dessa uppgifter.
Citat: "Tvångsmedlet får användas vid en förundersökning om brott för vilket det inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år eller för vissa särskilt angivna brott, som utreds av Säkerhetspolisen."

Dagens skratt bjuder dock Google på. Man har börjat sälja sin egen VPN-lösning. Man lär nog ha rökt på rätt bra för att anlita deras VPN-tjänst för att vara "privat". Min E51 funkar fortfarande och är batteriet klart godkänt. Suddgummitangentbordet börjar dock bli smetigt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Dock krävs det lite extra för att ta del av dessa uppgifter.
Citat: "Tvångsmedlet får användas vid en förundersökning om brott för vilket det inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år eller för vissa särskilt angivna brott, som utreds av Säkerhetspolisen."

Dagens skratt bjuder dock Google på. Man har börjat sälja sin egen VPN-lösning. Man lär nog ha rökt på rätt bra för att anlita deras VPN-tjänst för att vara "privat". Min E51 funkar fortfarande och är batteriet klart godkänt. Suddgummitangentbordet börjar dock bli smetigt.
Med tanke på marknadsandelarna på Mobilmarknaden Android 70% och iOS 29%
och på webbläsare Chrome 63%, Safari 19%, Edge 4%, Opera 2%
så tror jag det kommer gå hur bra som helst för Googles VPN tjänst !

Inte konstigare än att 1931-32 fanns det en enda svensk journalist ( en frilansande Agne Hamrin) som tyckte det var värt besväret att följa Adolf Hitlers valkampanj.
Svensk press tyckte AH var en pajas som inte var värd lägga tid på 1931 och 1932.

En tysk han talade med då, Theodor Heuss gav svaret till honom på vad är nazismen?
"En kombination av brutalitet och dilettantism!"
från Agne Hamrin's: I Fascismens Europa

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nothvolt, tillsammans med Volvo cars, bygger ny fabrik i Götlaborg.
Ska ge 3000 arbetstillfällen och stå klar 2025.

Jag skrev för länge sedan att de länder som står i framkant av el-omställningen har mycket att vinna.
Jag är glad åt att beslutsfattare, både i näringsliv och inom politiken, ser det på samma sätt! :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ska ge 3000 arbetstillfällen och stå klar 2025.
Ge det ett par år och den flyttas till någon av det forna Sovjet-kolonierna eller Kina när kvartalsrapporten blir för klen. Vi Svenskar är jäkla duktiga på att dra igång komplexa saker men rackarns dåliga på att värdesätta NPI och FPY.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA