Sverige idag..

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Elle-galan portar Ebba Busch p.g.a. en intervju (lördagsintervjun, SR) men galan leds av Kakan "orka tycka synd om mördade poliser" "ACAB" Hermansson...

Inte bara deras värdegrund som glappar heller, deras mångfald är t.o.m. sämre än Aftonbladets redaktioner (om man nu ska bry sig om det, men de påtalar ju gärna vikten av rätt värdegrund och mångfald/mångkultur... och Virtanen var säkert också en duktig feminist på pappret...)

View attachment 471411View attachment 471412View attachment 471413
Jag har definitivt inget gott att säga om cancel-culture men är detta verkligen forumet att lägga ut namn och bild på folk man inte gillar? :va

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har definitivt inget gott att säga om cancel-culture men är detta verkligen forumet att lägga ut namn och bild på folk man inte gillar? :va
Det var ju ett stötande skämt ! Bara att skratta åt !

Citat:

Politikernas daltande med islamister är orsaken till kravallerna​

slut citat

Kommer mellanöstern / afrika till Sverige blir det deras kultur kort och gott i Sverige.

Det bästa valet i Sverige 2022 är att rösta med fötterna för de som kan !
Tycker jag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Och nu har Paludan nekats tillstånd på ett antal platser(bara det i sig att man måste söka tillstånd är ju ett skämt).

Så vem vann?
Yttrandefriheten eller islamisterna?
Man behåller, temporärt, lugnet genom villkorslös kapitulation. Jag sträcker mig så långt som till att kalla det för att desertera. Våldsmonopolet är brutet, politiker, vårt s k rättsväsende har genom att lämna fältet fritt för våldsverkarna i själva verket gjort gemensam sak med dem. Kommer drabba oss alla men initialt är det nog de som lider hedersförtryckets konsekvenser som ser hoppet fara.

Myndighetsssverige:

"Kolla vad snabbt jag kunde kasta mig på rygg och blotta strupen!"

Pyrrhusseger, blir värre sen. De tror att det är över när det i själva verket knappt börjat. Alas.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Och nu har Paludan nekats tillstånd på ett antal platser(bara det i sig att man måste söka tillstånd är ju ett skämt).

Så vem vann?
Nej men att man måste söka tillstånd för att demonstrera är ju ett gammalt, formellt krav.
Men tidigare har det ju varit just en formlitet, man har i princip bara föranmält att man tänker samlas på någon plats och demonstrera för/emot något.

Det nya är ju att det nekas tillstånd.
Har inte Paludan något pajasparti?
Vilka andra partier ska nekas att demonstrera? V? MP? Nyans?
Vilka andra föreningar ska nekas att demonstrera? Svenska Freds? Kärnvapenfri zon? Brukshundsklubben?
Vilka grupper ska nekas? Hamnarbetare? Samer? Bönder? Fotbollsklubbar?

Jag hoppas att Paludan har lämnat in ansökningar om demonstrationer om 2 veckor, en månad, två månader, sex månader, ett år osv.
För det skylls ju på att man inte hinner förbereda sig, då får vi ett prejudikat på hur lång tid innan en demonstration man måste lämna in sin ansökan.

Får paludan tillstånd om ett år, då gäller det för samtliga demonstrationer.
Då kan vi få en demonstration om "Nej till NATO" först om ett år också.
Eller demonstrationen "Nej till kärnvapen utanför mina barns dagis" ett år efter att dom har placerats där.

Eller så ser vi till att svensk lag fungerar, att den som demonstrerar får göra det och att den som upploppar får sitta i fängelse.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Så vem vann?

Då tar vi till oss detta inför framtiden.

Bara att starta kravaller i framtiden när Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet ska tala någonstans. Eller får vara med på partiledardebatt hos svt. Kasta sten, elda bilar tills dom nekas tillstånd att delta.

Man kan ju också ta på sig rollen av att tillhöra dessa partier och säga att i samband med att exempelvis Vänsterpartiet håller tal i Almedalen så ska man bränna några koraner bredvid scenen.

Möjligheterna att tysta meningsmotståndare har tagit ett stort steg framåt för alla personer med lite fantasi.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker att alla politiska möten borde inledas med att elda en helig skrift.
Man kan ha ett chokladhjul på podiet för att bestämma vilken, och då kan man ha fyra fält med "Bränn alla" också.
Så får man gissa innan dragningen, och har man gissat rätt vinner man ett halvt kilo kokkaffe!

Sen eldar man boken, lite som en OS invigning.
Festligt

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fick frågan idag av min 9-åriga dotter.
Pappa varför får dom elda böcker?
Vilket blev inledningen till en ganska lång diskussion med förklaringar som även inkluderade gamla tider då jorden var platt.

Slutligen efter att hon börjat förstå att man måste få tycka och säga vad man vill så frågade jag var hon hört om bokeldningen.

Jo det var ju på TV... dvs något barnprogram, antagligen lilla Aktuellt har tydligen fört fram nyheten på ett sånt sätt att barnen tycker bokeldning är det förfärliga, inte kollektiv terroristverksamhet.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag tycker att alla politiska möten borde inledas med att elda en helig skrift.
Man kan ha ett chokladhjul på podiet för att bestämma vilken, och då kan man ha fyra fält med "Bränn alla" också.
Så får man gissa innan dragningen, och har man gissat rätt vinner man ett halvt kilo kokkaffe!

Sen eldar man boken, lite som en OS invigning.
Festligt
Jag var inne på att filma en eld/glöd med valfri bok och ett grillgaller med fläskkotletter ovanför. :hihi

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja om det hade varit orginalet dom hade eldat upp hade det ju varit lite synd.

Men när det är en kopia tryckt på Bögballe tryckeri i danmark, av en fläskkorvsätande homosexuell dansk som är full på jobbet....

Det är ju bara en bok liksom.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Rasmus är i Sverige och eldar koraner, noterar att media kör locket på.
Det är också lika delar läskigt som väntat.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Rasmus är i Sverige och eldar koraner, noterar att media kör locket på.
Det är också lika delar läskigt som väntat.
Där ser man, tredje statsmakten utövar sin makt.

Lustigt också att det är inte bokbrännandet som är problemet, utan att fel sorts människor får reda på bokbrännandet i förväg

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
"De brutala attackerna mot poliser under påskhelgen filmades – av kroppskameror, drönare, helikoptrar, övervakningskameror och allmänhet.
Polisen har nu börjat tränga in i det enorma materialet.
Hittills har över 100 misstänkta gärningsmän identifierats.
I hela landet är nu tio misstänkta antingen anhållna eller häktade."

- 100 misstänkta...och 10 anhållna? Eh...okey.
Sverige återinvaderas av upprorsmakare o sätter sig o summerar, medan de här våldsverkarna skrattar åt oss i vanlig ordning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Där ser man, tredje statsmakten utövar sin makt.

Lustigt också att det är inte bokbrännandet som är problemet, utan att fel sorts människor får reda på bokbrännandet i förväg
SvD kunde inte hålla sig, de har nu rapporterat om åtminstone en av helgens frihetsbrasor.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fick frågan idag av min 9-åriga dotter.
Pappa varför får dom elda böcker?
Vilket blev inledningen till en ganska lång diskussion med förklaringar som även inkluderade gamla tider då jorden var platt.

Slutligen efter att hon börjat förstå att man måste få tycka och säga vad man vill så frågade jag var hon hört om bokeldningen.

Jo det var ju på TV... dvs något barnprogram, antagligen lilla Aktuellt har tydligen fört fram nyheten på ett sånt sätt att barnen tycker bokeldning är det förfärliga, inte kollektiv terroristverksamhet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA