Sverige idag..

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Är väl kanske en övertro på sin egen förmåga att alltid vara den som regisserar föreställningen.

En kort analys över utfallet av historiskt användande av samma strategi borde antyda att en ny taktik kanske inte är en helt usel idé.

Raderad medlem 51742

Guest
En kort analys över utfallet av historiskt användande av samma strategi borde antyda att en ny taktik kanske inte är en helt usel idé.
Hade sådana förmågor funnits i regeringskansliet undrar jag om den här tråden ens hade existerat.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Precis den. Sådana artiklar brukar ju oftast följas av att det omtalade materialet dyker upp lite vid sidan om samtidigt eller strax efter. Det är ju uppenbart redan på drift.

Det intressanta är ju, om det nu är samma dokument, varför man inte lämnat de till kommissionen direkt utan omvägar?
Känns som att det bör vara värre saker än ett par olyckliga formuleringar.
Varför?

Sannolikt för att Ebba Busch ord om "berått mod" inte var någon överdrift.

15,600 döda, det är närmre 20 Estonia det, helt i onödan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är väl en alldeles oerhört intressant fråga. Iaf för mig.
Att man vill dölja något ganska graverande tror jag är ganska klart. Vad man vill dölja och därmed orsaken till att man vill mörka vill jag veta.
:tummenupp

Och vem tror att man nu faktiskt delat ut de dokument som kommissionen ville se?
(Spoiler: INGEN!!!)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att man vill dölja något ganska graverande tror jag är ganska klart. Vad man vill dölja och därmed orsaken till att man vill mörka vill jag veta.
Ja, absolut. Helt enig.

Jag tror inte det blir några överraskningar, utan kommer innehålla ungefär:

Övertro på FHM och deras socialdemokratiska företrädare

Allmän socialdemokratisk arrogans och personlig lathet

Bristande förmåga att ta till sig fakta och vetenskap, låg intelligens och ingen relevant utbildning

Inga incitament att lyckas, tvärtom

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Ja, absolut. Helt enig.

Jag tror inte det blir några överraskningar, utan kommer innehålla ungefär:

Övertro på FHM och deras socialdemokratiska företrädare

Allmän socialdemokratisk arrogans och personlig lathet

Bristande förmåga att ta till sig fakta och vetenskap, låg intelligens och ingen relevant utbildning

Inga incitament att lyckas, tvärtom

Så kan det se ut.
Med lite större tur finns det på alvar graverande material som bör rendera avgångar mm. Bra valfläsk liksom.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Man kanske vill dölja en massa dokument som borde finnas men som inte finns?
Eller dokument med en massa sk killgissningar?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Inte ett otroligt scenario.
Ibland förvånas jag över att man från politikerhåll är så oerhört främmande för strategin med att helt enkelt erkänna ett eventuellt fel.
Jag tror att man i det här fallet skulle kunna komma ganska långt med att påtala att det hela var nytt och okänt (mnja) och att man därmed hade väldigt svårt att göra en korrekt analys. Därför blev inte alla beslut helt bra i retroperspektiv.
Då kunde man förmodat skapa förståelse och en viss empati för situationen istället för som nu misstänkliggöra sig själv och skapa motsättningar. Knappast förtroendebyggande. Särskilt inte med Hallengren som front...
Nej, det hjälper inte.
Att INTE ha Agenda och protokoll för varje möte som specar diskussionen, beslut, ansvar och deadline - är oerhört graverande!

Synnerligen anmärkningsvärt att man slarvar så mycket med jobbet då man förväntas leda landet, dess invånare och ALLAS skattepengar.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Nej, det hjälper inte.
Att INTE ha Agenda och protokoll för varje möte som specar diskussionen, beslut, ansvar och deadline - är oerhört graverande!

Synnerligen anmärkningsvärt att man slarvar så mycket med jobbet då man förväntas leda landet, dess invånare och ALLAS skattepengar.

Det håller jag med om. Kan va lämpligt påminna sig själv om att det är regeringen med anhang vi pratar om. Alltså den yttersta spetsen av statsapparaten, inte ett grupparbete i årskurs 8.

Raderad medlem 51742

Guest
Man kan ju tänka sig att praxisen som verkar finnas på regeringskansliet med att inte dokumentera denna typ av möten inte handlar om lättja utan snarare att kringgå offentlighetsprincipen genom att minimera dokumentation som i framtiden skulle kunna användas emot en.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...