Jag ska rösta på Partiet Nyans, dom behöver lite stödröster.
Dom är väldigt nära att vinna kommunalt val i Malmö har jag för mig. Det är en "bra" början..
Sossarna har även skrivit kontrakt med Sveriges muslimska råd.
I dokumentet framgår det tydligt att Tro och Solidaritet ska hjälpa Sveriges muslimska råd att få inflytande över svensk politik. Man anger ett detaljerat mål för hur många listor över förtroendevalda Socialdemokrater som ska innehålla muslimer.
Den som var ordförande i Sveriges muslimska råd när överenskommelsen med Tro och Solidaritet skrevs, Mahmoud Aldebe, har flera gånger skapat uppmärksamhet för sina kontroversiella åsikter, bland annat för att han velat inför sharialagar för muslimer i Sverige.
Peter Weiderud tar avstånd från de åsikterna, men menar att det inte var ett hinder för att Socialdemokraterna skulle samarbeta med Mahmoud Aldebe.
I samma artikel på Expressen:
Sameh Egyptson, islamolog och religionsforskare vid Lunds universitet, menar att Sveriges muslimska råd inte är bra representanter för muslimer i allmänhet.
- Flera ledande personer i Sveriges muslimska råd är islamister. De har velat införa sharialagar och de samarbetar med och stöder det islamistiska partiet Muslimska Brödraskapet. De demonstrerade till exempel för Muhammad Mursi när han avsattes, säger Sameh Egyptson.
Peter Weiderud köper inte den beskrivningen
Det var inte länge sedan.. måste ha varit i senaste valet då socialdemokrater fiskade röster bland muslimer där de lovade dem att få större inflytande om de bla. uppmanade muslimer i församlingar att rösta på socialdemokraterna, budskapet spreds. Socialdemokraterna är också medvetna om att ca 70% av muslimer redan ger dem dess röst.
Och nu andra nyheter som ni säkert redan läst: Tegnell fick inte tjänsten på WHO, de ville tydligen inte ha honom