Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att dem inte särredovisades beror på att feminist och sosseägda tv mörkar framgångarna. Vi var inte långt ifrån FI som hade en egen stapel minsann.
Hahaha, framgångar? 0,31%
Men du har rätt, partiet kan ha vuxit sedan sist, det kan bli 0,34% nu och bli nästan lika stora som Fi

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Man kan ju tänka sig att detta parti 2022 inte kommer att samla särskilt många väljare som kan lägga ihop ett och ett till två.

Har man Putin som idol efter 2008 har man ganska mycket att förklara om man vill något gott för Sverige.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Man kan ju tänka sig att detta parti 2022 inte kommer att samla särskilt många väljare som kan lägga ihop ett och ett till två.

Har man Putin som idol efter 2008 har man ganska mycket att förklara om man vill något gott för Sverige.
Kommer Putin till torgmötet, eller blir det på storbildsskärm?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Det där var 2018. Tror ingen bryr sig. Jämför

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har vuxit upp på landet dock. Men det mesta visar sig i städerna först. Tror ni att de som är stadsbärande automatiskt är det "rätta"? och att sverige är tryggt och icke korrupt? Majoriteten och icke självtänkande svensken verkar tro det.

Ett klipp med sunt förnuft är inte reklam.
Den här sidan luktar pk
Det finns inga stängda ögon här men det gör inte AfS varken intressant eller relevant. Det är en politisk ungdomsgård.

Gustaf Kasselstrand hade kunnat göra skillnad i SD, nu kommer han inte ens kunna få ett jobb.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Fast här får man nyansera lite, eller så får du skriva en trudelutt om detta också.

Jag tror varken S, SD eller AfS har haft en korrekt kontakt med verkligheten vad gäller Ryssland, det gäller även mig själv för den delen.

Istället för att bara skriva om vad andra borde gjort eller har gjort så kan jag bara konstatera att jag ibland gått helt snett rörande Ryssland i min uppgivenhet över wokevänsterns framfart. Helt blåögt av mig.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det där var 2018. Tror ingen bryr sig. Jämför
Precis, men det är skillnad på folk och folk(eller parti och parti).
– Jag tycker att Sverige ska förbättra dem diplomatiska relationerna med Ryssland. Det är otroligt intressant att vara här i Moskva, säger Gustav Kasselstrand.
Låter dumt va?
Nej istället för att samtala och deeskalera ska vi såklart göra precis tvärtom.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fast här får man nyansera lite, eller så får du skriva en trudelutt om detta också.

Jag tror varken S, SD eller AfS har haft en korrekt kontakt med verkligheten vad gäller Ryssland, det gäller även mig själv för den delen.

Istället för att bara skriva om vad andra borde gjort eller har gjort så kan jag bara konstatera att jag ibland gått helt snett rörande Ryssland i min uppgivenhet över wokevänsterns framfart. Helt blåögt av mig.

Det är nog många som inte gjort en bra analys av Ryssland och deras utveckling, de finns i alla partier.

Ett klassiskt exempel på ”fiendens fiende är min vän” - dvs om man upprörts över ”wokevänstern” så har man tagit armkrok med andra som uppfattas vara motståndare till samma sak…

Även här saknar jag det klassiska Folkpartiet, som i efterhand ju fått rätt i alla de stora frågorna men som helt försvunnit eftersom väljarna belönar annat, oklart vad.

Några exempel: NATO (ja, sedan urminnes tider), synen på Ryssland, EU, försvaret (tex försvaret av Gotland och upprustning 2008), skolan (mot kommunaliseringen), invandringen (inte fler än vad vi kan ta emot på ett bra sätt), integrationen (språkkrav, boende osv), skatterna, kärnkraft, infrastrukturen, pensionssystemet, riksdagens revisorer… you name it.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att dem inte särredovisades beror på att feminist och sosseägda tv mörkar framgångarna. Vi var inte långt ifrån FI som hade en egen stapel minsann.
Att de inte särredovisades gav dem inte färre röster i alla fall.

Att FI inte borde få den mängden uppmärksamhet, dessutom positiv sådan, är däremot lätt för mig att hålla med om.

Raderad medlem 51742

Guest
Det är nog många som inte gjort en bra analys av Ryssland och deras utveckling, de finns i alla partier.

Ett klassiskt exempel på ”fiendens fiende är min vän” - dvs om man upprörts över ”wokevänstern” så har man tagit armkrok med andra som uppfattas vara motståndare till samma sak…

Även här saknar jag det klassiska Folkpartiet, som i efterhand ju fått rätt i alla de stora frågorna men som helt försvunnit eftersom väljarna belönar annat, oklart vad.

Några exempel: NATO (ja, sedan urminnes tider), synen på Ryssland, EU, försvaret (tex försvaret av Gotland och upprustning 2008), skolan (mot kommunaliseringen), invandringen (inte fler än vad vi kan ta emot på ett bra sätt), integrationen (språkkrav, boende osv), skatterna, kärnkraft, infrastrukturen, pensionssystemet, riksdagens revisorer… you name it.
På sätt och vis skulle man kunna säga samma sak om dagens liberalerna. Det har alltid funnits någon del av liberalerna som tyckt något som de sen fått rätt i. Enda problemet har varit att de inte kunna enas internt om vad de tycker gemensamt.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
De frågor jag nämner har man varit eniga om under lång tid. Detta eftersom de är konsekvenser av principiella ställningstaganden. Minns hur tex Björklund hånades från höger till vänster när han lyfte fram Rysslands långsiktiga ambitioner (M: försvaret är ett särintresse), eller när man ville införa ordning i skolan, eller språktest som incitament för invandrare att lära sig svenska eller att satsa på kärnkraften eller att gå med i NATO eller you name it.

Var är vi idag?

Raderad medlem 51742

Guest
De frågor jag nämner har man varit eniga om under lång tid. Detta eftersom de är konsekvenser av principiella ställningstaganden. Minns hur tex Björklund hånades från höger till vänster när han lyfte fram Rysslands långsiktiga ambitioner (M: försvaret är ett särintresse), eller när man ville införa ordning i skolan, eller språktest som incitament för invandrare att lära sig svenska eller att satsa på kärnkraften eller att gå med i NATO eller you name it.

Var är vi idag?
Problemet för Fp/L har väl varit att dessa frågor inte ansetts vara de viktiga frågorna för väljarna när de drivit dem. I andra frågor som ansetts viktiga, liksom i regeringsbildningen, har de velat för mycket och straffats av väljarna.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det har varit viktiga frågor då, och viktiga nu. Åsikterna har inte ändrats mellan valen utan det är snarare insikterna hos väljarna som först nu verkar ha dykt upp och alla tävlar om vem som är mest Folkpartiet 1958/1980/1986/1990/1994/2000/2008/2012… förutom Liberalerna som har tappat det helt.

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Men backade inte FP från språkkravet sen, eller jag minns fel?
Jag minns det som ett vallöfte som gav dem ett bra valresultat för att sedan inte drivas

Raderad medlem 51742

Guest
Det har varit viktiga frågor då, och viktiga nu. Åsikterna har inte ändrats mellan valen utan det är snarare insikterna hos väljarna som först nu verkar ha dykt upp och alla tävlar om vem som är mest Folkpartiet 1958/1980/1986/1990/1994/2000/2008/2012… förutom Liberalerna som har tappat det helt.
Frågor som är viktiga långsiktigt förlorar oftast i opinionen mot sådant som påverkar människor just nu, särskilt när trianguleringen och valfläskproduktionen drar igång inför valet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
ANVÄND CITAT FUNCKSJONEN ELLER DU FÅR EN KETTING I FEJSET

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...