Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Konsekvenserna av att NATO startar krig mot Ryssland är lång värre än vad som händer nu.
Det är den krassa verkligheten.
Vilket betyder att med de starka NATO sympatierna som skymtar i Media så får de de som vill hjälpa Ukraina åka dit själva. De kommer inte får stöd från NATO.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det viktigaste är väl han väljer mål vid Halmstad ?
För jag läste om att i Halmstad undrade LVn hur det skulle gå ta sig till Stockholm när behov uppstod.
För tydligen är Patrioterna avsedda för "Stockholm".

Var dom är placerad och tänkta att placeras tänker jag inte kommentera.

Däremot är det ju synd att vi inte köper det bästa på marknaden när vi ändå köper.

Men det är ju ett klart snäpp upp från att behöva hämta det som står på museum.

Marinen har börjat slå sina lovar runt Vasa museumet har jag hört...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fråga, vad är era teorier om vad ett anfall på Sverige skulle kunna mynna ut i från ett ryskt perspektiv.
Det är ganska otroligt att de föreställer sig att de kan styra Sverige eller hitta någon svensk som vill göra det å deras vägnar.
Låt oss säga att de anfaller och besegrar oss, vad är det för nya direktiv vi skulle behöva följa för att få fred?
Gotland? Inte gå med i NATO?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fråga, vad är era teorier om vad ett anfall på Sverige skulle kunna mynna ut i från ett ryskt perspektiv.
Det är ganska otroligt att de föreställer sig att de kan styra Sverige eller hitta någon svensk som vill göra det å deras vägnar.
Låt oss säga att de anfaller och besegrar oss, vad är det för nya direktiv vi skulle behöva följa för att få fred?
Gotland? Inte gå med i NATO?

Putler skulle ju direkt tillsätta Göran Greider som marionett.

Nja, jag tror du är rätt inne med Gotland och inget Nato, men med tillägg att fritt få basera vapen och trupp längs svenska gränser som "skydd" mot det fruktansvärt aggresiva Nato som kommer allt närmare Ryssland för varje dag

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Svenska folket har varit naiva.
Svenks folket fortsätter att vara naiva.

Man skulle nästan kunna tro att svensks folket ÄR naiva.
En effekt av "200 års fred" ? Darwin har inte sorterat bort ett antal naivister.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Måhända var det en smula naivt att låta dem undslippa ansvar med den förvekligade ursäkten att de varit naiva. Sicket skådespel.

Ja, alla stora företag söker ledare som bevisat sig ha intellektuell kapacitet men svenska folket vill tydligen ha naiva obildade ledare för landet.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja, alla stora företag söker ledare som bevisat sig ha intellektuell kapacitet men svenska folket vill tydligen ha naiva obildade ledare för landet.
Nja det är väl valsystemet med partival som premierar partimedlemmar som håller käften och röstar som partiordföranden # tycker som premierar naivister och JA-sägare.

# Leder till som jag ser att svensk politik innehåller många exempel på fascism dvs partiledningen eller partiledaren bestämmer snabbt vad som gäller oavsett vad som står i partiprogrammet.
Citat: förespråkade fascisterna framför allt elitstyre

Sedan undviker man väl att få upp problem på agendan om det går att undvika, jämför Göteborg,
Citat: "Sociologen Maria Wallin, som genomfört 200 intervjuer med nyckelpersoner, larmade hösten 2020 i media om en utbredd tystnadskultur inom Göteborgs Stad. Detta efter att hon inte hade fått gehör inom sin förvaltning. Intervjuerna gav en tydlig bild om hur anställda tystas genom hot, våld och otillbörlig påverkan från klaner och kriminella gäng. Hon rapporterade också om att anställda tystas internt av stadens chefer som inte vill veta, inte tar problemen vidare och skönmålar verkligheten." Min fetmarkering
från
Kommer att tänka på Stefan Löwen som inte kände till säkerhetsproblemen i Transportstyrelsen.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nja det är väl valsystemet med partival som premierar partimedlemmar som håller käften och röstar som partiordföranden # tycker som premierar naivister och JA-sägare.

# Leder till som jag ser att svensk politik innehåller många exempel på fascism dvs partiledningen eller partiledaren bestämmer snabbt vad som gäller oavsett vad som står i partiprogrammet.
Jag känner folk som har gjort politisk karriär.

Det handlar om att väldigt försiktigt pröva sina tankar internt för att se om det finns någon bärighet i dom, och får man minsta mothugg så lägger man ner direkt och man följer alltid parti-hummen.

En politiker som sticker ut klättrar aldrig.

En politker med driv i, blir ju snabbt kastrerad av partiet och satt på någon tjänst som inte leder någon vart, medans den som är snabbast på att följa partilinjen i alla frågor klättrar.

Sen känner jag ju Jonas Sjöstedt, kanske den politiker som har fjäskat minst för att klättra, men det berodde bara på att hans linje stämde så väl med partilinjen ändå.
Jag undrar vad för kommunistledare han har bild på upphängde i sitt hus i Vietnam...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Seadn undviker man väl att få upp problem på agendan om det går att undvika, jämför Göteborg,
Citat: "Sociologen Maria Wallin, som genomfört 200 intervjuer med nyckelpersoner, larmade hösten 2020 i media om en utbredd tystnadskultur inom Göteborgs Stad. Detta efter att hon inte hade fått gehör inom sin förvaltning. Intervjuerna gav en tydlig bild om hur anställda tystas genom hot, våld och otillbörlig påverkan från klaner och kriminella gäng. Hon rapporterade också om att anställda tystas internt av stadens chefer som inte vill veta, inte tar problemen vidare och skönmålar verkligheten." Min fetmarkering
från
Kommer att tänka på Stefan Löwen som inte kände till säkerhetsproblemen i Transportstyrelsen.

Ja, så ser jag också på det. Men till sist är det ju svenska folket som röstar fram dom.

Nämner man ämnet så brukar mothugget vara att man vill ha "vanliga människor" som sina ledare.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag känner folk som har gjort politisk karriär.

Det handlar om att väldigt försiktigt pröva sina tankar internt för att se om det finns någon bärighet i dom, och får man minsta mothugg så lägger man ner direkt och man följer alltid parti-hummen.

En politiker som sticker ut klättrar aldrig.

En politker med driv i, blir ju snabbt kastrerad av partiet och satt på någon tjänst som inte leder någon vart, medans den som är snabbast på att följa partilinjen i alla frågor klättrar.

Sen känner jag ju Jonas Sjöstedt, kanske den politiker som har fjäskat minst för att klättra, men det berodde bara på att hans linje stämde så väl med partilinjen ändå.
Jag undrar vad för kommunistledare han har bild på upphängde i sitt hus i Vietnam...
Känner du honom så kan du ju fråga. Jag är allt annat än vänster men samtidigt upplever jag Sjöstedt som rakryggad vänstergubbe men inte som kommunist.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Känner du honom så kan du ju fråga. Jag är allt annat än vänster men samtidigt upplever jag Sjöstedt som rakryggad vänstergubbe men inte som kommunist.
Känner/kände Det är många år sedan vi pratades vid, och jag har honom inte på några sociala media.

Jo, han är rakryggad och vänster och med tanke på att han är äldre än mig så lär han vara gubbe vid det här laget.

Men han gick med i Kommunistisk ungdom 1978 och var sedan redaktör för Röd Press, och vi jobbade ihop dagligen i ett års tid så jag tycker mig ha en god bild av hans syn på kommunism...
Vi dikuterade politik ibland, på ett civilcerat sätt, men det närmaste vi kom samstämmighet var när vi båda sjöng "Staten och Kapitalet" av Ebba Grön.
(vi sjöng nämligen båda falskt, och var således nära på sammstämmiga)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Svensk tvångfinansierad statsmedia går Kremls ärenden:

Vi som skulle ha PublicService för att få OBEROENDE nyheter i händelse av krig....
Det var så viktigt att få ut propag... oberoende nyheter att dom tog bort möjligheten att välja bort det, istället tvångsfinansierar vi alla Kreml-propagandan med skatten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Vi som skulle ha PublicService för att få OBEROENDE nyheter i händelse av krig....
Det var så viktigt att få ut propag... oberoende nyheter att dom tog bort möjligheten att välja bort det, istället tvångsfinansierar vi alla Kreml-propagandan med skatten.
Man tror inte det är sant.
Men det är det nog

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Åter igen visar Lars Wilderäng vilken tomte han är, antagligen tror han sig kunna höja sitt eget anseende genom att klaga på andra men istället visar Lasse bara hur vinklad han själv är på sin blogg.
Det handlar alltså inte om hela public service utan det handlar om vad en korrespondent lokaliserad i Moskva ska kunna säga utan att riskera sin egen säkerhet.

Skulle Lasse själv befinna sig i Moskva så skulle han garanterat vara minst lika feg själv med sin rapportering. Han är dessutom antagligen kränkt och sur på public service för att dom insett att han är en foliehatt och slutat bjuda in honom som gästtyckare.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA