Det är klart det är misslyckanden från polisens sida. Poängen är väl då att ge polisen den utrustning och befogenhet som krävs.
Alternativet är att göra som Mäkinen tycker. Förbjuda eldning av böcker eller fotbollsspelande. Eller vad som nu ger upplopp. I så fall ska jag starta upplopp nästa melodifestival.
Vad sägs om att tex Koranbrännaren får sitt tillstånd.
Vad jag inte fattar är att man för den delen ska skicka några poliser till platsen i förväg ?
Vill Koranbrännaren nå polisen får hen väl ringa 11414 om hen utsatts för ett brott ?
Och vill anmäla. Precis som alla andra brottsoffer !
Men så här ser man på saken i Norge. Citat:
Sverige, landet som mistet seg selv Opptøyene i Sverige blottlegger et storstilt, feilslått samfunnseksperiment som ingen tar ansvar for.
slut citat
Opptøyene i Sverige blottlegger et storstilt, feilslått samfunnseksperiment som ingen tar ansvar for.
www.aftenposten.no
Jag är i varje fall gammal nog att minnas Reinfeldts (m): Vi måste öppna våra hjärtan (och era plånböcker för de här för korkade för att kunna försörja sig själva, pengar till resan har dom fått genom att sälja sin syster till någon rik man.)
Facebook has come under fire after posts discussing the sale of a child bride were made and shared on its site.
edition.cnn.com
1977 när jag reste genom Sudan var priset för en hustru 12 kor. Helt naturligt med ett pris tycker jag eftersom det är mannens hustru/hustrur som försörjer mannen och barnen med sitt arbete på fälten. Mannens uppgift var att försvara familjen mot vilda djur.