Sverige idag..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nästan årligen skadas inte 100 poliser och tvingas till reträtt. Fake news
Nej, men huliganbråken är ju ändå rediga misslyckanden också.

Men bara för att dom är kassa då det är huliganbråk betyder ju inte att dom ska vara det varje gång det är upplopp, det betyder att dom måste lära sig av huliganbråken och bli bättre.

Vad skulle polisen göra om det utannonserades 10 koranbränningar samma helg i 10 olika områden samtidigt, så att dom inte kan samla poliser till alla dom områdena?

Skulle dom lämna vissa områden till gatans parlament? Vilka områden isåna fall?
Vilka områden har dom redan nu beslutat att det inte går att upprätthålla Svensk lag i?
Jag vill ha listan.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nej, men huliganbråken är ju ändå rediga misslyckanden också.

Men bara för att dom är kassa då det är huliganbråk betyder ju inte att dom ska vara det varje gång det är upplopp, det betyder att dom måste lära sig av huliganbråken och bli bättre.

Vad skulle polisen göra om det utannonserades 10 koranbränningar samma helg i 10 olika områden samtidigt, så att dom inte kan samla poliser till alla dom områdena?

Skulle dom lämna vissa områden till gatans parlament? Vilka områden isåna fall?
Vilka områden har dom redan nu beslutat att det inte går att upprätthålla Svensk lag i?
Jag vill ha listan.
Det är klart det är misslyckanden från polisens sida. Poängen är väl då att ge polisen den utrustning och befogenhet som krävs.

Alternativet är att göra som Mäkinen tycker. Förbjuda eldning av böcker eller fotbollsspelande. Eller vad som nu ger upplopp. I så fall ska jag starta upplopp nästa melodifestival.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är klart det är misslyckanden från polisens sida. Poängen är väl då att ge polisen den utrustning och befogenhet som krävs.

Alternativet är att göra som Mäkinen tycker. Förbjuda eldning av böcker eller fotbollsspelande. Eller vad som nu ger upplopp. I så fall ska jag starta upplopp nästa melodifestival.

Jag kommer och upploppar med dig!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är klart det är misslyckanden från polisens sida. Poängen är väl då att ge polisen den utrustning och befogenhet som krävs.

Alternativet är att göra som Mäkinen tycker. Förbjuda eldning av böcker eller fotbollsspelande. Eller vad som nu ger upplopp. I så fall ska jag starta upplopp nästa melodifestival.
Vad sägs om att tex Koranbrännaren får sitt tillstånd.
Vad jag inte fattar är att man för den delen ska skicka några poliser till platsen i förväg ?
Vill Koranbrännaren nå polisen får hen väl ringa 11414 om hen utsatts för ett brott ?
Och vill anmäla. Precis som alla andra brottsoffer !

Men så här ser man på saken i Norge. Citat:
Sverige, landet som mistet seg selv Opptøyene i Sverige blottlegger et storstilt, feilslått samfunnseksperiment som ingen tar ansvar for.
slut citat
Jag är i varje fall gammal nog att minnas Reinfeldts (m): Vi måste öppna våra hjärtan (och era plånböcker för de här för korkade för att kunna försörja sig själva, pengar till resan har dom fått genom att sälja sin syster till någon rik man.)
1977 när jag reste genom Sudan var priset för en hustru 12 kor. Helt naturligt med ett pris tycker jag eftersom det är mannens hustru/hustrur som försörjer mannen och barnen med sitt arbete på fälten. Mannens uppgift var att försvara familjen mot vilda djur.
 

Bifogat

  • 20220423AftenpostenOmSverige.png
    20220423AftenpostenOmSverige.png
    425.1 KB · Visningar: 5

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad sägs om att tex Koranbrännaren får sitt tillstånd.
Vad jag inte fattar är att man för den delen ska skicka några poliser till platsen i förväg ?
Vill Koranbrännaren nå polisen får hen väl ringa 11414 om hen utsatts för ett brott ?
Och vill anmäla. Precis som alla andra brottsoffer !

Självklart ska han få sitt tillstånd, liksom alla andra som ansöker om tillstånd.
Självklart ska polisen bevaka demokratin, som dom gör vid andra politiska sammankomster.

Men OM polisen skulle ge tillstånd och inte åka dit och Paludan skulle slås ihjäl av en pöbel så skulle polisen måsta agera i alla fall, eller skulle dom skita i mord också?
Dessutom eldas ju folks bilar upp, folks skyltfönster slås sönder, folks saker stjäls, ska Polisen sluta lagföra sånt också?

Ska vi ge upp all form av lag och ordning i vissa områden?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Självklart ska han få sitt tillstånd, liksom alla andra som ansöker om tillstånd.
Självklart ska polisen bevaka demokratin, som dom gör vid andra politiska sammankomster.

Men OM polisen skulle ge tillstånd och inte åka dit och Paludan skulle slås ihjäl av en pöbel så skulle polisen måsta agera i alla fall, eller skulle dom skita i mord också?
Dessutom eldas ju folks bilar upp, folks skyltfönster slås sönder, folks saker stjäls, ska Polisen sluta lagföra sånt också?

Ska vi ge upp all form av lag och ordning i vissa områden?
Frågan är, kommer det inga poliser dit för att bevaka demonstrationen, finns det då något skäl
elda upp folks bilar, slå sönder folks skyltfönster ?
Uppfattar det som händer för att tvinga polisen ingripa och får chans kasta sten på polisen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Frågan är, kommer det inga poliser dit för att bevaka demonstrationen, finns det då något skäl
elda upp folks bilar, slå sönder folks skyltfönster ?
Uppfattar det som händer för att tvinga polisen ingripa och får chans kasta sten på polisen.

Kaosare is going to kaos...

Det är det enda man kan vara säker på.
Kommer inte polisen dit kan man ju elda upp privatbilar, då måste polisen och brandkåren komma dit och då kan man elda polisbilar och brandbilar

Dom kaosade ju även på orter som Paludan aldrig besökte, så Paludan är inte orsaken.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Alternativet är att göra som Mäkinen tycker. Förbjuda eldning av böcker eller fotbollsspelande. Eller vad som nu ger upplopp. I så fall ska jag starta upplopp nästa melodifestival.
Jag menar exakt precis tvärtom. Det kan inte vara förbjudet att elda böcker för att folk blir kränkta precis som att man inte förbjuder fotboll för att det engagerar drägg.
Jag tror att du är den första som tolkat det bakvänt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Självklart ska han få sitt tillstånd, liksom alla andra som ansöker om tillstånd.
Självklart ska polisen bevaka demokratin, som dom gör vid andra politiska sammankomster.

Men OM polisen skulle ge tillstånd och inte åka dit och Paludan skulle slås ihjäl av en pöbel så skulle polisen måsta agera i alla fall, eller skulle dom skita i mord också?
Dessutom eldas ju folks bilar upp, folks skyltfönster slås sönder, folks saker stjäls, ska Polisen sluta lagföra sånt också?

Ska vi ge upp all form av lag och ordning i vissa områden?
Det är i och för sig ok för mig, gör Gaza av det och sätt upp stängsel. De kan sköta sig själva där inne.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kaosare is going to kaos...

Det är det enda man kan vara säker på.
Kommer inte polisen dit kan man ju elda upp privatbilar, då måste polisen och brandkåren komma dit och då kan man elda polisbilar och brandbilar

Dom kaosade ju även på orter som Paludan aldrig besökte, så Paludan är inte orsaken.
Precis, experimentet rullar på !
Citat:
"Chefen för Wallenbergs maktbolag Investor oroas av påskupploppens påverkan på affärslivet. Sverigebilden kan försämras och det kan bli svårare att locka hit utländsk personal till svenska företag."
slut citat
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Efter Ådalen 31 skrevs det en massa regler.

En försvunnen person är en situation som både är policiär och inte, man tar ju in civilpersoner att hjälpa till i söken.

Militären löser det dom är satta att göra, kommer ryssen så krigar dom, och förmodligen jävligt bra.

Putlers soldater däremot som redan i fredstid misshandlas och hunsas av sina befäl för att "härdas" verkar inte strida speciellt bra, förmodligen för att dom inte känner sig inkluderade och har fått åka militärfordon i Prideparad.

Det enda dom blir bra på är att utföra krigsbrott och stjäla allt dom ser.
Det finns en oerhörd mängd frågor vi tagit för givna men fått fel i.

Det finns ingen garanti för att försvaret gör motstånd vid invasion, det är en förhoppning som kan stämma. Eller inte. Ingen vet. De som jobbar i försvaret vet inte vad de får för order. It's horrible because it's true.


Vi bor trots allt i "Landet där vad som helst kan hända"
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Det enklaste och bästa citat jag sett i denna fråga är:

Importera Mellanöstern, få Mellanöstern.
Ja, är förvånad att inte ALLA fattar att personer som aldrig levt i en demokrati, lärt sig att våld är svaret på allt, att kvinnor är inget värda mm - kommer leva på samma sätt i sverige.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, är förvånad att inte ALLA fattar att personer som aldrig levt i en demokrati, lärt sig att våld är svaret på allt, att kvinnor är inget värda mm - kommer leva på samma sätt i sverige.
Det finns många på forumet som kan förklara hur de tänker men de hukar sig som bekant så snart det blir konkreta frågor.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns en oerhörd mängd frågor vi tagit för givna men fått fel i.

Det finns ingen garanti för att försvaret gör motstånd vid invasion, det är en förhoppning som kan stämma. Eller inte. Ingen vet. De som jobbar i försvaret vet inte vad de får för order. It's horrible because it's true.


Vi bor trots allt i "Landet där vad som helst kan hända"
Försvaret behöver du inte oroa dig för, dom gör det dom ska om det behövs.
Dom väntar inte på några order, eftersom orderkedjan är det första som angrips.
Får dom inga direkta order agerar dom efter dom i fredstid nedskrivna riktlinjer som dom ständigt har övat.

Rullar det en rysk stridsvagn över gränsen och skjuter så får den hål i taket inom ett par hundra meter.
Avviker inte ryska bombplan när incidentberedskapen möter upp så är det fritt fram att skjuta.
Båtar som inte vänder om när dom kränker det svenska fostervattnet kan förvänta sig att bli sänkta.

Problemet är bara om dom får kontraorder från någon femtekolonnare i regeringen, men jag känner militärer som har pondus nog att just då ha problem med telefonen så att en eventuell kontraorder inte går fram.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Att säga att invandringen är roten till alla problem är lika korkat som att hänvisa till Gud/Allah/Jahveh när man inte vet hur något fungerar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att säga att invandringen är roten till alla problem är lika korkat som att hänvisa till Gud/Allah/Jahveh när man inte vet hur något fungerar.

Nej, det är förmodligen inte invandringens fel att man får myror i huset eller en vattenskada.

Men det är lika korkat att inte erkänna när ett problem beror på invandring.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top