Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det ett decimalfel eller ett skämt?
024a88bc650b5c2269f057869063e0e5.jpg

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Javisst, vad har du gjort för goda gärningar nu i jul kamrat?

Det där tar farbror staten hand om åt en.

Handlar mer om att öpnna plånböcker än hjärtan men det är klart att det inte klingar lika bra att basunera ut till pöbeln.
Vill man inte öppna sitt hjärta är man en dålig människa helt enkel. Fy på er.

Så jävla odefinerat men ingen frågar vad det innebär. Öppna våra hjärtan, jaha sen då? Blir det chokladtårta och paradiset som stundar sen?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Publicerat av Mattias Lindberg idag, som vanligt klokt, och helt relevant för denna tidvis mycket märkliga diskussion:

Drapsutviklingen i Norge fra 1990–2018.
I Norge dräptes 25 personer under 2018. Med en befolkning på 5 323 933 ger det en mordfrekvens på ca 0.47.

I Sverige var motsvarande siffra för dödligt våld 2018 mer än dubbelt så hög, nämligen 1,06 fall per 100 000 invånare. Historiskt har Norge bara haft lite lägre dödligt våld än Sverige.

Lyssna inte på Faktabanken, Maria Robsahm, Helena du Rees m.fl som försöker vilseleda med att tjata om att färre dör per capita i dödligt våld nu än under toppåren kring -90.

Tekniska framsteg m.m. har bidragit till att hela västvärlden haft kraftigt minskat dödligt våld sedan 90-talet. I Sverige och några till västländer med väldigt hög migration har trenden vänt, och det dödliga våldet ökar igen, trots de tekniska framstegen.

Till detta kan adderas hur det ökande gängvåldet hotar rättsstaten på ett helt annat sätt än familjevåldet, då gängens våldskapital är av en helt annan kaliber än vad det hot som en enskild våldsverkare utgör. Och gängvåldet påverkar hela områdens trygghet, då gängen ofta utövar sitt våld på allmän plats. Den ökande otryggheten är inte inbillad, utan har en reell grund i brottsutvecklingen.

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/tall-og-fakta/drapsoversikt/

https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran...t-samt-konstaterade-fall-av-dodligt-vald.html

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Javisst, vad har du gjort för goda gärningar nu i jul kamrat?
Sedan finns det inget motsatsförhållande i att vilja hjälpa människor i en svår situation med att öppna gränserna och socialförsäkringarna för miljontals migranter med oklara, om några, asylskäl.

Jag hjälper gärna de som har det svårt, men jag accepterar inte ett land i fritt fall

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Utländska studenter och röda korset, precis sådant som hade gått jättebra att göra även om vi haft en normal invandringspolitik.

Sedan vet jag inte om utländska studenter är att bry sig om de som har det svårt.

Själv har jag gett ganska exakt 2/3 av min lön i kommunal- och landstingsskatt. Utöver det betalar jag en enorm mängd kommunala och statliga avgifter samt skatter.

Vad jag fått tillbaka? En totalt undermålig/amatörmässig akut operation samt ca 150' i bidrag för min sons förskola som jag inte vill ha.

#leiföstling

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det där tar farbror staten hand om åt en.

Handlar mer om att öpnna plånböcker än hjärtan men det är klart att det inte klingar lika bra att basunera ut till pöbeln.
Vill man inte öppna sitt hjärta är man en dålig människa helt enkel. Fy på er.

Så jävla odefinerat men ingen frågar vad det innebär. Öppna våra hjärtan, jaha sen då? Blir det chokladtårta och paradiset som stundar sen?
Glöm inte att moderaterna inte uteslutit honom eller ens avstått från att ta emot honom på deras imbecilla kongress.

Påminn alltid alla era moderata vänner om vem som ville öppna gränserna ännu mer.

Ju mindre moderaterna är, desto bättre blir Sverige

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Visst handlar det om att öppna plånboken, inget konstigt med det.
Men om man håller hjärtat stängt är det lättare att fortsätta tänka snävt på sig själv och leta fel man kan lyfta fram som försvarar det beteendet.

Ehh okej men säg det då. Tycket snubben som stod på scen mest snackade hjärta och inte mycket alls om plånbok.

Ditt hjärta säger det ditt hjärta säger, precis som alla andra individers hjärtan säger det de säger, finns inget rätt och fel i vad desss känslor frambringar även om vissa vill det.
Och vilket beteende ser vi vid öppna hjärtan och stängda plånböcker?
Ser du inte kopplingen med tvånget? Jag vill öppna min plånbok för att mitt hjärta säger det, inte för att jag blir tvingad till det. Oavsett vad pengarna ska finansiera.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi har haft utländska studenter på julbord hos oss, det slipper vara ensamma i främmande land och vi får lite insyn i deras kultur. Spännande !
Sedan har jag skänkt till röda korset, det var Morris här på forumet som fick upp mina ögon för de presenter man kan ge där (tyvärr finns inte motorcykeln kvar i utbudet).
Har du gjort något extra ?

Wow, har du haft utbytesstudenter i ditt hem. De kom sääääkert från svåra förhållanden i sina hemländer.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Nu är det Jul, öppna era hjärtan, det måste finnas mer än hat och egoism !
Vi har råd att hjälpa människor i nöd !
Gott Nytt år !

Varför är det alltid ERA hjärtan?

På samma sätt som det är alltid är någon annan som ska drabbas av resultatet av ett fåtals åsiktshysteri. Öppna ERA hjärtan, acceptera högre skatt för ER, acceptera ökad otrygghet i ERA områden, acceptera höjd bränsle/fordonsskatt som drabbar ER, acceptera nedrustning av vården där NI bor, osv, osv.

Så länge tunnelbanan rullar, latten är lagom mjölkig, och det finns tillräckligt med balsam för alla manbuns i innerstan, så verkar det som vilken skada som helst skall accepteras utanför tullarna. Sådan avsaknad av empati är minst sagt en besvikelse.

Såg någon diskussionen om Ceau?escu igår? En kommunistisk elit som levde i lyx, samtidigt som klyftorna i samhället växte och en stor del av befolkningen fick det markant sämre. Man kontrollerade media, överbelånade landet, rationerade tillgång till medicin, osv. Grunden till detta? Ett misslyckat ekonomiskt ledarskap.

Rättegången varade 1 timma, varefter han och hans fru sköts mot den vägg som valts ut innan rättegången börjat.

Givmildheten med andras välvilja, trygghet, plånböcker, och hjärtan verkar inte ha någon gräns. Samtidigt säger historien att det finns en brytpunkt då klyftorna blir så stora att kommunistiska styren faller. Frågan är således; börjar vi närma oss?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför är det alltid ERA hjärtan?

På samma sätt som det är alltid är någon annan som ska drabbas av resultatet av ett fåtals åsiktshysteri. Öppna ERA hjärtan, acceptera högre skatt för ER, acceptera ökad otrygghet i ERA områden, acceptera höjd bränsle/fordonsskatt som drabbar ER, acceptera nedrustning av vården där NI bor, osv, osv.

Så länge tunnelbanan rullar, latten är lagom mjölkig, och det finns tillräckligt med balsam för alla manbuns i innerstan, så verkar det som vilken skada som helst skall accepteras utanför tullarna. Sådan avsaknad av empati är minst sagt en besvikelse.

Såg någon diskussionen om Ceau?escu igår? En kommunistisk elit som levde i lyx, samtidigt som klyftorna i samhället växte och en stor del av befolkningen fick det markant sämre. Man kontrollerade media, överbelånade landet, rationerade tillgång till medicin, osv. Grunden till detta? Ett misslyckat ekonomiskt ledarskap.

Rättegången varade 1 timma, varefter han och hans fru sköts mot den vägg som valts ut innan rättegången börjat.

Givmildheten med andras välvilja, trygghet, plånböcker, och hjärtan verkar inte ha någon gräns. Samtidigt säger historien att det finns en brytpunkt då klyftorna blir så stora att kommunistiska styren faller. Frågan är således; börjar vi närma oss?
Hela vänstern vilar på att någon annan ska göra något den inte vill.
Kan rada upp tusen exempel om det skulle behövas.
Om man beslöt att var och en får göra som den vill med tex sitt liv eller sina tillgångar så skulle vänstern bli galet arg.

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Höjden av alla måste väl vara nummer 6? :va :huvet
6. Konst för daggmaskar
En miljon till konst för daggmaskar, fåglar och svampar på Konsthall Norra Kvarken i Nordmaling. Ja, du läste rätt. Det är den statliga myndigheten Konstnärsnämnden som beviljat pengarna.

I projektet ska fyra konstnärer bjudas in ”med uppgift att göra konst där dessa livsformer är mottagare och mål för den konstnärliga insatsen. Det är maskarna och fåglarna som ska möta konsten” som det stod i ansökan till Konstnärsnämnden.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!