Sverige idag..

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ett lästips apropå "stöket".

Ganman:

"En idiot kan se var det här kommer att sluta och en idiot förstår också att problemen skapats helt i onödan. Hög invandring är ingen naturlag. Ändå ska den fortsätta, mot bättre vetande, ända in i kaklet. Det är en utstuderad form av självplågeri. Sverige är ett land som byggt sin egen giljotin och sedan – helt frivilligt – stoppat huvudet i den. Omvärlden ser på med stilla fascination."




 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
EBT frågar varför polisen inte sköt skarpt och dunderidioten till minister säger
"Vi ska vara tacksamma för att det är svensk polis som hanterar dessa svåra situationer, och inte uppjagade amatörer som Ebba Busch.”
Jag har en fråga. Varför ska vi vara tackssmma för det?

Vilken jubelidiot. Om någon saftar gatstenar mot mitt huvud ska jag då inte få försvara mig med ett vapen om jag bär på det? Är det bättre läge för dialog kanske?

 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
EBT frågar varför polisen inte sköt skarpt och dunderidioten till minister säger
"Vi ska vara tacksamma för att det är svensk polis som hanterar dessa svåra situationer, och inte uppjagade amatörer som Ebba Busch.”
Jag har en fråga. Varför ska vi vara tackssmma för det?

Vilken jubelidiot. Om någon saftar gatstenar mot mitg huvud, ska jag då inte få försvara mig med ett vapen om jag bär på det? Är det bättre läge för dialog kanske?


Det spelar ingen roll att hon har rätt och att 80% av folket håller med henne, hon kommer få så mycket skit för dom där orden. Jag är inte ens säker på att hon sitter kvar på sin post om en vecka.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det spelar ingen roll att hon har rätt och att 80% av folket håller med henne, hon kommer få så mycket skit för dom där orden. Jag är inte ens säker på att hon sitter kvar på sin post om en vecka.
Enig, fakta och korrekthet är inget som spelar någon roll.
Förvisso inte statsmannamässigt, men 100% korrekt. Inte ens om Mäkinen kommer hem från förnekelse -mötet kommer några sakliga motargument.
Inte för att hen någonsin givit några, men ändå.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det spelar ingen roll att hon har rätt och att 80% av folket håller med henne, hon kommer få så mycket skit för dom där orden. Jag är inte ens säker på att hon sitter kvar på sin post om en vecka.
Näe, det där kan ha varit sista spiken i kistan för henne...

men varför användes inte andra motmedel mot demonstranterna?
Vattenkanoner? Släcker eventuella saker dom har satt eld på också.
Tårgas/pepparspray, klibbar fast i dom redan blöta kläderna dessutom
Beanbags/gummikulor?

Det finns ju många steg mellan att meja ner demonstranter med kulspruta och att låta dom stjäla/elda upp polisbilarna medans man desperat backar också.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Polisrytteriet, finns det kvar? Om ja, varför användes inte det eller gjorde det?

Bodde i Salem när det begav sig med marschen där. Rytteriet i samverkan med marscherade ordningsmakt gjorde god effekt vad jag såg.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Polisrytteriet, finns det kvar? Om ja, varför användes inte det eller gjorde det?

Bodde i Salem när det begav sig med marschen där. Rytteriet i samverkan med marscherade ordningsmakt gjorde god effekt vad jag såg.
Har hästarna kroppsskydd? Att mangla en gatsten på en häst lär inte vara uppskattat av hästen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vilka lagliga åtgärder fanns egentligen för polisen att tillgå? :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vilka lagliga åtgärder fanns egentligen för polisen att tillgå? :va
Det vet man inte förän efteråt, då det har prövats.

Men i Polisens uppdrag ingår att "skydda person och egendom" vilket dom inte gjorde.

Dom har också rätt att utöva det våld situationen kräver, inklusive dödligt våld.

Men gör dom någonting ÖHT kommer dom att dras i pressen som utövandes övervåld mot "pojkar som busade lite" och polisledningen kommer inte att backa dom, tvärtom.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det vet man inte förän efteråt, då det har prövats.

Men i Polisens uppdrag ingår att "skydda person och egendom" vilket dom inte gjorde.

Dom har också rätt att utöva det våld situationen kräver, inklusive dödligt våld.

Men gör dom någonting ÖHT kommer dom att dras i pressen som utövandes övervåld mot "pojkar som busade lite" och polisledningen kommer inte att backa dom, tvärtom.
Tack, låter kanske naivt men jag insåg att jag faktiskt inte har en aning om polisens befogenheter.
Lite skrämmande faktiskt... :rodnar
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Enig, fakta och korrekthet är inget som spelar någon roll.
Förvisso inte statsmannamässigt, men 100% korrekt. Inte ens om Mäkinen kommer hem från förnekelse -mötet kommer några sakliga motargument.
Inte för att hen någonsin givit några, men ändå.
Du kan släppa din crush på mig. Jag är lyckligt gift.
---
Jag har för övrigt ingen praktisk lösning för hur man avslutar kravaller. Att "bunta ihop och slå ihjäl bara" tror jag riskerar att få följdverkningar med mer upplopp. Att bara låta dem sabba omgivningen är kontraproduktivt. Det lär uppfattas som frikort att fortsätta svina. Ta in grönklädda stridspittar och ringa in orosmolnet. Lås in på vatten och broccoli.

Jag har sett en del kufar skriva att man ska kasta ut hela familjen till de som stökar. Jag antar att de helt saknar släkt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ta in grönklädda stridspittar och ringa in orosmolnet. Lås in på vatten och broccoli.

Jag har sett en del kufar skriva att man ska kasta ut hela familjen till de som stökar. Jag antar att de helt saknar släkt.

Militären ska inte användas förän det är krig, då måste man först förklara att det är inbördeskrig och sedan är det helt andra regler som gäller, det vill ingen.

Man ska givetvis inte kasta ut någon som befinner sig här lagligt och har permanent uppehållstillstånd, men om man börjar med dom som befinner sig här olagligt och saknar permanent uppehållstillstånd och hela deras familjer om dom inte heller är här lagligt, så blir det inte lika många i nästa upplopp.

Dels åker ju en del hem efter varje upplopp, dels kanske man är mindre benägen att kaosa om man riskerar att åka ut ur landet, dels kanske familjerna ser till att ingen i familjen är ute och kaosar och drar på sig myndigheternas intresse
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du kan släppa din crush på mig. Jag är lyckligt gift.
---
Jag har för övrigt ingen praktisk lösning för hur man avslutar kravaller. Att "bunta ihop och slå ihjäl bara" tror jag riskerar att få följdverkningar med mer upplopp. Att bara låta dem sabba omgivningen är kontraproduktivt. Det lär uppfattas som frikort att fortsätta svina. Ta in grönklädda stridspittar och ringa in orosmolnet. Lås in på vatten och broccoli.

Jag har sett en del kufar skriva att man ska kasta ut hela familjen till de som stökar. Jag antar att de helt saknar släkt.

Jaså du vågar dig fram. Respekt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har hästarna kroppsskydd? Att mangla en gatsten på en häst lär inte vara uppskattat av hästen.
Dom brukar ha huvudskydd med ljuddämpning och galler för ögonen och lite stoppning i pannan.

Hästar är inte så jäkla känsliga på resten av kroppen, men öronproppar mot knallar och nätvisir över ögonen med skyglappar är bra för att hålla hästen lugn.

Hästar ser suddigt i periferin och blir lätt skrämda av sånt dom ser i ögonvrån
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top