Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åter igen visar Lars Wilderäng vilken tomte han är, antagligen tror han sig kunna höja sitt eget anseende genom att klaga på andra men istället visar Lasse bara hur vinklad han själv är på sin blogg.
Det handlar alltså inte om hela public service utan det handlar om vad en korrespondent lokaliserad i Moskva ska kunna säga utan att riskera sin egen säkerhet.

Skulle Lasse själv befinna sig i Moskva så skulle han garanterat vara minst lika feg själv med sin rapportering. Han är dessutom antagligen kränkt och sur på public service för att dom insett att han är en foliehatt och slutat bjuda in honom som gästtyckare.
Haha vadå, trodde han var värsta auktoritet på området.
Berätta varför han är pajas, älskar (som bekant) pajkastning

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha vadå, trodde han var värsta auktoritet på området.
Berätta varför han är pajas, älskar (som bekant) pajkastning

Det är sånt här från honom hela tiden. Han skriver med en ton som att han är påläst om olika ämnen men när skulle han ha tid att läsa på om alla dessa ämnen som mest sitter och tjattar på twitter och sin blogg.
Desto mer man läser desto oftare ser man alla fel han har där inom områden där man själv har lite kunskap och då kan man ju gissa hur han hanterar andra områden.

Han sitter mest och killgissar. Ibland blir det lite extra komiskt som när några pundare stal militärfordon och Lasse skrev "initierade" inlägg om hur spetznasagenter stulit militärbilarna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är sånt här från honom hela tiden. Han skriver med en ton som att han är påläst om olika ämnen men när skulle han ha tid att läsa på om alla dessa ämnen som mest sitter och tjattar på twitter och sin blogg.
Han sitter mest och killgissar. Ibland blir det lite extra komiskt som när några pundare stal militärfordon och Lasse skrev "initierade" inlägg om hur spetznasagenter stulit militärbilarna.
Haha ja men så är väl alla proffstyckare från höger till vänster och upp och ner.
Tomas Gür är en sådan typ. Kan allt, klagar på alla, personifierar gnällhögern rätt bra, även om han i sak så gott som alltid har rätt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha ja men så är väl alla proffstyckare från höger till vänster och upp och ner.
Tomas Gür är en sådan typ. Kan allt, klagar på alla, personifierar gnällhögern rätt bra, även om han i sak så gott som alltid har rätt.

Gå in och trolla honom lite, men visa inte dina SD-sympatier för då åker du ut från Lasses vitlista snabbare än du hinner säga foliehatt.
Blir han sur på dig så tar han fram sitt alter ego "Ben Dover" som då kommer in och tilltalar dig med fula ord och vad han gjort med din mamma.
Ben Dover åker dock aldrig ut från Lasses vitlista oavsett hur illa han beter sig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gå in och trolla honom lite, men visa inte dina SD-sympatier för då åker du ut från Lasses vitlista snabbare än du hinner säga foliehatt.
Blir han sur på dig så tar han fram sitt alter ego "Ben Dover" som då kommer in och tilltalar dig med fula ord och vad han gjort med din mamma.
Ben Dover åker dock aldrig ut från Lasses vitlista oavsett hur illa han beter sig.
Haha jag vet inte ens om jag har Twitter, men det är där denna arga man håller hus?
Så han ogillar SD? Det kan man förstås få göra, är det något särskilt skäl?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Haha jag vet inte ens om jag har Twitter, men det är där denna arga man håller hus?
Så han ogillar SD? Det kan man förstås få göra, är det något särskilt skäl?

På twitter och sin blogg, cornucopia.se håller han väl till vad jag vet. Har du inte twitter så kommentera i bloggen.

Största anledningen till att han är emot SD är nog bara för att han den vägen hoppas höja sin status inom media gissar jag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På twitter och sin blogg, cornucopia.se håller han väl till vad jag vet. Har du inte twitter så kommentera i bloggen.

Största anledningen till att han är emot SD är nog bara för att han den vägen hoppas höja sin status inom media gissar jag.
Om man vill höja sin status borde man nog vara opolitisk i den rollen

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Det handlar alltså inte om hela public service utan det handlar om vad en korrespondent lokaliserad i Moskva ska kunna säga utan att riskera sin egen säkerhet.
Genom att SVT har bestämt att man inte får rapportera om KRIG från Moskva är det självmål då du kan ge dig på att Ryssarnas "media" kommer att dra nytta av Berts reportage för SVT

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Genom att SVT har bestämt att man inte får rapportera om KRIG från Moskva är det självmål då du kan ge dig på att Ryssarnas "media" kommer att dra nytta av Berts reportage för SVT

Det är Ryssland som har bestämt detta, 15 års fängelse i potten.

Så frågan är om man skall vara där eller inte vara där.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Litar du inte på ditt eget omdöme?

Och hur kommer det sig att du läser på Lasses blogg ifall du nu är så noga med att allt ska vara fakta?
Jag ställer lite annorlunda krav på media jag tvingas betala för, som har i sitt uppdrag att vara oberoende public service.

Det händer att jag läser RT också, men då är det ju klart vem som är avsändare

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag ställer lite annorlunda krav på media jag tvingas betala för, som har i sitt uppdrag att vara oberoende public service.

Det händer att jag läser RT också, men då är det ju klart vem som är avsändare

Det är en farlig väg du vill ge dig in på när du kräver att vissa ska censureras.
Dessvärre har cancelkulturen dessa krav på censur av information pågått i många år nu och det verkar bara bli värre och värre för varje år som går och spridas till människor som jag inte alls tror skulle stött sånt för 10 år sedan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är en farlig väg du vill ge dig in på när du kräver att vissa ska censureras.
Dessvärre har cancelkulturen dessa krav på censur av information pågått i många år nu och det verkar bara bli värre och värre för varje år som går och spridas till människor som jag inte alls tror skulle stött sånt för 10 år sedan.
Har jag krävt att någon ska censureras?

Jag har krävt att med skatt betald statsmedia, sk public service ska säga sanningen och inte rätta sig efter vad en galen diktator säger.
(Nu är ju inte Putin här och kan försvara sig)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, du kräver censur om SVT bara ska få tillåtas rapportera från Ukrainas sida.
Nej, jag kräver att dom ska rapportera sanningen oavsett från vilket land dom rapporterar.

Kan dom inte säga sanningen när dom befinner sig i det landet (NK, Ryssland och några till) så ska dom dra sig ur det landet och rapportera sanningen hemifrån istället

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, jag kräver att dom ska rapportera sanningen oavsett från vilket land dom rapporterar.

Kan dom inte säga sanningen när dom befinner sig i det landet (NK, Ryssland och några till) så ska dom dra sig ur det landet och rapportera sanningen hemifrån istället

Rapportera sanningen och få 15 år i fängelse? Eller kanske rent av försvinna spårlöst.

Jag tycker det är bra att se rapporter även från dessa länder även om det ställer en del krav på hur jag tolkar det hela. Dessutom förväntar och hoppas jag att vi kan få lite mer ofiltrerade rapporter från dessa reportrar någon gång i framtiden när dom befinner sig på säker mark.

Om de inte befinner sig där, vem ska då kunna ge oss sanningen i framtiden?

Vi har även Kina på den listan, och div andra länder där det försvinner journalister ibland. Tex Filippinerna där jag brukar befinna mig på vintrarna åtminstone fram till pandemin. Där folket formligen älskar sin diktator, och dessutom verkar runt hälften av de svenskar som bor där försvara honom. Dom ser bara den tillrättavisade sanningen.

En gång när på byns internetkafe när jag diskuterade med min vän som äger stället. En av de få intelligenta människor jag träffar där. Jag googlade fram lite nyhetsartiklar åt honom om försvunna journalister.
Svaret jag fick var "Fake news!" det försvann minsann inga journalister i Filippinerna. Han såg ju bättre nyheter på TV dagligen. Jag som inte bor i landet kan ju inte veta nåt om den saken.

Jag frågade hur han skulle ställa sig ifall hans egen son skulle bli skjuten av polisen med förklaring att han var knarkare. Helt utan rättegång som avgör saken innan.
Svaret var att jomen då var ju sonen knarkare...
Jag sa, men tänk om det är så att sonen egentligen bara hade legat med polisens fru.
Nej, då skulle sonen inte blivit skjuten...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag ser hellre att en reporter är på plats och väger sina ord på guldvåg än att få rapporter av någon som fått rapporter av någon på plats.
Att anpassa språkbruket utanför regionen är betydligt värre.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati