Ja din lille ren-skändare. Det kan du ge dig fan på.
Har vi nu nått den punkt då diskussionen är meningslös?
Ja din lille ren-skändare. Det kan du ge dig fan på.
Har vi nu nått den punkt då diskussionen är meningslös?
Ditt val av vem du väljer att adressera i detta säger mer om dig än mig. Du kunde ju bemödat dig att läsa VEM jag bemötte. Framförallt varför.
Tills du kommer med en källa så har du fel. Är det svårt att förstå? Men nu var det nog inte heller "antal skottskador" som diskuterades utan påståendena gällde andra saker. Den statistik som presenterats med källor osv är nog den som jag postat är jag rädd...
Är det inte bättre att du kommer med källor på dina felaktigheter än att jag ska dra fram det som är allmänt (Sveriges radio) känt?
"Felaktigheter"? Confirmation bias var det...
Källor finns redovisade i ALL statistik som jag postat.
Så är det dina eller mina som är bias?
Den här tråden påminner inte så lite om ett antal diskussioner jag haft med en konspirationsteoretiker, bland annat om huruvida jorden egentligen är mycket större än vad NASA erkänner.
Det är ju bara att erkänna, jag har inte mätt jorden, jag kan inget om tillförlitliga mätmetoder av jordklot, jag har inte besökt NASA, jag är inte fysiker. Bäst att lämna över avgörandet till någon som har mycket bättre insikt.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Nope, när du redovisar urpsrungskällan och hur den använts (inte "Tino" osv) så är det ju tillförlitligt.
Så... hur sammanfattar vi nu för nytillkomna tittare vilka insikter och framsteg som uppnåtts i tråden under de senaste tio sidorna?
Som du här då tex?
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288410-Sverige-idag&p=6448103&viewfull=1#post6448103
"Våldet minskar i Sverige" och så visar man anmälda fall av EN enda typ av brott och personer som LÄGGS IN för vård av våldsskador.
Skaplig generiskt uttalande utifrån det.
Nope, när du redovisar urpsrungskällan och hur den använts (inte "Tino" osv) så är det ju tillförlitligt.
Uttalandet gällde ju faktiskt det faktum att "påståendena" inte stämmer med det faktiska antalet. Det är intressant och det kan tillämpas på fler påståenden.
Därför är tillförlitliga källor viktigt, annars blir det bara påståenden som ställs mot varandra = meningslöst. Alla sitter i sin egen confirmation bias-bubbla och sitt eget facebookflöde där "alla" delar samma världsbild.
Bensinupproret 2.0 eller "Stå upp för Sverige" - precis samma sak där. Men Sporthoj
är bättre!
Du bad om fler tillmälen...Ja din lille ren-skändare. Det kan du ge dig fan på.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|