Ett ytterst teoretiskt men inte särskilt genomtänkt resonemang. Tror inte heller det delas av särskilt många i LO som röstar SD, dvs den största delen LO-anslutna.
Dessutom är inte ett fackförbund en ideell förening som alla andra, med din bakgrund känner du säkert till deras särställning på arbetsmarknaden och även i andra delar av samhället.
Påminner lite om det eviga "Facebook är ett privat företag, om de vill censurera 4mdr användare så är det ju helt frivilligt att starta ett eget Facebook".
Varför inte, "om någon är missnöjd med Rysslands aggressioner kan den nu starta ett bättre Ryssland?!"
Så försök att sansa dig lite även om jag förstår att du är lycklig över mobbningen.
Nope jag är inte lycklig över någon mobbing, jag tycker att det är principiellt fel att partisympatier skall spela någon roll i dessa sammanhang.
Däremot så kan jag förstå varför det ser ut som det gör och det är fortfarande så att S-sympatier är i majoritet bland LO-medlemmarna. Beslutet togs på deras kongress.
Men - rätten att rösta som man vill skall stå över det mesta andra i samhället. Det skall inte ses som en rätt att ens påståenden skall slippa ifrågasättas men du skall inte få dina livsvillkor påverkade beroende på om du röstat ”rätt” eller inte. Därför tycker jag personligen att det är fel när en person inte kan vara ombud trots att medlemmarna röstat fram denne (som jag förstått det).
Men att LO stödjer S, det är både väntat och beslutat i demokratisk ordning. Man behöver som medlem i en förening inte hålla med i alla frågor men det ingår att respektera kongressens/årsmötets beslut. Eller gå ur då om man nu inte kan leva med det.
Följer därav också att jag hyser den största tolerans mot dig och dina åsikter Markus även om jag ibland/ofta argumenterar emot dig och tycker du har fel. Jag skiljer på sak och person.