Sverige idag..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Citat: En dansk-svensk högerextremist såg till att svenskarnas påsk blev annorlunda än de flesta hade tänkt sig. Kravallerna och bränderna visar igen vilka enorma problem man brottas med och vilka krafter som arbetar mot den svenska demokratin.
slut citat
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Citat: En dansk-svensk högerextremist såg till att svenskarnas påsk blev annorlunda än de flesta hade tänkt sig. Kravallerna och bränderna visar igen vilka enorma problem man brottas med och vilka krafter som arbetar mot den svenska demokratin.
slut citat
Finland, alltid rätt ute.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Trodde vi (allmänheten) bara var utsatt för påverkan från Ryssland (, EU, USA, Nato, PK media, osv)
Är det något jag blir genuint överraskad av så är det en utbredd uppfattning att, ungefär:

"Jag kan tänka kritiskt och ifrågasätter källan, men självklart inte om den tycker ungefär som mig, och naturligtvis inte om den är knuten till de 2-3 mediehus som dominerar nyhetsrapporteringen eller ännu hellre public service/ Regeringen, då är alltid all information helt sann och jag behöver inte tänka själv överhuvudtaget. Kommer det en nyhet som är uppenbart påhittad som visar på hur bra jag redan tycker så blir jag bara glad och förstår att jag är smart".
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag ska rösta på Partiet Nyans, dom behöver lite stödröster.
Dom är väldigt nära att vinna kommunalt val i Malmö har jag för mig. Det är en "bra" början..

Sossarna har även skrivit kontrakt med Sveriges muslimska råd.
I dokumentet framgår det tydligt att Tro och Solidaritet ska hjälpa Sveriges muslimska råd att få inflytande över svensk politik. Man anger ett detaljerat mål för hur många listor över förtroendevalda Socialdemokrater som ska innehålla muslimer.
Den som var ordförande i Sveriges muslimska råd när överenskommelsen med Tro och Solidaritet skrevs, Mahmoud Aldebe, har flera gånger skapat uppmärksamhet för sina kontroversiella åsikter, bland annat för att han velat inför sharialagar för muslimer i Sverige.
Peter Weiderud tar avstånd från de åsikterna, men menar att det inte var ett hinder för att Socialdemokraterna skulle samarbeta med Mahmoud Aldebe.


I samma artikel på Expressen:
Sameh Egyptson, islamolog och religionsforskare vid Lunds universitet, menar att Sveriges muslimska råd inte är bra representanter för muslimer i allmänhet.
- Flera ledande personer i Sveriges muslimska råd är islamister. De har velat införa sharialagar och de samarbetar med och stöder det islamistiska partiet Muslimska Brödraskapet. De demonstrerade till exempel för Muhammad Mursi när han avsattes, säger Sameh Egyptson.
Peter Weiderud köper inte den beskrivningen
:)


Det var inte länge sedan.. måste ha varit i senaste valet då socialdemokrater fiskade röster bland muslimer där de lovade dem att få större inflytande om de bla. uppmanade muslimer i församlingar att rösta på socialdemokraterna, budskapet spreds. Socialdemokraterna är också medvetna om att ca 70% av muslimer redan ger dem dess röst.

Och nu andra nyheter som ni säkert redan läst: Tegnell fick inte tjänsten på WHO, de ville tydligen inte ha honom :näsblod
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nej, Ådalen 31 var inte liknande upplopp

Göteborg var nyligare, vilka var det där?
Upplopp av liknande modell hade vi även i Ådalen 1931 utan att muslimerna var inblandade. Och i Göteborg för inte så himla länge sedan.
Jämförelsen med Ådalen haltar en aning. Det var dessutom 90 år sedan.

I Göteborg var jag på plats. De flesta i min ålder åkte in och kikade på all action. Helt otroligt att ingen dog då gatstenarna haglade. Jag upplevde det inte som någon invandrargrej. Visst, jag skulle uppskatta det till kanske 40% med invandrarbakgrund. Resten var unga som befann sig från vänsterpartiet och ut till extremvänstern på skalan. Invandrare var definivt överrepresenterade i förhållande till dess andel av populationen men majoriteten var nog svenskar.

Nu snackar vi om flera upplopp i flera städer där i stort sett samtliga haft invandrarbakgrund. Invandrare har varit kraftigt överrepresenterade i alla upplopp de senaste 20 åren. Då menar jag inte invandrare från Kina, Indien eller Polen utan från Afrika och Mellanöstern. Min slutsats är att vi hade haft betydligt färre och mindre allvarliga kravaller utan invandring därifrån.

Att försöka relativisera bort det hela med att etniska svenskar också startat upplopp genom historien är ganska löjligt. Här och nu är det invandrare som står för upploppen. Vad gör vi åt det? Mitt svar är att vi borde skicka hem en hel del.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jämförelsen med Ådalen haltar en aning. Det var dessutom 90 år sedan.

I Göteborg var jag på plats. De flesta i min ålder åkte in och kikade på all action. Helt otroligt att ingen dog då gatstenarna haglade. Jag upplevde det inte som någon invandrargrej. Visst, jag skulle uppskatta det till kanske 40% med invandrarbakgrund. Resten var unga som befann sig från vänsterpartiet och ut till extremvänstern på skalan. Invandrare var definivt överrepresenterade i förhållande till dess andel av populationen men majoriteten var nog svenskar.

Nu snackar vi om flera upplopp i flera städer där i stort sett samtliga haft invandrarbakgrund. Invandrare har varit kraftigt överrepresenterade i alla upplopp de senaste 20 åren. Då menar jag inte invandrare från Kina, Indien eller Polen utan från Afrika och Mellanöstern. Min slutsats är att vi hade haft betydligt färre och mindre allvarliga kravaller utan invandring därifrån.

Att försöka relativisera bort det hela med att etniska svenskar också startat upplopp genom historien är ganska löjligt. Här och nu är det invandrare som står för upploppen. Vad gör vi åt det? Mitt svar är att vi borde skicka hem en hel del.

Några ukrainare som kastat gatsten tro?

Och nu ska vi ge oss på symtomen istf att angripa problemet. Låt oss göra sverige till en polisstat, som konsekvens av den totalt omdömeslösa politiken som förts.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Är det denna sorts polis Maggan vill "ska fortsätta växa"? Låter som en dålig entitet att låta utöva våld mot andra människor, slippery slope osv.

Jävla idioti. Det är ju raketforskarna som hetsat.
Snubbe bränner bok --> raketforskare hetsar. Så enkelt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
1650481080603.png

1650481095202.png

"Gött" att inte bara polisledningen utan även fler och fler i yttre tjänst också börjar ge vika för woke-kulturen och anti-upplysningen.

För några stenkastande idioter går bananaz en enda helg så verkar jävligt många snabbt vara villiga att backa 200-300 år i tid och utveckling för att religösa fanatiker och gängkriminella inte ska kunna bli kränkta...
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top