Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nej, det är förmodligen inte invandringens fel att man får myror i huset eller en vattenskada.

Men det är lika korkat att inte erkänna när ett problem beror på invandring.
Driver man en politik som attraherar människor med små möjligheter försörja sig på arbete i Sverige / ger dom små möjligheter att göra det # så går det som det går.

# Den typiske skytten i Göteborg var enlig GP för några år sedan en ung man som kommit hit i 14-årsåldern, satts i Grundskolan, med undervisning på svenska. Talade då sitt folks språk, swahili och lite engelska och har gått i skolan i kanske 4 år.
Går (givetvis) ut skolan utan betyg. Lessnade väl efter 1 timme på skolan. Vilken svensk hade inte gjort det sittande i en skola med undervisning på Kwama eller Oromo ?

Om man sedan tillåter anhöriginvandring, dvs låter han som fått asyl ta hit farfar och farmor, morfar och mormor, pappa och mamma och alla andra sönerna (systrarna har ju blivit sålda till giftassugna män med kor/pengar) utan några krav på att de ska kunna försörja sig själva och två andra här i Sverige (2/3 av kostnaden för en anställd går ju till skatt och arbetsgivaravgifter). Så går det som det går.

Och vilket EU land tog emot mest flyktingar 2015 i förhållande till befolkningen ?

Att det är kaos i Sverige och inte i det landet beror helt enkelt på politiken i landet !
Och politiken i Sverige !
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Försvaret behöver du inte oroa dig för, dom gör det dom ska om det behövs.
Dom väntar inte på några order, eftersom orderkedjan är det första som angrips.
Får dom inga direkta order agerar dom efter dom i fredstid nedskrivna riktlinjer som dom ständigt har övat.

Rullar det en rysk stridsvagn över gränsen och skjuter så får den hål i taket inom ett par hundra meter.
Avviker inte ryska bombplan när incidentberedskapen möter upp så är det fritt fram att skjuta.
Båtar som inte vänder om när dom kränker det svenska fostervattnet kan förvänta sig att bli sänkta.

Problemet är bara om dom får kontraorder från någon femtekolonnare i regeringen, men jag känner militärer som har pondus nog att just då ha problem med telefonen så att en eventuell kontraorder inte går fram.
Det låter som ett stort mått av önsketänkande och pojkdrömmar.
Får de order att inte skjuta så finns det inget som tyder på att de inte skulle lyda order. Om militären hade haft balls hade de dessutom lagt sig i den katastrofala samhällsutvecklingen.

Har någon militär ens vågat kommentera vår enda faktiskt stridande krigsmakt/ISIS? Inte vad jag hört.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du kan sluta kalla folk korkade, det är inte klädsamt för någon som inte känner till SOM
SOM kan betyda många saker. Det är dels ett institut i Göteborg som undersöker opinion. Till exempel kan man se att förtroendet för radio och TV är fortsatt stort, att större andel av befolkningen oroar sig för ökad främlingsfientlighet än för ökat antal flyktingar och merparten av de tillfrågade tycker att regeringen gör ett gott arbete.

Kan även betyda
Symposium on microelectronics
Sisters of mercy
Son of man
System Operational Manager

Och en jäkla massa annat.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
SOM kan betyda många saker. Det är dels ett institut i Göteborg som undersöker opinion. Till exempel kan man se att förtroendet för radio och TV är fortsatt stort, att större andel av befolkningen oroar sig för ökad främlingsfientlighet än för ökat antal flyktingar och merparten av de tillfrågade tycker att regeringen gör ett gott arbete.

Kan även betyda
Symposium on microelectronics
Sisters of mercy
Son of man
System Operational Manager

Och en jäkla massa annat.
Du hade ingen aning om resultatet i SOM, ändå i ett område du lagt ner ansenlig tid att käbbla i. Fine. Men kalla inte de som inte håller med dig för korkade utan torrt på fötterna.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Boys. Vi måste lära oss att hålla samman. Det finns viktigare saker, som; är sverige fortfarande värt att försvara? Jag tänker på eventuell invasion från öst, eller annat. Och jag tänker på den politik med vilken våra 'folkvalda' kört landet dit vi är idag. Är vi ett folk ens längre?

Jag är inte kung, jag har varken barn, eller någon högre position inom företagande eller politiskt. Jag är endast en vanlig medborgare med ett par kanske tre decenier kvar i livet, som undrar.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag menar exakt precis tvärtom. Det kan inte vara förbjudet att elda böcker för att folk blir kränkta precis som att man inte förbjuder fotboll för att det engagerar drägg.
Jag tror att du är den första som tolkat det bakvänt.
Nä hur skulle man då kunna få asyl för man bränt en Koran ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Boys. Vi måste lära oss att hålla samman. Det finns viktigare saker, som; är sverige fortfarande värt att försvara? Jag tänker på eventuell invasion från öst, eller annat. Och jag tänker på den politik med vilken våra 'folkvalda' kört landet dit vi är idag. Är vi ett folk ens längre?

Jag är inte kung, jag har varken barn, eller någon högre position inom företagande eller politiskt. Jag är endast en vanlig medborgare med ett par kanske tre decenier kvar i livet, som undrar.

Bra fråga och bra inställning.

Jag är tveksam.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Boys. Vi måste lära oss att hålla samman.
Lära och lära. Det är väl mer något som kommer inifrån, något man känner i hjärtat.

Beroende på vilka "vi"(och kanske även på vad "hålla samman") innebär så är ju detta något som uppkommer naturligt bland människor och i samhällen där man delar värderingar, normer och känner gemenskap med varandra. Homogena enheter sas.
Jag och min familj håller samman, men inte alls för att någon tjomme lärt oss det.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Annat klientel där och då.
Ja kanske är det så. Men att se ett dussin batongsvängande poliser i tät formation med ett vrål värdigt vikingafilmers bärsärkar skingra/slå/demoralisera aktivister var en fröjd.

Annan värdegrund då. Pratade med en polis som blottade ett vargagrin bakom visiret och sa, -Jag ska knacka aktivister. Att börja grina och krama de som inte lyder order likt på BLM-demonstrationen fanns inte på kartan

Bjöd ordningsmakten på glögg och pepparkakor från min uteplats ett år. ?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Pratade med en polis som blottade ett vargagrin bakom visiret och sa, -Jag ska knacka aktivister.

Imponerade uttalande av någon från statens våldsavdelning. Låter som en direkt olämplig polis.
Gjorde han det för rent nöjes skull?

Vissa går och bowlar och vissa går och "knackar" andra människor, helt sådär lättvindigt en fredagskväll med extra stolthet i bröstet.

Låter som att någon skulle behöva knacka på och kolla om det ekar i skallen på vederbörande.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Imponerade uttalande av någon från statens våldsavdelning. Låter som en direkt olämplig polis.
Gjorde han det för rent nöjes skull?

Vissa går och bowlar och vissa går och "knackar" andra människor, helt sådär lättvindigt en fredagskväll med extra stolthet i bröstet.

Låter som att någon skulle behöva knacka på och kolla om det ekar i skallen på vederbörande.
Åh, tvärtom. Vederbörande är rekorderlig och omtyckt både utanför och inom myndigheten. Inte omtyckt av buset i södra Stockholms län.

Att av tillresta aktivister (Tyskland bland annat) från AFA ha fått gatsten och bråte kastat mot sig en hel dag kan göra vem som helst litet arg. Att vara taggad att ta tillbaka terräng är helt ok tycker jag.

Vi som bodde i Salem välkomnade inte demonstrationen i allmänhet. Sympatiserar inte med varesig vänster- eller högeraktivisterna och anser att det slutat värre om polisen börjat grina och gått hem.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Att av tillresta aktivister (Tyskland bland annat) från AFA ha fått gatsten och bråte kastat mot sig en hel dag kan göra vem som helst litet arg. Att vara taggad att ta tillbaka terräng är helt ok tycker jag.

Tror det lät värre - ur kontext - än vad det är, så tack för kompletteringen. Klimataktivisten Greta förtjänar kanske inte riktigt att bli knackad för att hon skolstrejkar sas. Att AFA-idioter som våldar sig med kastning av föremål förtjänar hårda handskar säger jag inget om.

Men att säga att man ska knacka aktivister bara sådär rakt upp och ner, njaa det låter iaf hos mig lite smått otäckt om statens polis skulle ha den inställningen. Bemöt våldsverkare med våld, vilket inte nödvändigtvis är alla som kastas(pun intended) in under begreppet aktivist.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top