1.
https://www.svensktnaringsliv.se/utanforskap/ 40% av befolkningen är självförsörjande. 60% inte, varav 2/3 av dessa 60% är i ej arbetsför ålder. Det blir 20% där invandrarbakgrund är kraftigt överrepresenterad. Beräkningen jag länkar till är kraftigt förenklad och allt tyder på att det är mer än så.
2. Det har inte glömts bort. De debatterade de frågorna flitigt men det var inget magiskt som skedde när de kom in i riksdagen. Förändring tar tid och nu har nästan samtliga partier insett att invandring leder till importerad arbetslöshet och kriminalitet.
3. Jag har inget mot den formuleringen. Jag har inget mot att du kallar den formuleringen, SD eller mig för rasist. Jag förstår inte riktigt varför du ens tar upp den punkten. Har du hört någon säga mot? Vissa ser SD som rasister, andra inte. Vissa ser V som kommunister, andra inte. Det ska också tilläggas att vi importerar rasism och antisemitism i hög grad. Vilka tror är mest rasistiska; gemene svensk eller gemene arab?
Vad är det du vill få fram? Att SD är dåliga och att massinvandring är bra? Ta gärna ställning för en egen åsikt så blir det enklare att diskutera. Om du har alternativa lösningar i dessa frågor tycker jag du ska presentera dessa.