Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ditt val av vem du väljer att adressera i detta säger mer om dig än mig. Du kunde ju bemödat dig att läsa VEM jag bemötte. Framförallt varför.

Ursäkta, du har helt rätt. Du var inte först. Jag tänkte att hela meningsutbytet var betecknande!

Ingen skugga på dig! :tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tills du kommer med en källa så har du fel. Är det svårt att förstå? Men nu var det nog inte heller "antal skottskador" som diskuterades utan påståendena gällde andra saker. Den statistik som presenterats med källor osv är nog den som jag postat är jag rädd...

Är det inte bättre att du kommer med källor på dina felaktigheter än att jag ska dra fram det som är allmänt (Sveriges radio) känt?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Är det inte bättre att du kommer med källor på dina felaktigheter än att jag ska dra fram det som är allmänt (Sveriges radio) känt?

"Felaktigheter"? Confirmation bias var det...

Källor finns redovisade i ALL statistik som jag postat.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Den här tråden påminner inte så lite om ett antal diskussioner jag haft med en konspirationsteoretiker, bland annat om huruvida jorden egentligen är mycket större än vad NASA erkänner.

Det är ju bara att erkänna, jag har inte mätt jorden, jag kan inget om tillförlitliga mätmetoder av jordklot, jag har inte besökt NASA, jag är inte fysiker. Bäst att lämna över avgörandet till någon som har mycket bättre insikt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Raderad medlem 51742

Guest
Så... hur sammanfattar vi nu för nytillkomna tittare vilka insikter och framsteg som uppnåtts i tråden under de senaste tio sidorna? :crash

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Den här tråden påminner inte så lite om ett antal diskussioner jag haft med en konspirationsteoretiker, bland annat om huruvida jorden egentligen är mycket större än vad NASA erkänner.

Det är ju bara att erkänna, jag har inte mätt jorden, jag kan inget om tillförlitliga mätmetoder av jordklot, jag har inte besökt NASA, jag är inte fysiker. Bäst att lämna över avgörandet till någon som har mycket bättre insikt.

Man behöver inte MÄTA jorden för att förstå hur stor den är. Bara att ta tid.

https://www.nyteknik.se/popularteknik/hur-eratosthenes-matte-jordens-omkrets-6456345

Är man då mer exakt med tiden blir det exakt. Kamelerna var lite för snabba...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Morgonens lögnaktiga påstående av alarmist-präst i Uppsala:

46d568ecc06be730ab0d3aafff21b832.jpg

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag läser boken Ensam i Berlin, de skickligt gestaltade Gestapo-poliserna och deras förshörsteknik av kverulanter påminner inte så lite om dessa propagandist-troll.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Som du här då tex?
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?288410-Sverige-idag&p=6448103&viewfull=1#post6448103

"Våldet minskar i Sverige" och så visar man anmälda fall av EN enda typ av brott och personer som LÄGGS IN för vård av våldsskador.

Skaplig generiskt uttalande utifrån det.

Uttalandet gällde ju faktiskt det faktum att "påståendena" inte stämmer med det faktiska antalet. Det är intressant och det kan tillämpas på fler påståenden.

Därför är tillförlitliga källor viktigt, annars blir det bara påståenden som ställs mot varandra = meningslöst. Alla sitter i sin egen confirmation bias-bubbla och sitt eget facebookflöde där "alla" delar samma världsbild.

Bensinupproret 2.0 eller "Stå upp för Sverige" - precis samma sak där. Men Sporthoj:squid

är bättre!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
100 pers registrerade i en lägenhet. En är styckmördare. (Bor han där själv nu? Ok. Kanske för tidigt, åter till allvaret)

En gång hade folkräkningen en rimlig funktion. Nu är kontrollen helt borta. Det gick ganska snabbt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Nope, när du redovisar urpsrungskällan och hur den använts (inte "Tino" osv) så är det ju tillförlitligt. :krama

Uttalandet gällde ju faktiskt det faktum att "påståendena" inte stämmer med det faktiska antalet. Det är intressant och det kan tillämpas på fler påståenden.

Därför är tillförlitliga källor viktigt, annars blir det bara påståenden som ställs mot varandra = meningslöst. Alla sitter i sin egen confirmation bias-bubbla och sitt eget facebookflöde där "alla" delar samma världsbild.

Bensinupproret 2.0 eller "Stå upp för Sverige" - precis samma sak där. Men Sporthoj:squid

är bättre!

Är det ursprungskällan du redovisar menar du?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja din lille ren-skändare. Det kan du ge dig fan på.
Du bad om fler tillmälen...
———
Jag är normalt mest intresserad av diskussioner med sansad ton. Svepande formuleringar och påståenden om att slutet är nära tycker jag Jehovas och liknande virrpannor kan roa sig med.

Ja, vi har problem i Sverige, men man löser dem inte med svartmålning av situationen eller att sätta olika grupper som roten till det. Som andragenerationsinvandrare vet jag att integrationen inte har fungerat speciellt bra. Till stor del beror det på hur man undvikit att låta de som kommit bli en del av samhället.
Det går inte att lösa genom att kasta ut folk ur landet. Vi måste göra precis tvärtom, dvs tvinga alla att vara med i samhället och ingå i det gemensamma.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati