Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har bara bra erfarenheter av ambulanssjukvården faktiskt.

För 10 år sedan bev jag allvarligt förkyld/sjuk, med den värsta hostan jag någonsin sett/hört någon ha.
Min mamma kom förbi på morgonen en dag för att se hur jag mådde, hon tyckte definitivt att jag skulle skjutsas in till vårdcentralen åtminstonde.
Vårdcentralen konstaterade att jag hade kritiskt låg syresättning av blodet och ringde en ambulans. (vi föreslog att vi skulle åka egen bil, men det var inte tal om det)
Efter all möjlig medicin och syrgas och undersökningar ville dom lägga in mig på lassarettet eftersom dom inte hittade något, vilket jag vägrade (jag har i det närmaste lasarettsfobi, dit åker man för att dö)
Så jag tog en taxi hem.

Dagen efter mådde jag ännu sämre, nytt besök på vårdcentralen, ännu sämre värden, ny ambulans till lassarettet, nu karusell med prover och undersökningar och slutligen inläggning.
Sedan låg jag inlagd en månad med konstant syrgas och var väl vid medvetande av och till.

Bästa av allt, dom hittade ingen orsak, dom vet inte vad som gjorde att jag piggnade till och dom vet inte om det kan återkomma.

När Covid bröt ut och rapporterna om hur folk drabbades tänkte jag "det låter som det jag hade" (det är det ju garanterat inte), den skiten vill man inte uppleva igen", så jag kontaktade min vårdcentral och bad om att få vaccin så fort det fanns tillgängligt, men fick veta att jag inte tillhörde rätt ålderskategori eller någon riskgrupp som var prioriterad, så dom tyckte att självisolering var bästa skyddet för mig.
Så det var några ångestfyllda månader av självisolering innan jag fick vaccin.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Kratoz: Ja men det kanske var tack vare jag åt Xarelto som jag klarade Covid-19 i månadsskiftet Mars-April 2020. Skyddar mot blodproppar i lungorna.
Så jag tycker inte det var trist.
Utan är väldigt glad över den fina insatsen som sjukvården i Göteborg gjorde.
När jag behövde den. Tur X:et fattade allvaret och ringde 112.
Så ge dom en glad tumme ! Det tycker jag dom är värda ! Jag är väldigt glad över insatsen !
Klart man gillar när allt fungerar och allt utförs som avsett. Tror de får stå ut med mycket. Misär, desperation och att uppleva tragedier få andra behöver. Därtill har vi nutidens nytillkomna problem som inte borde existera med avseende på blåljusattacker och sabotage med fara för personlig säkerhet. Dessa oönskade nutidsdokument.
Tänker inte försöka förklara vad jag sett och upplevt. Därtill är jag för luttrad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
03c84f658fa05846c42b3c911b95754f.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Hade facket på besök idag o jag e jhu inte med iomed den röda nyansen.

Men ifrågasätta vad i helvete dom sponsrar sossarna med 50 millar för när dom ärke nötterna inte fattar ett jota om vad som e viktigt för ett land..

Kort o gott ett land skall skötas som ett aktie bolag där en viss budget finns och den skall följas, det finns en plan och en uppföljning av planen, man anställer kompetent personal till viktiga saker o poster.

Svea rikes riktad är så långt från ett aktie bolag det någonsin går att komma.

Då får man en tom blick av den skallade representanten och ett svar, det vill inte jag diskutera med dej, nä men fuck facket då. Så åt jag 5 korv med bröd för att hämnas. ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade facket på besök idag o jag e jhu inte med iomed den röda nyansen.

Men ifrågasätta vad i helvete dom sponsrar sossarna med 50 millar för när dom ärke nötterna inte fattar ett jota om vad som e viktigt för ett land..

Kort o gott ett land skall skötas som ett aktie bolag där en viss budget finns och den skall följas, det finns en plan och en uppföljning av planen, man anställer kompetent personal till viktiga saker o poster.

Svea rikes riktad är så långt från ett aktie bolag det någonsin går att komma.

Då får man en tom blick av den skallade representanten och ett svar, det vill inte jag diskutera med dej, nä men fuck facket då. Så åt jag 5 korv med bröd för att hämnas.
Vad var det för korv?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja då tar Polen och testar NATO vad NATO står för.

Vägrar USA / NATO så är saken klar för mig. USA vill 2022 lika lite som vid 1:a och 2:a Världskrigen bli indraget i Europeiska konflikter.
Där idag en av deltagarna är en Kärnvapenmakt.

Och lika bra att Europeerna får det här klart för för sig.
Dags att se över det egna försvaret.

Den andra möjligheten är givetvis att det som händer i Ukraina inte är ett folkmord av den storleken som det var risk för i Jugoslavien när Kosovo ville bryta sig ut.
Och alltså inget skäl för NATO att ingripa. Enbart mediaöverdrifter från Ukraina.

Bara välj själv vilket alternativ du tror på.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja då tar Polen och testar NATO vad NATO står för.

Vägrar USA / NATO så är saken klar för mig. USA vill 2022 lika lite som vid 1:a och 2:a Världskrigen bli indraget i Europeiska konflikter.
Där idag en av deltagarna är en Kärnvapenmakt.

Och lika bra att Europeerna får det här klart för för sig.
Dags att se över det egna försvaret.

Den andra möjligheten är givetvis att det som händer i Ukraina inte är ett folkmord av den storleken som det var risk för i Jugoslavien när Kosovo vill bryta sig ut.
Och alltså inget skäl för NATO att ingripa. Enbart mediaöverdrifter från Ukraina.

Bara välj själv vilket alternativ du tror på.
Konsekvenserna av att NATO startar krig mot Ryssland är lång värre än vad som händer nu.
Det är den krassa verkligheten.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Konsekvenserna av att NATO startar krig mot Ryssland är lång värre än vad som händer nu.
Det är den krassa verkligheten.

Fast Ryssland krigar ju inte mot Ukraina, det är ju bara en specialoperation för att rensa bort nazister. Följaktligen kan väl NATO hjälpa till med specialoperationen och skydda civila utan nazistiska sympatier. :va

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
...som någon nylig analys kom fram till, Sverige skulle isf få kunna smaka på FEM kärnvapenladdningar.
Dom FEM skjuter vi väl ner med Patriot ! ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dom FEM skjuter vi väl ner med Patriot ! ?
Tja, man kan ju hoppas, men vi har ju inte köpt dom bästa robotarna till Patriotsystemet.

Det beror ju också på hur Putler väljer att leverera kärnvapnen.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Tja, man kan ju hoppas, men vi har ju inte köpt dom bästa robotarna till Patriotsystemet.

Det beror ju också på hur Putler väljer att leverera kärnvapnen.
Det viktigaste är väl han väljer mål vid Halmstad ?
För jag läste om att i Halmstad undrade LVn hur det skulle gå ta sig till Stockholm när behov uppstod.
För tydligen är Patrioterna avsedda för "Stockholm".

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati