Sverige idag..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så här har det alltid varit!

/Hälsningar vit andra generationens invandrare från angränsande land som tidigare var en del av Sverige och har svenska som officiellt språk och därför minsann vet hur miljontals invandrare från främmande kulturer kan integreras i Sverige.

https://youtu.be/sJz4RWFfCuA

Gillar speciellt i denna länk: "det finns i både små och stora tätorter"

Alla skulle ju ta ansvar, så det är väl bra att även små hålor får ta del av det nya Sverige som vi haft i Stockholm i minst femton år. Canada Goose rån förekom redan första hälften av 00-talet.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
100 pers registrerade i en lägenhet. En är styckmördare. (Bor han där själv nu? Ok. Kanske för tidigt, åter till allvaret)

En gång hade folkräkningen en rimlig funktion. Nu är kontrollen helt borta. Det gick ganska snabbt.
Pratade med en kollega om sådant här, en politiskt naiv men snäll kille, han blev förvånad. Jag kunde inte hålla det inne, hur kan någon vara förvånad? Vi har ju vetat hur länge som helst att det fuskas, det är bara att media mörkat det. Nu måste de ju skriva om eländet eftersom Nyheter Idag och liknande idealister/riktiga journalister skriver om det. Hur pinsamt måste det inte vara på de stora redaktionerna att Nyheter Idag avslöjade att Iraks försvarsminister är en homosexuell bidragstagare med svenskt pass?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Så här har det alltid varit!

/Hälsningar vit andra generationens invandrare från angränsande land som tidigare var en del av Sverige och har svenska som officiellt språk och därför minsann vet hur miljontals invandrare från främmande kulturer kan integreras i Sverige.

https://youtu.be/sJz4RWFfCuA

Gillar speciellt i denna länk: "det finns i både små och stora tätorter"

Alla skulle ju ta ansvar, så det är väl bra att även små hålor får ta del av det nya Sverige som vi haft i Stockholm i minst femton år. Canada Goose rån förekom redan första hälften av 00-talet.

Statistik gills bara om du redovisar ursprungskällan.

Skulle man likt Tino hämta data från tex Socialstyrelsen, BRÅ och FN, bearbeta den till grafer och presentera så gills det inte.
Undantag från detta verkar dock gälla när Faktabanken(verkar vara någon facebookgrej som drivs av en politiker/journalist) hämtar och redovisar data från tex BRÅ och Socialstyrelsen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Skulle man likt Tino hämta data från tex Socialstyrelsen, BRÅ och FN, bearbeta den till grafer och presentera så gills det inte.
Undantag från detta verkar dock gälla när Faktabanken(verkar vara någon facebookgrej som drivs av en politiker/journalist) hämtar och redovisar data från tex BRÅ och Socialstyrelsen.
Faktabanken är väl hon den kriminella folkpartisten/feministen som driver?
Är det inte samma bimbo som Jerzy ligger med, eller rör jag ihop slaskvänstern med vulgärliberalerna nu?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du bad om fler tillmälen...
———
Jag är normalt mest intresserad av diskussioner med sansad ton. Svepande formuleringar och påståenden om att slutet är nära tycker jag Jehovas och liknande virrpannor kan roa sig med.

Ja, vi har problem i Sverige, men man löser dem inte med svartmålning av situationen eller att sätta olika grupper som roten till det. Som andragenerationsinvandrare vet jag att integrationen inte har fungerat speciellt bra. Till stor del beror det på hur man undvikit att låta de som kommit bli en del av samhället.
Det går inte att lösa genom att kasta ut folk ur landet. Vi måste göra precis tvärtom, dvs tvinga alla att vara med i samhället och ingå i det gemensamma.

Bra försök till räddning men du har straffat ut dig själv.

Du kan bara leda en häst till vattnet men aldrig tvinga den att dricka. Det gäller alltjämt även vid integration.

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Vet inte om det är att den klipper bort något i mobilversionen men vad är det ens den räknar och vad händer i Sverige mellan 2009-2010?

Visar "Serious Assault"(vet ej definitionen) i antal och specifikt per hundratusen invånare.
2009 lär väl vara något fel i siffrorna, gissar jag.

Såhär kan det se ut, tog bara med antal år så jag slapp scrolla i sidled.
123.jpg

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Faktabanken är väl hon den kriminella folkpartisten/feministen som driver?
Är det inte samma bimbo som Jerzy ligger med, eller rör jag ihop slaskvänstern med vulgärliberalerna nu?

Vet ej men googlade fram detta.
Vill ändå vara tydlig med att statistik är statistik oavsett vem som presenterar den, sen kan ju statistik som vi alla vet användas till att visa "det man vill" beroende på agenda.

https://tino.us/2018/03/kafkaesque-yo-darfor-stangde-facebook-av-mig/
https://uvell.se/2018/11/14/i-undervegetationen-till-vanster/

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Nej, då blir det fake news automatiskt.
Det är så klassiskt att man tror det är 2006 igen. Att Aftonbladet är en skittidning betyder inte att allt de skriver är fel automatiskt. Detsamma gäller samtliga publikationer och all media.

Men på ett större plan är det här ett av grundproblemen, folk låser sig vid att CNN är bra/dåligt och Fox dito och sedan är det bra så, allt som kommer från DN blir automatiskt sant, även om det inte är sant.

Att DN publicerade en uppenbart fake news artikel om Sandviken betyder inte att allt de skriver i sporten är lögn.

Att DN idag granskar katolska kyrkan i Polen betyder inte att det inte finns något att granska, men man ska så klart vara medveten om att de valt ut aktivt att granska just detta och hur det hänger ihop med Wolodarskis ambitioner enligt egen utsago att vara "agendasättande" (läs propagandistisk, lögnaktig, regimtrogen). Artikeln om polska kyrkan kan mycket väl vara intressant.

Hände något på Norrtullsgatan igår? Är polisens beskrivning korrekt och komplett? Det går inte att lita på det senare i alla fall.

0c8a46057254e5dee0ae26278f270f6a.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vet ej men googlade fram detta.
Vill ändå vara tydlig med att statistik är statistik oavsett vem som presenterar den, sen kan ju statistik som vi alla vet användas till att visa "det man vill" beroende på agenda.

https://tino.us/2018/03/kafkaesque-yo-darfor-stangde-facebook-av-mig/
https://uvell.se/2018/11/14/i-undervegetationen-till-vanster/
Självklart, jag har till och med läst en del korrekta nyheter på Nordfront.

Men vad gäller just Robsahm så har det förekommit en debatt mellan henne och Tino där han belagt henne med ytterst tveksamt urval till sina grafer. De såg också ut som en DAMP-unge gjort dem i paint

Raderad medlem 51742

Guest
Jag har sett exakt noll argument från din sida. Det brukar vara ett säkert sätt att identifiera just "troll": komma med lösryckta påståenden och sedan snabbt byta fråga när den första blivit överbevisad. Osv

https://www.youtube.com/watch?v=NVvq_0niGKg&index=6&list=PLtDs7N_g_eiYWRLnC5NU41-UjZ7I9w2nt

Det finns ett problem med det som Jesper Åström tar upp - när allt fokus hamnar på vilka som är troll eller inte. Problemet är att det bygger på antagandet att det inte finns någon sanning som skall sökas genom att argument möter varandra utan att man istället reducerar diskussionen till spelteori där allt går ut på att någon skall vinna argumentationen. Överdrivs detta trollsökande bidrar det bara till att fördumma diskussionen och polarisera den än mer.

Raderad medlem 51742

Guest
Kanske kan man vinna diskussionen genom att tillämpa de strategier som Jesper Åström tar upp i sin föreläsning, men vad har då egentligen uppnåtts?

Alla diskussioner brukar bli bättre om man inte automatiskt utgår ifrån att den som presenterar ett argument eller fakta som strider mot det man själv presenterar bara är ett troll som är ute efter att sabotera diskussionen. Kanske vet motståndaren något man inte själv vet? Kanske gör språkliga missförstånd och bekräftelsebias att man har misstolkat det som sagts? Kanske har den man diskuterar med fel, men då kanske man kan hjälpas åt att hitta bättre svar?

Last edited by a moderator:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilka problem syftar du på? Kan du presentera statistik med trovärdig källa som stödjer tesen att vi på något sätt skulle ha problem, relativt förra decenniet?
Ja vad är det för påhittade problem? Alla länder har väl problem? Sluta svartmåla Sverige!

Raderad medlem 51742

Guest
Känns det inte som vi trendar lite åt fel håll map de senaste åren?
https://www.bra.se/statistik/statis...etsundersokningen.html#utsatthetenskildperson

Utan att värdera statistiken i övrigt kan jag ändå konstatera att en liten humoristisk detalj smugit sig ini BRÅ:s sammanställning. Under Trakasserier (som är en av de kategorierna som ökat mest) kan man läsa:

I samband med uppföljningsintervjuerna har det framkommit att en del personer har missförstått screeningfrågan om trakasserier. I stället kan det ha rört sig om telefonförsäljning eller liknande.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...