Sverige idag..

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det var ingen påverkansoperation. Ping Brooklyn.

Jodå, frågan är bara vem/vilka…

501b9484e48d06d2ed2f74871057d815.jpg


Iran är nog inte helt uteslutet…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jodå, frågan är bara vem/vilka…

501b9484e48d06d2ed2f74871057d815.jpg


Iran är nog inte helt uteslutet…
Inte enligt MPF, å andra sidan kommer ju den stora desinformationen rörande detta rakt från regeringskansliet nu så svårt att veta.

Helt klart är att vi har ett enormt problem med den okontrollerade muslimska massinvandringens konsekvenser, och det är oavsett vem som påverkar vad.

Viktigt att hålla isär saker i tider av prövning.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Moderaternas förslag om vattenkanonen är bra men Morgan Johanssons avfärdar och säger att M är dåligt pålästa som menar att polisen inte vill ha det. M har dock också pratat med polisen som säger sig vilja ha det. Är det någon som tvivlar på att det skulle vara effektivt?
Funkar i övriga världen. Våra grannländer har det men det fungerar inte i Sverige?


Utländsk påverkan. Ryssen eller arabkonton?
Det är arga muslimer i hela världen men de är väl inte drivande, inte eventuell ryss heller som det hintades om i tråden ifall jag uppfattade/minns rätt.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Inte enligt MPF, å andra sidan kommer ju den stora desinformationen rörande detta rakt från regeringskansliet nu så svårt att veta.

Helt klart är att vi har ett enormt problem med den okontrollerade muslimska massinvandringens konsekvenser, och det är oavsett vem som påverkar vad.

Viktigt att hålla isär saker i tider av prövning.

Jo du har en kraftig bias åt den förklaringsmodellen men jag tror inte att det är så enkelt. Titta på Rysslands befolkning nu bara så ser vi hur enkelt en felaktig världsbild kan fastna hos människor som inte får del av fri information.

Upplopp av liknande modell hade vi även i Ådalen 1931 utan att muslimerna var inblandade. Och i Göteborg för inte så himla länge sedan.

Men visst är det helt klart så att extremistisk religiositet är negativ i de flesta meningar. Så även ghettofiering och parallella rättssamhällen.

Frågan är hur det skall åtgärdas. Lätt att ropa på skjutvapen och utrensningar men är det något som aldrig fungerat så är det ju tyvärr det.

Den stora bristen verkar vara vattenkanoner och liknande. Hästar och sabel kan också vara ett alternativ men i problembilden ligger förstås också att det snabbt kan eskalera till rena vapenstrider…
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Håller med om att det kan eskalera till rena vapenstrider. Min första reaktion är att polisen skall skjuta vid denna typ av hot och våld mot dem. Jag tycker det men vad blir konsekvensen och finns en bättre lösning?
Polisen på FB sa väl att ca 100 personer attackerade dem. Alla attackerar, även kvinnor i 30-, 40-årsåldern och barn. Vattenkanoner funkar speciellt nu när det är kallt som det nämndes i tråden.

Att relativisera tycker jag är onödigt, lite som att legitimera upploppen. Vi vet väl att alla människor kan begå samma typ av brott men ibland av olika anledningar. Vi tar dock hit problem och det växer sig större och starkare.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jo du har en kraftig bias åt den förklaringsmodellen men jag tror inte att det är så enkelt. Titta på Rysslands befolkning nu bara så ser vi hur enkelt en felaktig världsbild kan fastna hos människor som inte får del av fri information.

Upplopp av liknande modell hade vi även i Ådalen 1931 utan att muslimerna var inblandade. Och i Göteborg för inte så himla länge sedan.

Men visst är det helt klart så att extremistisk religiositet är negativ i de flesta meningar. Så även ghettofiering och parallella rättssamhällen.

Frågan är hur det skall åtgärdas. Lätt att ropa på skjutvapen och utrensningar men är det något som aldrig fungerat så är det ju tyvärr det.

Den stora bristen verkar vara vattenkanoner och liknande. Hästar och sabel kan också vara ett alternativ men i problembilden ligger förstås också att det snabbt kan eskalera till rena vapenstrider…

Nja, det är väl bara fakta att dessa problem hade vi inte haft om vi inte hade "varit naiva"? Bias hit och dit, du själv gillar inte det där med att bli nedkladdad med regimtrogenheten, var det rumpa du kallade Tegel1432? Men visst, jag ser saker för vad de är, inte för vad jag önskar de vore i en perfekt värld.

(Älskar nivån här ibland, "du då din rumpa!!!!!" )

Nåväl, vuxna människor och barn som försöker döda poliser för en bok, mycket kan du dribbla bort men nu är vi där vi är, enkom på grund av fake news media, M och S.

Exakt vem som är mest skyldig av de tre kan man orda om.

Fri media, Ryssland, ja du menar att SVT försökte mörka och fortfarande ljuger om muslimernas attack på Sverige?

Är det någon som tror på tex denna propaganda? Vem? Var det en slump att SVT var där? Att polisen var där? Berätta gärna, om någon på hela jorden tror det här är äkta.



Jag följer den mesta alternativ och mainstream media, det är bara att konstatera att msm inte vågade rapportera och som vanligt blev de tvingade när nätet svämmade över av livefilm på krigszonerna.

Hästar fungerar bra på derby. Men som vi alla vet blir det viktigt med andra hänsyn så snart det kan viftas med offerkoftor.

Usch vad fragmenterat detta inlägg blev. ?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, Ådalen 31 var inte liknande upplopp

Göteborg var nyligare, vilka var det där?

Tja, jag hade elever på 1990-talet som åkte till Prag för att ”demonstrera”… och de var säkert med i Göteborg också. Fjärran från islam kan jag säga.

Tyvärr är internationella sk ”proffsaktivister” ett betydande inslag i dessa upplopp och det är väl som med fotbollshuliganer att våldsbejakande individer söker sig till de sammanhang där man kan få ställa till med jävelskap.

Brist på förtroende och/eller rent hat mot samhället och dess institutioner, ja hur åtgärdar man det? Mer våld?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nja, det är väl bara fakta att dessa problem hade vi inte haft om vi inte hade "varit naiva"? Bias hit och dit, du själv gillar inte det där med att bli nedkladdad med regimtrogenheten, var det rumpa du kallade Tegel1432? Men visst, jag ser saker för vad de är, inte för vad jag önskar de vore i en perfekt värld.

(Älskar nivån här ibland, "du då din rumpa!!!!!" )

Nåväl, vuxna människor och barn som försöker döda poliser för en bok, mycket kan du dribbla bort men nu är vi där vi är, enkom på grund av fake news media, M och S.

Exakt vem som är mest skyldig av de tre kan man orda om.

Fri media, Ryssland, ja du menar att SVT försökte mörka och fortfarande ljuger om muslimernas attack på Sverige?

Är det någon som tror på tex denna propaganda? Vem? Var det en slump att SVT var där? Att polisen var där? Berätta gärna, om någon på hela jorden tror det här är äkta.



Jag följer den mesta alternativ och mainstream media, det är bara att konstatera att msm inte vågade rapportera och som vanligt blev de tvingade när nätet svämmade över av livefilm på krigszonerna.

Hästar fungerar bra på derby. Men som vi alla vet blir det viktigt med andra hänsyn så snart det kan viftas med offerkoftor.

Usch vad fragmenterat detta inlägg blev. ?

Tror inte att jag kastat något liknande epitetet på allvar…

Nå, hade detta varit enkla frågor hade de ju varit lösta för länge sedan. Bara att titta på de kravaller som förekom i amerikanska södern på 50/60-talet. I kristen frikyrkomiljö…
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tja, jag hade elever på 1990-talet som åkte till Prag för att ”demonstrera”… och de var säkert med i Göteborg också. Fjärran från islam kan jag säga.

Tyvärr är internationella sk ”proffsaktivister” ett betydande inslag i dessa upplopp och det är väl som med fotbollshuliganer att våldsbejakande individer söker sig till de sammanhang där man kan få ställa till med jävelskap.

Brist på förtroende och/eller rent hat mot samhället och dess institutioner, ja hur åtgärdar man det? Mer våld?
Ja man upprätthåller våldsmonopol, absolut. Hit men inte längre.

Kostnaden för ett tappat förtroende från resten av befolkningen är inte ens mätbart.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Varför skulle inte "utrensningar" fungera?

Om vi har importerat människor som kaosar över att någon bränner en bok så kan vi exportera dom också.
Inga människor som kaosar över att någon bränner en bok innebär att det inte blir något kaosande när någon bränner en bok.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror inte att jag kastat något liknande epitetet på allvar…

Nå, hade detta varit enkla frågor hade de ju varit lösta för länge sedan. Bara att titta på de kravaller som förekom i amerikanska södern på 50/60-talet. I kristen frikyrkomiljö…
Om vi inte erkänner att de som står bakom dessa upplopp inte borde vara här så kommer vi ingen vart.

Jag ska betala för att människor kan fly hit (ofta högst oklart från vad) via sjuttielva säkra länder, bosätta sig här, på min bekostnad, betala för deras uppehälle, många barn, stora utanförskap. Och sedan se dem kasta sten på polisen som borde göra vettiga saker, bränna upp mina pengar, och sedan kräva att jag ska avstå min yttrandefrihet.

Ursäkta, det är helt bisarrt. Jag eller du har ingen som helst skyldighet att stå ut med detta.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Om vi inte erkänner att de som står bakom dessa upplopp inte borde vara här så kommer vi ingen vart.

Jag ska betala för att människor kan fly hit (ofta högst oklart från vad) via sjuttielva säkra länder, bosätta sig här, på min bekostnad, betala för deras uppehälle, många barn, stora utanförskap. Och sedan se dem kasta sten på polisen som borde göra vettiga saker, bränna upp mina pengar, och sedan kräva att jag ska avstå min yttrandefrihet.

Ursäkta, det är helt bisarrt. Jag eller du har ingen som helst skyldighet att stå ut med detta.

Nä det finns verkligen ingen anledning att på något sätt stå ut med eller ursäkta det.

Men om vi skall åtgärda det på ett civiliserat vis så måste vi börja någonstans med att förstå varför.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Om vi inte erkänner att de som står bakom dessa upplopp inte borde vara här så kommer vi ingen vart.

Jag ska betala för att människor kan fly hit (ofta högst oklart från vad) via sjuttielva säkra länder, bosätta sig här, på min bekostnad, betala för deras uppehälle, många barn, stora utanförskap. Och sedan se dem kasta sten på polisen som borde göra vettiga saker, bränna upp mina pengar, och sedan kräva att jag ska avstå min yttrandefrihet.

Ursäkta, det är helt bisarrt. Jag eller du har ingen som helst skyldighet att stå ut med detta.
Jag tror tyvärr inte det spelar någon roll vad vi tycker eller "accepterar". Det är bevisat om och om igen att du kan köra ner vad skit som helst i halsen på svenska folket. Det har ingen betydelse för vi kommer fortsätta älska att betala skatt och göra som vi blir tillsagda. Och det vet dom som sitter vid spakarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nä det finns verkligen ingen anledning att på något sätt stå ut med eller ursäkta det.

Men om vi skall åtgärda det på ett civiliserat vis så måste vi börja någonstans med att förstå varför.
Det kan vi orda om förstås men just nu händer dessa saker framför ögonen på oss.

Polisen skall aldrig någonsin backa ur dessa situationer (mer än tillfälligt, don't ask the obvious) och Sverige skall aldrig någonsin inskränka yttrandefriheten ytterligare. "Punkt".

Om det blir en fullskalig invasion av Sverige hoppas jag att FM inte lägger tid på att förstå varför, (även om jag faktiskt inte är 100% säker på att även försvaret skulle kunna drabbas av akut lågaffektiv bemötande sjukdom).
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror tyvärr inte det spelar någon roll vad vi tycker eller "accepterar". Det är bevisat om och om igen att du kan köra ner vad skit som helst i halsen på svenska folket. Det har ingen betydelse för vi kommer fortsätta älska att betala skatt och göra som vi blir tillsagda. Och det vet som dom sitter vid spakarna.
Helt sant, det kommer jag inte argumentera emot.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag såg poliser på väg till jobbet, hade stoppat någon stackars skattebetalare. Undrar vad det kostar att jag sitter där och tycker det och föraktar polisen.
Går det att mäta? Inget? Något? Mycket?

Deklarationstider, undrar om folk är mer eller mindre benägna att fuska när de ser var pengarna går till. Vad kostar det? Mycket? Litet? Inget?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja man upprätthåller våldsmonopol, absolut. Hit men inte längre.

Kostnaden för ett tappat förtroende från resten av befolkningen är inte ens mätbart.

Det här närmar sig min upplevelse av att de här grupperna testar och pressar gränserna för vad de kan göra mot våra svenska poliser.
Lite som skolbarn testar en svag lärare(ofta färsk vikarie) och snabbt flyttar gränserna och tar över. Jag har som barn sett vikarier börja grina och lämna klassrummet.

Jag ser samma sak ske nu men på en värre nivå, svenska islamisterna och även den kriminella delen av invandrarna från länder med mycket våld saknar respekt för poliser som inte direkt visar vem som bestämmer.

Polisen som sköts till döds i Göteborg tror jag inte var en slump och ett misstag, utan en naturlig följs av kriminella som allt mer tar över makten inom vissa områden. Jag tror han var måltavlan och skytten beordrad av kriminella ledare som däremot inte förutsåg konsekvenserna så de lämnade sedan ut sin egen för att kunna återgå till sina affärer utan att ständigt bli störda.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top