Sverige idag..

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Utan att värdera statistiken i övrigt kan jag ändå konstatera att en liten humoristisk detalj smugit sig ini BRÅ:s sammanställning. Under Trakasserier (som är en av de kategorierna som ökat mest) kan man läsa:

Nog för att de kan vara överjävligt jobbiga, men vafan, nån måtta får det väl ändå vara.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så nu har vi även en Afghsnsk politiker på vår bidragslista. Nån snubbe i Göteborg som varit flitig med identiteten sin. Pengarna ska ut. Ingen koll på folk.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Skall bli intressant att se om pk-media orkar ta med det i julstöket nu när det är så mycket annat, typ bilmålvakter och bostadsadressmålvakter - som ingen myndighet har något aaaaning om vad det används till.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så nu har vi även en Afghsnsk politiker på vår bidragslista. Nån snubbe i Göteborg som varit flitig med identiteten sin. Pengarna ska ut. Ingen koll på folk.
Såg, det helt underbart.

Eftersom det är en ännu mer hatad nättidning denna gång dröjer det nog ytterligare några dagar innan ljugmedia tar upp det.

Tror de lägger mer tid på att fundera vilka epitet och etiketter de ska välja än att verifiera vansinnet.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Såg, det helt underbart.

Eftersom det är en ännu mer hatad nättidning denna gång dröjer det nog ytterligare några dagar innan ljugmedia tar upp det.

Tror de lägger mer tid på att fundera vilka epitet och etiketter de ska välja än att verifiera vansinnet.

Fem dollar på att pressen kommer fokusera (ånyo) på Hanif för regeln är ju VEM som säger nåt, inte VAD. Vilket har bevisats gång efter annan. :huvet

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
"Distansflyktingar" är det bra eller dåligt ;) Man ska kanske ansöka själv på närmaste brevlåda. :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fem dollar på att pressen kommer fokusera (ånyo) på Hanif för regeln är ju VEM som säger nåt, inte VAD. Vilket har bevisats gång efter annan. :huvet
Jag sätter emot, tror de måste köra en favorit i repris

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Bidragen borde göras om till dagsersättning som betalas ut i slutet på dagen på SFI kursen. Då blir det inga distansflyktingar eller hemmasittare och det försvårar att plocka ut pengar i flera identiteter. Tatuera samordningsnummer eller chipmärkning vore också lämpligt på de som vill ta del av välfärdssystemet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bidragen borde göras om till dagsersättning som betalas ut i slutet på dagen på SFI kursen. Då blir det inga distansflyktingar eller hemmasittare och det försvårar att plocka ut pengar i flera identiteter. Tatuera samordningsnummer eller chipmärkning vore också lämpligt på de som vill ta del av välfärdssystemet.
Varför inte ta bort bidragen helt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tänk på baaaarnen!!! Det är ju baaaaarn! Det är ju bara baaaaarn!!!
Ja men för alla icke medborgare, över en natt, skulle bli ett otroligt rörigt år men sedan mycket bättre. Inte ett öre om man inte är svensk medborgare eller jobbat x år i Sverige.

Vad hindrar oss?

Förbud diverse nya yttringar, bort med bidrag, verkställ utvisningar, betydligt strängare straff. Allt detta kommer ändå komma, why wait?

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ja men för alla icke medborgare, över en natt, skulle bli ett otroligt rörigt år men sedan mycket bättre. Inte ett öre om man inte är svensk medborgare eller jobbat x år i Sverige.

Vad hindrar oss?

Förbud diverse nya yttringar, bort med bidrag, verkställ utvisningar, betydligt strängare straff. Allt detta kommer ändå komma, why wait?

Vad som hindrar oss? Det är ju rasism!

Jag var ironisk om nån nu missade det

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...