Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Torgmöte med Alternativ för Sverige nu kl 14, in och lyssna på sunt förnuft, Swexit, Återvandring av systembelastare, halvera bränslepriset mm

Alternativ för svärje tjänar inget annat syfte än att stjäla röster som annars hade kunnat gå till ett parti som verkligen kommer in i riksdagen.

Lite som alla kommunistfalanger på vänsterkanten som bara splittrar dom som röstar V och gör att en massa röster försvinner upp i tomma intet.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Du förstår inte, så SD hade t ex 18% när de kom in i Riksdagen 2010 menar du??

Och vad har de uträttat på 12 år?, blivit ett pk-parti?

Alla borde tänka sunt förnuft, men de vill tänka dumt förnuft och vissa röstar på den styrda oppositionen SD.

Men tanka för 29kr/litern du

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Bra men ta inte några M eller SD väljare tack.
Bra? "Men ta inga M el SD väljare" ??

Så 8-klövern ska fortsätta slakta landet?

Det är väl en andel fd naiva och okunniga röster från just SD och M som vi kan få.

Men även folk som vaknat upp från andra partier och insett 40 år av lögner...

Politiker ska inte vara ett yrke, bort med karriärspolitikerna, inför Riksrätt, och evig trohet mot Gustav Kasselstrand!

Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Det är väl en andel fd naiva och okunniga röster från just SD och M som vi kan få.

Politiker ska inte vara ett yrke, bort med karriärspolitikerna, inför Riksrätt, och evig trohet mot Gustav Kasselstrand!
Det är klart att det blir kontraproduktivt om de tar 2-3% av rösterna och ändå inte kommer in i riksdagen.

Ska man taktik¨rösta för att öppna väg för AfS så bör man rösta på SD.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Det är klart att det blir kontraproduktivt om de tar 2-3% av rösterna och ändå inte kommer in i riksdagen.

Ska man taktik¨rösta för att öppna väg för AfS så bör man rösta på SD.
Släpp förtroendet för SD, de är ägda! Det är just taktikröstandet som är problemet, rösta vad ni tycker istället så hade AfS 25% direkt!

Vill du ta bort bränsleskatten? -JA!

Slopa miljarder i meningslösa bistånd -JA!

Återvandring av 2 miljoner systembelastsre?
-JA!

Hyra fängelseplatser någonstans vid polcirkeln och skicka dit politiker och gruppvåldtäktdrägg?
-JA ?

Platt skatt? -JA!

Vill du att Landförrädarna i Riksdagen ska kunna straffas? -JA, Riksrätt

Osv osv

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tror du ens på det där själv?

Dom kommer aldrig över 4%

Röster i soptunnan helt enkelt
Så SD hade t ex 18% när de kom in i Riksdagen 2010 menar du??

Tror? AfS är det vad jag vill

Nu ska jag titta på min favoritkanal

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om det här med en spärr på 4% är ett problem så tycker jag vi åtgärdar det problemet istf att folk inte ska rösta på de som de egentligen vill.
Identifiera problemet, inte symtomen på problemet, och lös det.
Nej, en % spärr behövs, kanske till och med högre än så.

Tänk dig en spärr som hållit extremistpartiet MP utanför, vilken dröm

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Släpp förtroendet för SD, de är ägda! Det är just taktikröstandet som är problemet, rösta vad ni tycker istället så hade AfS 25% direkt!

Vill du ta bort bränsleskatten? -JA!

Slopa miljarder i meningslösa bistånd -JA!

Återvandring av 2 miljoner systembelastsre?
-JA!

Hyra fängelseplatser någonstans vid polcirkeln och skicka dit politiker och gruppvåldtäktdrägg?
-JA ?

Platt skatt? -JA!

Vill du att Landförrädarna i Riksdagen ska kunna straffas? -JA, Riksrätt

Osv osv
25% - no way. Dock ställer jag mig bakom alla dina JA, men det betyder inte att jag röstar på dem. SD har i vart fall rensat bort 90% av alla inavlade grisknullande bönder. Vart tog de vägen? Yep.
Om det här med en spärr på 4% är ett problem så tycker jag vi åtgärdar det problemet istf att folk inte ska rösta på de som de egentligen vill.
Sant. 249 riksdagsplatser, 0,4% för att få en plats hade helt klart öppnat upp för nytänkande.

I så fall vill jag ha en spärr på 40% så sossarna trillar ur. Eller så accepterar man det folk röstar fram utan att ha för höga hinder som används av de etablerade partierna för att hålla tillbaka nya idéer.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Fan. Att man aldrig ska kunna äta kladdkaka och samtidigt ha den kvar.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Eller så accepterar man det folk röstar fram utan att ha för höga hinder som används av de etablerade partierna för att hålla tillbaka nya idéer.
+1 och +2.

Alla röster totalt på alla partier som respektive ligger under 4%, är de mindre värda demokratiskt sett?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Möjligt men nu är det inte så.
AfS är ett parti som även om de har rätt i de tre frågor de driver inte ens anses att kunna samarbeta med SD. Så vad ska AfS stödja OM de kom in i Riksdagen? SD och M så klart.

MED har samma problem för övrigt.

Det är det ungdomsförbund som spårat ur, inget att lägga någon uppmärksamhet alls på.

Hur går det för Jeff Ahl och hans munskydd förresten?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Utöver att du verkar lite uppjagad så verkar du blanda ihop några olika frågor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Uppjagad, varför det? Det väl du som citerade mig först, varpå jag förklarade. Håll med eller håll inte med.
Om du inte är uppjagad men ändå uttrycker dig så där så illustrerar du en av AfS oöverstigliga utmaningar.

Jag lyssnade på deras podd några gånger, mesta tiden gick åt att prata skit om SD. Så de siktar på egen majoritet alltså, ja det är nog en bit bort för en handfull arga pojkar.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Om du inte är uppjagad men ändå uttrycker dig så där så illustrerar du en av AfS oöverstigliga utmaningar.

Jag lyssnade på deras podd några gånger, mesta tiden gick åt att prata skit om SD. Så de siktar på egen majoritet alltså, ja det är nog en bit bort för en handfull arga pojkar.
Nu kommer jag inte rösta på afs men de kan indirekt få inflytande om många röstar på dem trots att de inte samarbetar med någon.

Typ som SD som har haft extremt lågt direkt inflytande trots bra valresultat. De har istället lyckats förskjuta spelfältet. Lyssnar man på migrationsdebatten nu och för 10 år sedan lät det väldigt annorlunda från sjuklövern.

Så länge SD tar täten ut i kanten och fortsätter så är AfS överflödiga. Skulle de vilja bli mer mainstream så behövs partier som AfS för att skaka liv i dem.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jeff Ahl är en väldigt bra politiker.

Han har inte haft med några munskydd att göra vad jag vet.

Arga pojkar, lol. Vi har inte missat att landet står i brand till skillnad från övriga.

Fnns andra länder med ett styre och likheter av vad AfS står för. Självklarheter där.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024